Katalog Dariusz Sułek, 2015-06-24 Zębowice Wychowanie fizyczne, Program nauczania Indywidualny program nauczania SP.INDYWIDUALNY PROGRAM NAUCZANIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA UCZENNICY ........................ Z KLASY ..... SZKOŁY PODSTAWOWEJ - zgodny z nową podstawą programową – / rok szkolny .... / 1. Ogólne cele edukacyjne. Celem edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym jest rozwijanie autonomii ucznia niepełnosprawnego, jego personalizacja i socjalizacja, a w szczególności wyposażenie go w minimalne umiejętności i wiadomości z zakresu różnych dyscyplin sportowych, aktywności pozaszkolnej, higieny życia sportowca. 2. Cele szczegółowe: 1. Umożliwianie uczniom udziału w różnorodnych wydarzeniach związanych z kulturą fizyczną w roli odbiorcy i uczestnika, uczenie się przy tym wyrażania swoich przeżyć i emocji, kultury kibicowania. 2. Wspieranie rozwoju sprawności psychofizycznej uczniów, stymulowanie rozwoju psychoruchowego, doskonalenie podstawowych cech motorycznych takich jak: siła, szybkość, wytrzymałość, gibkość, zwinność. 3. Organizowanie warunków do uprawiania przez wszystkich uczniów różnych dyscyplin sportowych (na miarę ich możliwości, zainteresowań). 4. Wzbudzanie i rozwijanie zamiłowania do systematycznego uprawiania ćwiczeń fizycznych i obcowania z naturą, kształtowanie korzystnych nawyków ruchowych. 5. Kształcenie charakteru, wiary we własne możliwości, odwagi, myślenia, wytrwałości i współdziałania w grupie, stosowanie zasady „fair play”. 6. Wdrażanie do przebywania na powietrzu i hartowania organizmu, aktywnego spędzania czasu wolnego oraz dbałości o zdrowie. 7. Działania profilaktyczne, korekcyjne i kompensacyjne zmierzające do kształtowania i utrzymywania prawidłowej postawy ciała, torowania prawidłowych wzorców ruchu. 8. Wykorzystanie nabytych umiejętności ruchowych w życiu codziennym. 3. Zadania szkoły. Osiągnięcie celów wychowania fizycznego możliwe jest poprzez: -zapewnienie odpowiednich warunków do realizacji podstawowych celów wychowania fizycznego - przekazanie uczniom podstawowej wiedzy dotyczącej bezpieczeństwa i higieny, prowadzenia zdrowego stylu życia - wspieranie rozwoju psychomotorycznego swoich uczniów, rozbudzanie i stymulowanie poprzez różnorodne formy aktywności ruchowej - organizację zajęć pozalekcyjnych. 4. Założenia organizacyjne programu. Uczeń będzie realizował taki sam program i tematykę jak pozostali uczniowie w klasie 4b ale będzie miał obniżone wymagania podstawowe i ponadprogramowe w zakresie wiadomości i umiejętności z wychowania fizycznego. Ćwiczenia na lekcji będą dostosowane do możliwości ucznia i będą wykonywane indywidualnie, w parach bądź grupowo. W czasie zajęć uczeń będzie otrzymywał proste polecenia i komendy. W realizacji zadań dydaktycznych nauczyciel posługiwać się będzie zróżnicowanymi metodami nauczania z uwzględnieniem metod kreatywnych, aktywizujących, na miarę możliwości ucznia. Zakres wymaganych wiadomości i umiejętności ucznia na lekcjach będzie pomniejszony i dostosowany do możliwości psychoruchowych ucznia. 5. Ocenianie. Uczeń oceniana będzie zgodnie z przedmiotowym systemem oceniania. W głównej mierze wpływ na ocenę z wychowania fizycznego będzie miało: zaangażowanie ucznia na lekcji, podnoszenie własnych umiejętności, aktywność pozalekcyjna. Opracował: Dariusz Sułek Wyświetleń: 330
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |