Katalog

Agnieszka Gryla, 2015-06-24
Wolbrom

Język angielski, Projekty edukacyjne

"W jaki sposób święto zakochanych obchodzone jest w różnych częściach świata?"

- n +

Obszar tematyczny projektu: Elementy wiedzy o krajach angielskiego, niemieckiego obszaru językowego i innych
Problem do rozwiązania: Jakie zwyczaje walentynkowe dominują na świecie, a jakie w Polsce
Temat projektu: W jaki sposób święto zakochanych obchodzone jest w różnych częściach świata?
Główny cel projektu:
Poznanie zwyczajów walentynkowych z różnych częściach świata
Cele szczegółowe:
Uczeń zna zwyczaje walentynkowe na świecie i w Polsce;
Uczeń zna wersję współczesną Kopciuszka w języku angielskim;
Uczeń potrafi dokonać porównania polskich i pochodzących z innych krajów zwyczajów walentynkowych
Kompetencje kluczowe kształcone podczas prac nad projektem:
4.1. Kompetencja porozumiewania się w języku obcym
2. Kształcenie umiejętności samodzielnej pracy
3. Kształcenie umiejętności pracy w parach
4. Posługiwanie się strategiami komunikacyjnymi
5. Świadomość społeczna
6. Kształcenie umiejętności poprawnego ustnego formułowania wypowiedzi

Treści podstawy programowej:
1. 1. 1.15 Elementy wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego ( i innych)
2. 2.1 Uczeń reaguje na polecenia
3. 3.3 Uczeń znajduje ( w tekście pisanym ) określone informacje
4. 4.1 Uczeń opisuje ludzi, przedmioty, miejsca, zjawiska i czynności
5. 8.2 Uczeń przekazuje w języku polskim główne myśli lub wybrane informacje z tekstu w języku obcym
6. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym

Realizacja projektu:
Wyszukanie informacji na temat zwyczajów walentynkowych na świecie;
Wszyscy uczniowie;
Zaprezentowanie wyszukanych informacji i zestawienie ich ze zwyczajami polskimi; rozmowa z całą grupą projektową na lekcjach języka angielskiego i niemieckiego na temat tych zwyczajów – podobieństw i różnic;
Przygotowanie napisów, serc oraz Walentynek dla nauczycieli z życzeniami w języku angielskim i niemieckim
Wybrani uczniowie;
Wspólne przygotowywanie życzeń w językach obcych; poznanie zwrotu ,,kocham cię'' w wielu językach;
Poznanie słynnych piosenek o miłości, ich autorów
i wykonawców;
Cała grupa projektowa;
Tłumaczenie wersji angielskich i niemieckich na język polski; wybór najciekawszych piosenek (podział chłopcy i dziewczyny);
Poznanie wersji współczesnej bajki Kopciuszek w języku angielskim;
Cała grupa projektowa;
Czytanie bajki, podział ról, wybór podkładów muzycznych, dekoracji, właściwych strojów;
Przygotowanie zaproszeń dla gości na prezentację całego projektu;
Wybrani uczniowie;
Wykonanie zaproszeń z informacją o tym, gdzie, kiedy i przez kogo projekt został przygotowany.


Wyświetleń: 105


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.