Katalog Justyna Polak, 2015-06-22 Grójec Język rosyjski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka rosyjskiego.Scenariusz lekcji do „ Времена 1”Kurs dla początkujących, rozdział 6 Temat: Который час? – określanie czasu zegarowego Opracowała Justyna Polak Cele: Uczeń potrafi: zapytać o godzinę, określić czas na zegarze, prawidłowo połączyć liczebniki z formami rzeczowników: час, минута określić czas trwania danej czynności, czyta ze zrozumieniem pytania oraz udziela na nie odpowiedzi, kształtuje kompetencję w rozumieniu ze słuchu, czytaniu, mówieniu i pisaniu. Metody: podająca ( tabele), praktycznego działania Formy: indywidualna, w parach, z całą klasą. Pomoce dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń Времена 1 Kurs dla początkujących, zegar magnetofon+ płyta CD. Przebieg lekcji: 1. Sprawdzenie listy obecności. 2. Sprawdzenie pracy domowej( wiersz str.76, ćw.6/42 –z.ćw.) 3. Nauczyciel prowadzi z uczniami rozmowę wprowadzającą na podstawie rysunków zegara zamieszczonego w podręczniku 4. Zapisanie na tablicy daty oraz tematu lekcji. 5. Ćw. 9/77 oraz odczytanie i objaśnienie tabeli dotyczącej określania czasu zegarowego. 6. Uczniowie czytają ze zrozumieniem zdania z ćw. 10/77. 7. Praca z zegarem. 8. Uczniowie określają która jest godzina i zapisują słownie przykłady na tablicy (ćw.11/78). 9. Nauczyciel objaśnia użycie pytania как дого? (zdania z ćw.12 oraz tabelka str.78). 10. Uczniowie słuchają z magnetofonu, a następnie w parach czytają i odpowiadają na pytania ( ćw.13/78). 11. Nagrodzenie najbardziej aktywnych uczniów plusami. 12. Zadanie pracy domowej: - napisz, która jest godzina, jeżeli zegar wskazuje: 01:03, 05:51, 16:50, 12:48 - ćw. 8-9/43( z.ćw.) Scenariusz lekcji do „Времена 2”, rozdział 3 Temat lekcji: Wiersz „Белая берёза ” – nauka na pamięć Opracowała Justyna Polak Cele: Uczeń potrafi: wyselekcjonować ze słuchanego i czytanego wiersza określone informacje, udzielić odpowiedzi na pytania do wysłuchanego i przeczytanego wiersza, poznaje nawą leksykę dotyczącą opisu przyrody rosyjskiej, poznaje wiersz jednego z przedstawicieli kultury rosyjskiej, utrwala nazwy miesięcy, ułożyć i zapisać pytania do podanych zdań. Metody: podająca ( tekst wiersza), praktycznego działania Formy: indywidualna, z całą klasą. Pomoce dydaktyczne: podręcznik i zeszyt ćwiczeń Времена 2, magnetofon+ płyta CD. Przebieg lekcji: 1. Sprawdzenie listy obecności. 2. Sprawdzenie pracy domowej ( czytanie ze zrozumieniem tekstu str.29 ) 3. Nauczyciel prowadzi z uczniami rozmowę wprowadzającą wykorzystując portret poety zamieszczony w podręczniku. 4. Zapisanie na tablicy daty oraz tematu lekcji. 5. Praca z wierszem Белая берёза. o wysłuchanie wiersza z magnetofonu, o objaśnienie trudniejszych wyrazów na tablicy, o nauczyciel odczytuje wiersz, o uczniowie chóralnie powtarzają poszczególne wersy wiersza, o uczniowie czytają wiersz po zwrotce, o nauczyciel zadaje pytania do wiersza. 6. Jeden z uczniów przypomina nazwy miesięcy i zapisuje je na tablicy. 7. Ćw. 8-9/ 21-22 (z.ćw.) 8. Uczniowie układają pytania do podanych odpowiedzi – ćw. 5/20 (z.ćw.) 9. Nagrodzenie najbardziej aktywnych uczniów plusami. 10. Zadanie pracy domowej: - nauczyć się recytować wiersz Белая берёза, - ćw. 6-7/ 21 (z.ćw.) Wyświetleń: 237
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |