Katalog Lucyna Król, 2015-06-22 Nowy Sącz Geografia, Plany pracy Program kółka geograficznego.Rok szkolny 2013 / 2014 Program pracy kółka z geografii – praca z uczniem zdolnym ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 5 – SPECJALNYCH W NOWYM SĄCZU Program zajęć w II semestrze 1. Założenia programowe: Program zajęć przeznaczony jest dla uczniów klas I – III Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z geografii, udoskonalić umiejętności odczytywania map i diagramów oraz czytania ze zrozumieniem. Program pracy z uczniem zdolnym zawiera treści, które pozwolą na utrwalenie i pogłębienie wiedzy uczniów zdobytej podczas zajęć lekcyjnych w szkole, rozwijanie zainteresowania geografią innych państw, szczególnie państw należących do UE, rozwijanie samodzielnego i kreatywnego myślenia, a także na różnorodne wykorzystanie wiedzy posiadanej przez uczniów. 2. Cele ogólne: Rozwijanie zainteresowań uczniów Doskonalenie wcześniej zdobytych umiejętności korzystania z map, odczytywania diagramów i kartodiagramów Popularyzowanie wiedzy o krajach Unii Europejskiej i Polsce 3. Cele szczegółowe: W wyniku uczęszczania na zajęcia uczeń powinien: Potrafić odczytać szerokość i długość geograficzną danego miejsca Potrafić znaleźć na mapie wskazane miejsce Swobodnie wymienić kraje należące do UE oraz znać nazwy ich stolic Kojarzyć charakterystyczne budowle z odpowiednim krajem UE Odczytać informacje zawarte w legendzie mapy Odczytać informacje przedstawione za pomocą diagramu i kartodiagramu Pozyskiwać prawdziwe i interesujące informacje ze źródeł w internecie. 4. Stosowane formy pracy: Praca indywidualna Praca grupowa 5. Stosowane metody pracy: Burza mózgów Praca z tekstem Pogadanka Dyskusja Pytania i odpowiedzi Praca z mapą (atlas, mapa ścienna) 6. Pomoce naukowe: Słowniki geograficzne Atlasy Mapa ścienna Podręcznik Przygotowane przez nauczyciela zdjęcia, teksty i mapy konturowe Albumy Filmy 7. Tematyka: 1. Poznajemy kraje i stolice Unii Europejskiej. 2. Poznajemy główne rzeki krajów Unii Europejskiej. 3. Języki urzędowe w krajach Unii Europejskiej. 4. Podróże po Europie I – ciekawe miejsca (Polska, Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja). 5. Podróże po Europie II – ciekawe miejsca (Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Łotwa, Malta, Niemcy, Portugalia). 6. Podróże po Europie III – ciekawe miejsca (Rumunia, Słowacja, Luksemburg, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy, Wielka Brytania). 7. Mapa – skala mapy, długość i szerokość geograficzna, kierunki świata. 8. Ćwiczenia w odczytywaniu długości i szerokości geograficznej danego miejsca. 9. Ćwiczenia w odnajdywaniu na mapie danego miejsca. 10. Ćwiczenia w odczytywaniu diagramów. 11. Polska – położenie w Europie, sąsiedzi, granice. 12. Polska – krainy geograficzne. 13. Polska – główne rzeki, największe jeziora, najwyższe szczyty. 14. Polska – ochrona środowiska. Każdy temat realizowany jest na oddzielnej jednostce lekcyjnej trwającej 45 minut. Zajęcia odbywają się w miesiącach: marzec, kwiecień i maj (wtorek od godz. 13.15 od godz. 14.10 – kl. IA i IB i środa od godz. 14.20 do godz. 15.05 pozostali uczniowie). 8. Oczekiwane efekty: Uczniowie biorący udział w zajęciach lepiej radzą sobie z nauką, chętniej czytają i posługują się mapą, również podczas obowiązkowych zajęć lekcyjnych. Zajęcia dodatkowe powinny przyczynić się do rozwijania zdolności uczniów, umiejętności pracy samodzielnej jak i współpracy w grupie. Wyświetleń: 138
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |