Katalog Anna Zmelonek, 2015-06-24 Nieświń Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Anna Zmelonek Placówka oświatowa: Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Opiekun stażu: Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 grudnia 2004r. § 7 ust.1 pkt.1 uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2.Współpraca z Samorządem Uczniowskim: •Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez. 3. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. 4. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych. 5.Praca w zespole nauczycieli języków obcych § 7 ust.1 pkt.2 pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1.Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych. 2.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: •konferencje szkoleniowe •warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka angielskiego 3.Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej •Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych •śledzenie nowości wydawniczych z zakresu nauczania języka angielskiego – współpraca z biblioteką szkolną 4.Tworzenie własnego warsztatu pracy • Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp. § 7 ust.1 pkt.3 poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty,z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły,w której odbywa staż. 1.Analiza dokumentacji. •Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r.w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. •Karta nauczyciela. •Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. •Ustawa o systemie oświaty. •Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet). 2.Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1.Współpraca z opiekunem stażu. •Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. •Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. •Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. •Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. •Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza. •Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. •Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o wartości merytoryczne. •Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego •Stosowanie aktywnych metod nauczania. •Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy. •Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. 3.Publikowanie własnych prac. •Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www. •Publikacja scenariuszy lekcji. 4.Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, ścieżki edukacyjne. § 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Przygotowanie uroczystości szkolnych. 2.Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce. 3.Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego oraz konkursów szkolnych i pozaszkolnych 4.Współpraca z pedagogiem szkolnym. 5.Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej 6.Kontakty z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe, dni otwarte szkoły, współpraca z Radą Rodziców) 7.Konsultacje z innymi nauczycielami i wychowawcami 8.Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych 9.Indywidualne rozmowy z uczniem 10.Przygotowanie przedstawienia w języku angielskim 11.Organizacja Dnia Języków Obcych 12.Prowadzenie wraz z uczniami portfolio językowego § 7 ust.2 pkt.3 umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy szkoły technologii informacyjnej - udział w kursach i szkoleniach. 2.Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego: testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów. 3. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu. 4.Przeprowadzenie zajęć z języka angielskiego z użyciem komputera § 7 ust.2 pkt.4 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela. 1.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. 2.Objęcie szczególną troską uczniów słabych. 3.Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów) i kołach zainteresowań. 4.Przeciwdziałanie konfliktom w klasie. 5.Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia. 6.Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. 7.Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. 8.Aktywna praca nad samokształceniem. 9.Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami. 10.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki 11.Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej § 7 ust.2 pkt.5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1.Analiza podstawowych aktów prawnych, szczególnie: - dotyczących pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich 2.Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do PPP. 3.Udział w radach pedagogicznych i zespołach przedmiotowych opracowujących i modyfikujących rozmaite dokumenty wewnątrzszkolne. 4.Organizowanie i współorganizowanie wycieczek klasowych. Zatwierdzam do realizacji: Wyświetleń: 431
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |