Katalog Agnieszka Kłosowicz, 2015-06-22 Orzechówka Język angielski, Sprawozdania Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego, na st. nauczyciela dyplomowanego.Dane podstawowe: Imię i nazwisko: Agnieszka Kłosowicz – nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół w Jasienicy Rosielnej Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2012 Czas trwania stażu: 1.09.2012 – 31.05.2015 Posiadane kwalifikacje: magister filologii angielskiej Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego ZADANIA FORMY REALIZACJI MATERIAŁY POMOCNICZE SPODZIEWANE EFEKTY SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TERMIN REALIZACJI 1. Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. § 8 ust. 2 pkt 1 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez samokształcenie. - regularna lektura literatury i czasopism pedagogicznych, - udział w lekcjach otwartych, - uczestniczenie w pra - cach zespołu przedmio - towego (językowego), - opracowanie i wdrożenie Przedmiotowego Systemu Oceniania, - praca w komisjach konkursowych - „Wychowawca miesięcznik nauczycieli i wykładowców katolickich” - „Psychologia w szkole” - magazyn dla nauczycieli „The Teacher” - rozbudzenie aktywności u uczniów, - wzbogacenie wiedzy i umiejętności pedagogicznych, - stosowanie nabytych umiejętności w praktyce, - współdziałanie nauczycieli zespołu przedmiotowego - prace uczniów - projekty w formie plakatów cały okres stażu 2. Uzupełnienie i ubogacenie zestawu pomocy dydaktycznych w klasopracowni. Dbanie o estetyczny wygląd pracowni. - gromadzenie i zakup pomocy dydaktycznych, - uaktualnianie gazetek klasowych, - sprawowanie opieki nad sprzętem w klasie, - prace o charakterze porządkowym, - zaangażowanie uczniów w pracę nad pomocami dydaktycznymi (plakaty), - opieka nad gazetkami na korytarzach gimnazjalnych - efektywniejszy sposób przekazywania wiedzy uczniom, - uatrakcyjnienie lekcji, rozbudzenie aktywności uczniów - potwierdzenie dyrektora szkoły cały okres stażu 3. Udział w pracach nad dokumentacją szkolną. - udział w pracach Rady Pedagogicznej, tworzeniu dokumentów szkolnych - praca w zespole przedmiotowym - praca w zespołach zadaniowych - podniesienie poziomu jakości pracy szkoły, określenie mocnych i słabych stron szkoły - potwierdzenie dyrektora szkoły w okresie stażu. 4. Podejmowanie pracy z uczniem zdolnym i słabym na zajęciach dodatkowych języka angielskiego. - organizowanie i udział uczniów w konkursach, - współpraca z peda – gogiem i psychologiem szkolnym mająca na celu analizę potrzeb wycho -wanków i ewentualny sposób udzielania im pomocy o charakterze pedagogiczno-materialnym - zestawy zadań, filmy, nagrania CD, materiały autentyczne - podniesienie jakości i efektywności pracy z uczniami, - udział uczniów w konkursach wiedzy, - promocja szkoły - dziennik zajęć w okresie stażu. 5.Współorganizowanie uroczystości szkolnych, lokalnych i narodowych. - uczestniczenie w akademiach (wg harmo -nogramu akademii szkolnych) - organizowanie uroczystości szkolnych - organizowanie uroczystości dla społeczności lokalnej - popularyzacja wydarzeń narodowych wśród uczniów, - włączenie uczniów w aktywne życie szkoły - potwierdzenie dyrektora szkoły w okresie stażu. 6. Udział w róż -nych formach doskonalenia służących włas -nemu rozwojowi oraz podniesienie jakości pracy szkoły: - praca w grupie z innymi nauczycielami języków obcych - własne doświadczenia, - wypracowane materiały - wzbogacenie warsztatu pracy, - możliwość przedyskutowania zagadnienia w grupie, - dzielenie się swoimi doświadczeniami - księga protokołów wg harmonogramu spotkań zespołu a) praca w zespole przedmiotowym b) uczestnictwo w WDN - udział w konferencjach szkoleniowych organizowanych w szkole - materiały szkoleniowe - wzbogacenie wiedzy i umiejętności pedagogicznych (stosowanie w praktyce nabytych umiejętności), - integracja zespołu, - dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami - potwierdzenie dyrektora szkoły - księga protokołów wg harmonogramu spotkań WDN c) udział w lekcjach otwartych - udział w lekcjach, - dyskusja na temat obejrzanych zajęć - konspekty lekcji, - notatki z obserwacji lekcji - wymiana doświadczeń, - stosowanie nowych i ciekawych rozwiązań na własnych lekcjach - potwierdzenie dyrektora szkoły - scenariusze lekcji cały okres stażu . d) uczestniczenie w szkoleniach zewnątrzszkol -nych - udział w warsztatach dotyczących aktywnych metod pracy na lekcjach oraz konferencjach poświęconych pracy z uczniami o różnych możliwościach intelektualnych, sposobach ich motywowania do systematycznej pracy, - udział w kursie kwalifikacyjnym z oligofrenopedagogiki, - materiały szkoleniowe - poznanie nowych metod pracy, - wzbogacenie własnego warsztatu pracy, - stosowanie poznanych metod na własnych zajęciach lekcyjnych, - zaświadczenia o ukończeniu kursu w okresie stażu. 2. Stosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej. § 8 ust. 2 pkt 2 1. Wykonywanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodo -wego i pomocy dydaktycznych z wykorzysta -niem techniki komputerowej. - opracowanie planu rozwoju i sprawozdania techniką komputerową, - przygotowanie sprawdzianów, testów i materiałów dla uczniów, - wykorzystanie materia -łów z Internetu na lek -cjach i w pracach uczniów, - wyszukiwanie ciekawych propozycji dydaktycznych i wycho -wawczych niezbędnych w pracy ze współczesną młodzieżą, - przygotowywanie pre- zentacji multimedialnych - komputer, - kserokopiarka, - materiały piśmiennicze. - wzbogacenie warsztatu pracy, - pomoc w realizacji danego zagadnienia, - urozmaicenie zajęć i sprawdzenie wiedzy uczniów. - przykłady wykonanych prac, - dokumentacja dotyczą - ca awansu zawodowe - go. cały okres stażu - wg potrzeb przy prowadze -niu zajęć. 2. Prowadzenie zajęć na pracowni komputerowej. - realizowanie lekcji języka angielskiego oraz zajęć kółka j. angielskiego w pracowni ze sprzętem informatycznym, - wyszukiwanie informacji z Internetu przez uczniów na poszczególne zajęcia lekcyjne i gazetki tematyczne, - tworzenie przez uczniów prezentacji multimedialnych, wykorzystywanych przy realizacji wybranych zagadnień z j. angielskiego, - prowadzenie zajęć z uczniami o specyficznych potrzebach z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego (tablica interaktywna) - zachęcanie uczniów do przesyłania prac, prezentacji, projektów drogą elektroniczną. - komputery, - tablica interaktywna - umiejętne wyszukiwanie informacji, sprawdzanie własnej wiedzy przez rozwiązywanie testów, - urozmaicenie zajęć lekcyjnych, - ułatwienie i uatrakcyjnienie nabywania wiedzy uczniom słabszym. - potwierdzenie dyrektora szkoły, 3.Wykorzystanie pomocy typu: radio, telewizor, magnetofon czy odtwarzacz CD w pracy dydaktyczno - wychowawczej w celu wzbogacenia warsztatu pracy o materiały autentyczne, jeżeli chodzi o teksty źródłowe w nauce j. angielskiego - prowadzenie zajęć lekcyjnych z wykorzy - staniem sprzętu multimedialnego, - projekcja filmów anglojęzycznych, - posługiwanie się piosenkami w j. angielskim - rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem poprzez stosowanie nagrań mowy oryginalnej - sprzęt RTV, - urozmaicenie lekcji, poszerzenie zakresu wiedzy uczniów, - doskonalenie wszy -stkich umiejętności językowych poprzez kontakt w języku angielskim w wersji oryginalnej cały okres stażu 4.Wykorzystanie komputera do archiwizacji projektów uczniów. - przechowywanie prac projektowych, prezentacji na nośnikach multimedialnych cały okres stażu 3. Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. § 8 ust.2 pkt 3 1. Dzielenie się doświadczeniem z nauczycielem odbywającym staż na nauczy -ciela mianowa -nego. 2. Prowadzenie zajęć otwartych dla zaintereso -wanych nauczycieli. 3.Opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego 4. Praca w zespole przed -miotowym - sekcja językowa 5.Współpraca z innymi nauczy - cielami w zakresie organizacji różnego rodzaju imprez szkolnych - pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela anglisty, - prowadzenie zajęć w obecności stażysty. cały okres stażu 4. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. § 8 ust.2 pkt 4 lit. A 1.Opracowanie planu zajęć koła języka angielskiego. 2.Opracowanie programu zajęć rewalidacyjnych oraz praca z uczniem posiadającym zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej – dostosowanie wymagań do możliwości ucznia 3.Przygotowywanie do udziału w konkursach języka angielskiego. 4.Opracowanie regulaminu i zorganizowanie konkursu wiedzy z języka angielskiego 5. Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego - spotkania z uczniami zdolnymi (rozwijanie ich zainteresowań języko -wych), - zajęcia organizowane dla uczniów z trudno -ściami, - zajęcia przygotowujące do konkursów wiedzy organizowanych w szkole i poza nią, - zbiory ćwiczeń, - zadania konkursowe. - potwierdzenie dyrektora szkoły, - dziennik zajęć dodatkowych, 5. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. § 8 ust 2 pkt 4 lit. C 1. Korzystanie z form pozalekcy -jnych i poza - szkolnych w procesie dyda -ktycznym oraz wychowawczym. - pogłębienie wiedzy o przeszłości regionu i dziedzictwie kulturowym, - wdrażanie do odpowiedniego zachowania się w różnych miejscach, -potwierdzenie dyrektora szkoły, cały okres stażu 2. Prowadzenie koła zaintereso - wań języka angielskiego 3.Współorgani -zowanie wycieczek. - wyjazdy lub wyjścia pozaszkolne (kino, muzeum, itp.) - przepisy BHP - integracja zespołu klasowego, - poszerzenie wiedzy uczniów na temat dorobku kulturalnego Polaków i miejsc pamięci, - potwierdzenie dyrektora szkoły, cały okres stażu 4. Pomoc w organizowaniu imprez szkolnych oraz dla społeczności lokalnej - potwierdzenie dyrektora szkoły, raz w roku szkolnym. 5.Współorganizowanie wypoczynku uczniów w czasie ferii . -prowadzenie zajęć w czasie ferii, - projekcja filmów w języku angielskim - ciekawe spędzenie ferii zimowych, - rozwijanie umiejętności językowych podczas projekcji filmów anglojęzycznych, - potwierdzenie dyrektora szkoły, II 2013, II 2014, II 2015. 6.Współpraca z wydawnictwami językowymi w celu pozyskania pomocy w postaci wzbogacenia zasobów biblioteki szkolnej oraz zapewnienia uczniom w trudnej sytuacji materialnej bezpłatnych podręczników. - pomoc materialna uczniom z rodzin biedniejszych. 7. Działania profilaktyczne skierowane przeciw agresji i uzależnieniom. - profilaktyka uzależnień we współpracy z pedagogiem szkolnym oraz różnymi instytucjami - scenariusze dotyczące uzależnień i agresji, - materiały z Internetu, - zapoznanie uczniów z niebezpieczeństwami wynikającymi z uzależnień, - notatki, scenariusze 6. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. § 8 ust.2 pkt 4 lit. E 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym. 2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną 3. Współpraca z policją 4. Współpraca z rodzicami 5. Współpraca z Radą Rodziców - systematyczne rozmowy z pedagogiem w sprawach uczniów sprawiających trudności wychowawcze, dzieci z rodzin wielodzietnych o trudnej sytuacji finansowej oraz osób z dostosowaniem i obniżeniem wymagań, - wysyłanie uczniów na badania do PPP - pogadanki z funkcjonariuszami policji - kontakt z rodzicami - pomoc w organizacji imprez szkolnych i lokalnych - rozpoznanie możliwości uczniów i zapewnienie im poczucia sukcesu nawet, gdy słabiej sobie radzą na poszczególnych przedmiotach, Cały okres stażu 7. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły. § 8 ust. 2 pkt 5 Opis i analiza przypadku I: problem wychowawczy – wyobcowanie ucznia Opis i analiza przypadku II: praca z uczniem uzdolnionym językowo Wyświetleń: 105
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |