Katalog

Dariusz Sułek, 2015-06-24
Zębowice

Wychowanie fizyczne, Program nauczania

Indywidualny program nauczania SP.

- n +

INDYWIDUALNY PROGRAM NAUCZANIA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
DLA UCZENNICY
........................
Z KLASY ..... SZKOŁY PODSTAWOWEJ
- zgodny z nową podstawą programową –
/ rok szkolny .... /


1. Ogólne cele edukacyjne.

Celem edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym jest rozwijanie autonomii ucznia niepełnosprawnego, jego personalizacja i socjalizacja, a w szczególności wyposażenie go w minimalne umiejętności i wiadomości z zakresu różnych dyscyplin sportowych, aktywności pozaszkolnej, higieny życia sportowca.

2. Cele szczegółowe:

1. Umożliwianie uczniom udziału w różnorodnych wydarzeniach
związanych z kulturą fizyczną w roli odbiorcy i uczestnika, uczenie się
przy tym wyrażania swoich przeżyć i emocji, kultury kibicowania.
2. Wspieranie rozwoju sprawności psychofizycznej uczniów, stymulowanie
rozwoju psychoruchowego, doskonalenie podstawowych cech
motorycznych takich jak: siła, szybkość, wytrzymałość, gibkość,
zwinność.
3. Organizowanie warunków do uprawiania przez wszystkich uczniów
różnych dyscyplin sportowych (na miarę ich możliwości, zainteresowań).
4. Wzbudzanie i rozwijanie zamiłowania do systematycznego uprawiania
ćwiczeń fizycznych i obcowania z naturą, kształtowanie korzystnych
nawyków ruchowych.
5. Kształcenie charakteru, wiary we własne możliwości, odwagi, myślenia,
wytrwałości i współdziałania w grupie, stosowanie zasady „fair play”.
6. Wdrażanie do przebywania na powietrzu i hartowania organizmu,
aktywnego spędzania czasu wolnego oraz dbałości o zdrowie.
7. Działania profilaktyczne, korekcyjne i kompensacyjne zmierzające do
kształtowania i utrzymywania prawidłowej postawy ciała, torowania
prawidłowych wzorców ruchu.
8. Wykorzystanie nabytych umiejętności ruchowych w życiu codziennym.

3. Zadania szkoły.

Osiągnięcie celów wychowania fizycznego możliwe jest poprzez:
-zapewnienie odpowiednich warunków do realizacji podstawowych celów
wychowania fizycznego
- przekazanie uczniom podstawowej wiedzy dotyczącej bezpieczeństwa
i higieny, prowadzenia zdrowego stylu życia
- wspieranie rozwoju psychomotorycznego swoich uczniów, rozbudzanie
i stymulowanie poprzez różnorodne formy aktywności ruchowej
- organizację zajęć pozalekcyjnych.



4. Założenia organizacyjne programu.

Uczeń będzie realizował taki sam program i tematykę jak pozostali uczniowie w klasie 4b ale będzie miał obniżone wymagania podstawowe i ponadprogramowe w zakresie wiadomości i umiejętności z wychowania fizycznego. Ćwiczenia na lekcji będą dostosowane do możliwości ucznia i będą wykonywane indywidualnie, w parach bądź grupowo. W czasie zajęć uczeń będzie otrzymywał proste polecenia i komendy. W realizacji zadań dydaktycznych nauczyciel posługiwać się będzie zróżnicowanymi metodami nauczania z uwzględnieniem metod kreatywnych, aktywizujących, na miarę możliwości ucznia. Zakres wymaganych wiadomości i umiejętności ucznia na lekcjach będzie pomniejszony i dostosowany do możliwości psychoruchowych ucznia.

5. Ocenianie.

Uczeń oceniana będzie zgodnie z przedmiotowym systemem oceniania. W głównej mierze wpływ na ocenę z wychowania fizycznego będzie miało: zaangażowanie ucznia na lekcji, podnoszenie własnych umiejętności, aktywność pozalekcyjna.


Opracował:

Dariusz Sułek
Wyświetleń: 330


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.