Katalog

Anna Stajszczyk, 2015-06-23
Brzeg

Język angielski, Artykuły

Europejski Dzień Języków - projekt edukacyjny.

- n +

Jak można inaczej obchodzić Europejski Dzień Języków w szkole podstawowej – sprawozdanie z projektu edukacyjnego - eTwinning

Znajomość języków obcych zbliża nas do innych ludzi, pozwala poznać nowych znajomych, zrozumieć ich odmienny styl bycia, kulturę i obyczaje, pomaga również wyzwolić się od stereotypowych, często niesprawiedliwych osądów wobec tych, których zachowania odbiegają od naszych kanonów, nadaje szersze spojrzenie w kształtowaniu poglądów na temat drugiego człowieka, bardziej humanitarne podejście.

Nie ulega wątpliwości, że nauka języków przynosi wiele pożytku samym uczącym się.
Począwszy od roku 2001, 26 września obchodzimy Europejski Dzień Języków. Jest to dzień mający przypominać o korzyściach płynących ze znajomości wielu języków i zachęcać do poznawania ich — nieważne, czy po to, by łatwiej znaleźć pracę, móc porozumieć się na zagranicznym wyjeździe, poznać obcą kulturę czy też dla samej satysfakcji z opanowania nowego języka.

26 września to również doskonała okazja do zabawy. Co roku w całej Europie organizowane są najróżniejsze imprezy: spektakle, zabawy dla dzieci, koncerty, kursy językowe, audycje radiowe, programy telewizyjne, konferencje.
W naszej szkole również postanowiliśmy uroczyście obchodzić to święto.
Uczniowie naszej szkoły przystąpili do jednego z projektów eTwinning, International Greetings. Wraz z dziećmi z 35 innych miast Europy wysłali pozdrowienia w ojczystym języku życząc szczęśliwego Europejskiego Dnia Języków. Zdjęcia i filmy z naszej szkoły zostały przesłane pozostałym szkołom partnerskim. Otrzymane od obcokrajowców pozdrowienia nasi uczniowie mogli obejrzeć podczas prezentacji w dniu 25 września 2014r.
Uczniowie klas drugich nauczyli się na języku angielskim piosenki „Panie Janie” po polsku i w 3 obcych językach (angielskim, niemieckim i francuskim). Dzieci z klas trzecich kolorowały wraz z wychowawczyniami herby partnerskich miast, których wzory zostały przysłane do naszej szkoły, natomiast my wysłaliśmy do kolorowania wzór herbu miasta Brzegu.
W klasie V została przeprowadzona specjalna lekcja biblioteczna, której celem było poznanie państw Unii Europejskiej. Uczniowie korzystali z encyklopedii, słownika Unii Europejskiej oraz broszur dotyczących poszczególnych państw.
Uczniowie klas 4-6, w ciągu 2 tygodni od wylosowania jednego z europejskich krajów, pod opieką wychowawców i anglistów poznawali położenie geograficzne danego państwa, święta narodowe, legendy, kuchnię i słynne postaci. Prezentacje uczniów przybierały formy od referatów, poprzez scenki sytuacyjne, demonstrowanie składu reprezentacji piłki nożnej, oryginalnego stroju piłkarza Niemiec po kunsztownie wyreżyserowaną przez wychowawczynię i wspaniale odegraną przez uczniów scenę z włoskiej arii operowej. Całość prezentacji projektu poszczególnych klas została opracowana w formie plakatów edukacyjnych jako praca zespołowa na zajęciach plastycznych.
W tym samym czasie na sali gimnastycznej rozgrywały się „międzynarodowe rozgrywki sportowe” w najpopularniejszych dyscyplinach w danych państwach.
Ukoronowaniem szkolnej uroczystości były warsztaty tańca irlandzkiego dla klas 1-3 oraz 4-6. Połączone siły zespołów Tuatha i Ellorien z Wrocławia oraz muzyka stworzyły niepowtarzalny klimat nauki poprzez zabawę. Nasi uczniowie mogli posłuchać irlandzkiej muzyki, dowiedzieć się wielu ciekawostek o Irlandii, wziąć udział w konkursach, a także spróbować własnych sił w opanowaniu trudnej sztuki tańca irlandzkiego i stepu. Wielu uczniów zafascynował taniec irlandzki, co stało się bodźcem wzmagającym chęć poznawania innych krajów, ich kultury, języka, zwyczajów.
Opracowała mgr Anna Stajszczyk, nauczyciel języka angielskiego

Wyświetleń: 138


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.