Katalog

Paulina Warwas, 2015-06-24
Torzym

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.

- n +

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
semestr II (2012/2013)

mgr Paulina Warwas


UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH
(§ 7 UST. 2 PKT 1.)
Lp. Zadania Formy realizacji Stan realizacji Dowody realizacji
1. Poznanie procedur awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego, między innymi: Karty Nauczyciela oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji o awansie zawodowym nauczyciela ZREALIZOWANO • Opracowanie planu rozwoju zawodowego
2.
Współpraca
z opiekunem stażu • Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie kontraktu określającego zasady współpracy
• Opracowanie harmonogramu spotkań
• Prowadzenie spotkań konsultacyjno – instruktażowych

• Opracowanie sprawozdania z realizacji PRZ ZREALIZOWANO

ZREALIZOWANO
W TRAKCIE REALIZACJI


W TRAKCIE REALIZACJI • Kontrakt

• Harmonogram spotkań
• Notatki

• Sprawozdanie z realizacji PRZ (raz w semestrze)
• Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
• Omawianie obserwowanych zajęć
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
• Omawianie prowadzonych zajęć
W TRAKCIE REALIZACJI • Wykazy hospitowanych
i przeprowadzonych zajęć
• Scenariusze zajęć
• Arkusze obserwacji
4. Pogłębianie wiedzy
i umiejętności poprzez aktywny udział
w wewnątrz-
i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym oraz samokształcenie • Udział w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej

• Uczestnictwo w zajęciach koleżeńskich (prowadzenie
i obserwacja)

• Omawianie obserwowanych i prowadzonych zajęć
W TRAKCIE REALIZACJI

• Potwierdzenia obecności
• Referaty
• Wykazy hospitowanych
i przeprowadzonych zajęć
• Scenariusze zajęć
• Arkusze hospitacji
• Uczestnictwo w wybranych szkoleniach, kursach
i konferencjach organizowanych przez WOM w Gorzowie, ODN w Zielonej Górze lub różne wydawnictwa


DO REALIZACJI • Zaświadczenia
• Sprawozdania
z uczestnictwa
w ukończonych formach doskonalenia
• Lektura najnowszych publikacji, czasopism
z dziedziny psychologii i pedagogiki, logopedii
• Sporządzenie notatek oraz recenzji z przeczytanych pozycji
• Praktyczne wykorzystywanie propozycji działań proponowanych w literaturze przedmiotu

W TRAKCIE REALIZACJI • Wykaz lektur

• Notatki i recenzje z lektur
• Umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce
5. Wzbogacanie własnego warsztatu pracy • Gromadzenie gotowych pomocy dydaktycznych (Internet, czasopisma)
• Samodzielne tworzenie pomocy dydaktycznych
• Gromadzenie scenariuszy zajęć, propozycji zabaw, gier
• Gromadzenie i konstruowanie kart obserwacji, ankiet

W TRAKCIE REALIZACJI • Przykładowe materiały

• Scenariusze
• Karty obserwacji
• Kwestionariusze ankiet
6. Prawidłowe
i systematyczne prowadzenie dokumentacji przedszkolnej • Wpisy do dziennika zajęć
• Dokumentowanie konsultacji z rodzicami
• Opracowywanie planów pracy zgodnych z nową podstawą programową
• Założenie i prowadzenie teczek obserwacji dziecka
• Pełnienie funkcji kierownika wycieczek, wypełnianie kart wycieczek i opracowywanie regulaminów


W TRAKCIE REALIZACJI • Dzienniki zajęć
• Adnotacje w dzienniku zajęć

• Miesięczne plany pracy

• Teczka obserwacji dziecka
• Karty wycieczek
• Regulaminy
7. Dokumentowanie przebiegu realizacji PRZ • Systematyczne gromadzenie dokumentacji
• Przygotowanie sprawozdania z realizacji PRZ
• Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego
W TRAKCIE REALIZACJI
• Sprawozdanie z PRZ
• Wniosek
8. Dbałość o estetykę
i wystrój przedszkola • Wykonywanie dekoracji do sali, szatni, korytarza
• Włączanie dzieci do czynnego udziału w dekorowaniu sal
• Zaangażowanie się w projektowanie i urządzanie kącików plastycznych, eksponujących różne techniki plastyczne stosowane przez dzieci
• Uczestniczenie i organizowanie konkursów przedszkolnych
W TRAKCIE REALIZACJI • Potwierdzenia
• Fotografie
• Zdjęcia, prace plastyczne dzieci

• Zaświadczenia, dyplomy


UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH
(§ 7 UST. 2 PKT 2)
Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1.


Współpraca z rodzicami

• Obserwacja dzieci i analiza ich możliwości
• Przeprowadzenie ankiety dla rodziców dotyczącej ich propozycji oczekiwań w stosunku do przedszkola
• Uwzględnianie w planach pracy propozycji rodziców
• Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami
• Konsultacje indywidualne z rodzicami
• Informacje dla rodziców o zamierzeniach dydaktyczno- wychowawczych na tablicy ogłoszeń
• Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach przedszkolnych


W TRAKCIE REALIZACJI • Kwestionariusze ankiet
• Opracowanie ankiety
• Włączenie wniosków do pracy
• Notatki, lista obecności

• Notatki

• Scenariusze, zdjęcia
2. Nawiązanie współpracy
z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną • Konsultacje ze specjalistami w celu rozwiązywania problemów dydaktyczno – wychowawczych

• Wystawianie opinii o dziecku kierowanym do PPP

W TRAKCIE REALIZACJI • Potwierdzenia
• Kserokopie
• Potwierdzenia
3. Integracja przedszkola ze środowiskiem rodzinnym oraz lokalnym • Organizowanie i prowadzenie uroczystości zgodnie
z ustalonym kalendarzem
• Zapraszanie do przedszkola przedstawicieli różnych służb
i instytucji, władz lokalnych
• Odwiedzanie lokalnych instytucji i służb publicznych
• Włączanie rodziców do opieki i pomocy podczas organizacji uroczystości, wycieczek
• Współpraca z Radą Rodziców
• Uczestniczenie w przedstawieniach teatralnych, koncertach, oglądanie wystaw, filmów
• Koordynowanie akcji charytatywnych, społecznych, środowiskowych w placówce

W TRAKCIE REALIZACJI • Wykaz uroczystości
• Scenariusze uroczystości
• Zapisy w kronice
• Potwierdzenia
• Zapisy w dzienniku
• Karty wycieczek
• Zapisy w kronice

• Potwierdzenia
• Zapisy w kronice
• Potwierdzenia
• Dyplomy, podziękowania
4. Współpraca z innymi nauczycielami • Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami z innych placówek
• Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem
W TRAKCIE REALIZACJI • Notatki
6. Uwzględnianie w pracy współczesnych problemów społecznych
i cywilizacyjnych • Udział w różnych formach doskonalenia poświęconych problematyce współczesnych problemów (np. agresji)
• Uwzględnianie w pracy aktualnych wydarzeń, problemów
• Propagowanie zachowań prozdrowotnych, proekologicznych
• Kształtowanie postaw sprzyjających bezpieczeństwu
• Edukacja regionalna
• Edukacja europejska


W TRAKCIE REALIZACJI

DO REALIZACJI • Zaświadczenia
• Sprawozdania
• Zapisy w dzienniku
• Plany pracy
• Scenariusze zajęć
• Gazetki tematyczne



UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
(§ 7 UST. 2 PKT 3.)
Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Usprawnianie
i podnoszenie jakości pracy poprzez wykorzystywanie
w praktyce umiejętności posługiwania się komputerem
i korzystania z Internetu • Dokumentowanie przebiegu stażu
• Opracowywanie dokumentów przy pomocy komputera (plany pracy dydaktyczno – wychowawczej oraz sprawozdania z ich realizacji, terminarz uroczystości przedszkolnych i środowiskowych, ankiety, ewaluacje, referaty, scenariusze zajęć i uroczystości)


W TRAKCIE REALIZACJI • Sprawozdanie z PRZ
• Przykładowe plany pracy oraz sprawozdania. Scenariusze zajęć
• Programy autorskie
• Przykładowe ankiety
i ich opracowania
• Opracowywanie pomocy dydaktycznych oraz materiałów do zajęć (karty pracy, ilustracje, wiersze, teksty piosenek)
• Opracowywanie zaproszeń, podziękowań, dyplomów

• Przygotowywanie referatów, ogłoszeń i informacji dla rodziców


W TRAKCIE REALIZACJI • Przykładowe karty pracy
• Teksty piosenek i wierszy
• Przykładowe zaproszenie, dyplom, podziękowanie
• Przykładowe ogłoszenie
i informacja dla rodziców
• Przygotowanie prezentacji multimedialnych do zajęć
• Wykorzystywanie podczas zajęć różnych środków audiowizualnych (odtwarzacz CD, DVD, laptop, projektor, aparat cyfrowy)
W TRAKCIE REALIZACJI • Płyta z prezentacją
• Scenariusze zajęć
3. Promowanie swojej wiedzy
i doświadczenia, efektów pracy poprzez zamieszczanie publikacji w internecie • Opublikowanie własnego PRZ na stronie www
• Publikacja scenariuszy zajęć, uroczystości na ogólnopolskich portalach edukacyjnych
• Współtworzenie strony internetowej przedszkola
DO REALIZACJI • Potwierdzenia portali internetowych

• Potwierdzenie dyrektora



UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH,
W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z ZAKRESEM REALIZOWANYCH PRZEZ NAUCZYCIELA ZADAŃ.
(§ 7 UST. 2 PKT 4.)
Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1.
Rozwijanie swoich kompetencji pedagogicznych poprzez uczestnictwo
w zorganizowanych formach doskonalenia • Udział różnych formach doskonalenia zawodowego mających na celu poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki (studia podyplomowe LOGOPEDIA I TERAPIA PEDAGOGICZNA)

W TRAKCIE REALIZACJI

• Zaświadczenia
• Sprawozdania
z uczestnictwa

2.


Wykorzystanie wiedzy
i umiejętności podczas pracy z dzieckiem
o różnych potrzebach


• Obserwacja oraz analiza możliwości dziecka
w oparciu o przygotowane narzędzia W TRAKCIE REALIZACJI • Arkusze obserwacji
• Opracowywanie planu pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
• Prowadzenie pracy indywidualnej z dziećmi W TRAKCIE REALIZACJI • Plany pracy
• Dzienniki zajęć
• Opracowywanie planu pracy z dzieckiem zdolnym
• Prowadzenie pracy indywidualnej z dziećmi
• Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach, przeglądach
W TRAKCIE REALIZACJI • Plany pracy
• Dzienniki zajęć
• Potwierdzenia
• Dyplomy, podziękowania
3. Realizowanie zadań
opiekuńczo - wychowawczych
• Opracowanie i realizacja własnego programu
z zakresu bezpieczeństwa – program „Mały ratownik”
DO REALIZACJI



• Program
• Sprawozdanie z realizacji programu

4. Pedagogizacja rodziców
• Zamieszczanie artykułów, porad, wskazówek na gazetce dla rodziców
• Przygotowanie referatów na spotkania z rodzicami
• Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców

DO REALIZACJI • Artykuły, informacje
• Referaty
• Scenariusze zajęć
• Listy obecności
• Kontaktowanie się z rodzicami w czasie spotkań grupowych oraz konsultacji indywidualnych
• Pomoc w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo - wychowawczych
W TRAKCIE REALIZACJI • Listy obecności

• Zeszyt kontaktów
z rodzicami
5. Ewaluacja własnych działań • Przeprowadzenie ankiety dotyczącej oceny podejmowanych działań opiekuńczo - wychowawczych
• Wdrażanie wniosków do dalszej pracy W TRAKCIE REALIZACJI • Kwestionariusz ankiety
• Opracowanie ankiety
i wnioski
UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ
LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY,
W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWAŁ STAŻ
(§ 7 UST. 2 PKT 5.)
Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Pogłębianie oraz aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego • Uczestnictwo w szkoleniach dotyczących systemu oświaty
• Sporządzenie wykazu oraz gromadzenie aktów prawnych dotyczących oświaty (w formie multimedialnej i pisemnej)
• Lektura i analiza przepisów prawa oświatowego
• Śledzenie zmian prawnych na stronach internetowych


W TRAKCIE REALIZACJI • Zaświadczenia
• Wykaz aktów prawnych

• Notatki i uwagi własne
• Umiejętność korzystania
z prawa oświatowego
2. Poznanie zasad funkcjonowania
i organizacji przedszkola oraz analiza dokumentów • Lektura i analiza dokumentacji przedszkolnej
• Udział w tworzeniu i modyfikowaniu dokumentów przedszkolnych w ramach prac rady pedagogicznej
W TRAKCIE REALIZACJI • Wykaz aktów prawnych obowiązujących
w przedszkolu

3. Uwzględnianie
i posługiwanie się we własnej pracy zasadami prawa oświatowego • Lektura i analiza dokumentów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli

• Udział w szkoleniach, warsztatach poświęconych awansowi zawodowemu
ZREALIZOWANO


DO REALIZACJI

• Notatki
• Wniosek o rozpoczęcie stażu
• PRZ
• Zaświadczenia
• Sprawozdania z uczestnictwa
w ukończonych formach doskonalenia
• Właściwe prowadzenie dokumentacji przedszkolnej: dzienniki, karty wycieczek, arkusze obserwacji, informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.
W TRAKCIE REALIZACJI • Dzienniki zajęć
• Karty wycieczek
• Arkusze obserwacji

W TRAKCIE REALIZACJI = DZIAŁANIA, KTÓRE REALIZUJĘ NA BIEŻĄCO

Wyświetleń: 112


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.