Katalog Izabela Ziemlińska, 2015-06-22 Świnoujście Zawodowe, Konspekty Konspekt do zajęć dydaktycznych z przedmiotu: Przedmioty Ortopedyczne i Sprzęt Rehabilitacyjny.KONSPEKT DO ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH Z PRZEDMIOTU: PRZEDMIOTY ORTOPEDYCZNE I SPRZĘT REHABILITACYJNY WOJEWÓDZKIE CENTRUM DOSKONALENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO TECHNIKUM ORTOPEDYCZNE Klasa: IV Data: Czas trwania: 45 minut Dział programowy: KALCEOTYKA Temat: Modyfikacja podnoska i zakładki w obuwiu ortopedycznym Cel lekcji: Zapoznanie uczniów z rodzajami modyfikacji podnoska i zakładki , w celu późniejszego zaprojektowania obuwia na stopy płaskie płasko-koślawe, końsko-szpotawe Cel wychowawczy: Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania (praca w grupach), Pomoce dydaktyczne: arkusze papieru, flamastry, linijka, blu tack, foliogramy, ksero TOK LEKCJI 1) Czynności organizacyjne: a) przywitanie słuchaczy b) sprawdzenie obecności c) zapisanie tematu w dzienniku 2) Realizacja tematu: a) podanie tematu lekcji i zapisanie go na tablicy, podanie celu lekcji (upewnić się , że zrozumieli), podać przebieg lekcji b) nawiązanie do poprzedniej lekcji: przypomnienie i wskazanie na foliogramie i w bucie podnoska i zakładki c) realizacja tematu lekcji wg planu w formie pogadanki - pokazanie na foliogramie i ksero rodzajów modyfikacji podnoska - pokazanie na foliogramie i ksero rodzajów modyfikacji zakładki - wyszukanie przez uczniów z ksera wskazań do ich stosowania - określenie sposobu wyznaczania długości podnoska i zakładki normalnej i przedłużonej - wyjaśnienie przez uczniów sposobu obliczenia ich długości praca w grupach: - wykonanie przez uczniów w parach plantogramu - zaplanowanie, obliczenie długości i narysowanie podnoska i zakładki przedłużonej lub nieprzedłużonej(czy jasno to wytłumaczyłam - zrozumieliście?) - nauczyciel nadzoruje pracę grup i służy pomocą - uczniowie naklejają swoje prace w odpowiednich miejscach tabeli - ocena pracy grup - wybór najdokładniejszego plantogramu (wpisanie ocen) 3) Podsumowanie lekcji: a) czas na zapytania i wątpliwości ze strony słuchaczy b) rekapitulacja wiadomości (czego się nauczyliście, co było łatwe, a co trudne) c) nacobezu : umieć wymienić i rozróżnić modyfikacje podnoska i zakładki, przyporządkować do wady, zaprojektować i wyliczyć ich długość d) podanie zadania domowego: przypomnienie wiadomości o wadach stóp przejrzenie zdjęć i schematów , wypisanie w zeszycie ich rodzajów i wypisanie wszystkich poznanych elementów korekcyjnych w obuwiu ortopedycznym e) pożegnanie słuchaczy Wyświetleń: 163
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |