Katalog

Dorota Malinowska, 2015-06-18
Lędziny

Język angielski, Różne

Co warto przemyśleć przed przystąpieniem do programu eTwinning?

- n +

Analiza SWOT partnerstwa eTwinning w mojej szkole.

1 Mocne strony Strengths

Ja: płynny język angielski, bardzo dobre doświadczenia w pracy ze szkołami z innych krajów, całkiem niezła znajomość TIK (w zupełności wystarczająca do współpracy w ramach ET), chęć wyjścia poza zajęcia prowadzone w ramach lekcji- umożliwienia uczniom wykorzystania poznanego języka w praktyce, staram się nie przejmować problemami i niepowodzeniami, jestem dobra w pracy indywidualnej, ale potrafię też współpracować, nie narzucam własnych pomysłów, konsultuję wszystko z partnerem.
Uczniowie: uczniowie bardzo chętnie angażują się w tego typu projekty, interesują ich kontakty z ludźmi z innych krajów, znajomość języka nie jest idealna, ale nadrabiają chęciami i entuzjazmem, znajomość TIK całkiem dobra, raczej nie mają problemów z dostępem do sprzętu (w razie problemów, mogą korzystać w szkole)
Szkoła: dyrekcja pozytywnie nastawiona do projektów europejskich, szkoła dysponuje dobrze wyposażoną pracownią komputerową, tablicami multimedialnymi, laptopami, TV, odtwarzaczami DVD etc. mamy doświadczenia w pracy w programie Comenius, lokalna prasa opisuje nasze sukcesy (pod warunkiem, że są informowani) wiadomości tego typu mogą się również pojawić na www UM.

2 Słabe strony Weaknesses

Uczniowie: nie do końca postrzegają swoje okolice za atrakcyjne (małe miasto, niewiele do zobaczenia), uczniowie, istnieje również obawa, że niektórzy, mimo początkowego entuzjazmu, mogą się wycofać w trakcie trwania projektu.

3 Możliwości Opportunities

Kuratorium organizuje kursy propagujące ET, sprzęt szkolny jest dostępny bez problemu, rodzice chętnie pozwalają dzieciom na udział w projektach europejskich, nie mają preferencji co do krajów współpracujących (w tym wypadku raczej wybór należy do dzieci), nie ma problemów ze strony rodziców, co do używania ich prywatnych sprzętów (czasem nawet sami pomagają w obsłudze)


4 Zagrożenia Treats

Mimo że nauczyciele innych przedmiotów nie są niechętni tego typu projektom, przy nawale swoich obowiązków i innych projektów, niezbyt chętnie włączają się do współpracy, poziom językowy innych nauczycieli jest raczej niski, z doświadczeń z Comeniusem wiem, że rodzice są bardzo niechętni do przyjmowania obcokrajowców u siebie w domu
Wyświetleń: 166


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.