Katalog Michalina Malec - Sekuła, 2015-06-22 Katowice Lekcja wychowawcza, Scenariusze Scenariusz lekcji integracyjnej.Zajęcia integracyjne Klasa: I gimnazjum Czas trwania: 45 min. Cel: Integracja grupy Cele szczegółowe: - wzajemne poznanie się uczniów - przełamanie onieśmielenia - budowanie zaufania - ćwiczenie aktywnego słuchania - ćwiczenie wzajemnej współpracy Metody: rysunki, zabawy ruchowe, dyskusja Formy: praca indywidualna, w grupie Przebieg zajęć: 1.Powitanie grupy. Przedstawienie zasad obowiązujących w trakcie zajęć - Powitanie -Przedstawienie zasad: mówi tylko jedna osoba, pozostali słuchają, nie oceniamy innych, nie sprawiamy im przykrości, tajemnica spotkania, każdy ma prawo uczestniczyć w ćwiczeniu. 2. Wizytówki - każdy z uczestników otrzymuje kartkę na której pisze swoje imię o rysuje LOGO- mały rysunek lub symbol charakteryzujący jego zainteresowania lub ważną cechę charakteru. Prowadzący dla przykładu prezentuje swoją wizytówkę. Gotowe wizytówki uczniowie przypinają do koszulek taśmą. - każdy po kolei prezentuje swoją wizytówkę i omawia logo 3. Wspólne cechy Każdy z uczniów otrzymuje kartkę A4 i odkreśla w niej rogi. Na środku zapisuje swoje imię,a w poszczególnych narożnikach : - 2 ulubione kolory - 2 ulubione miesiące - 2 ulubione zwierzęta - 2 ulubione przedmioty szkolne Następnie uczniowie chodzą po klasie i szukają osób, które dokonały podobnych wyborów poszczególnych kategoriach i zapisują ich imiona na kartce (imiona osób z którymi mają najwięcej wspólnego zapisują bliżej własnego imienia) Omówienie ćwiczenia: każdy wypowiada się czy na jego kartce jest dużo imion czy mało, co go zaskoczyło, czy coś chciałby zmienić 4. Zabawa: węzeł gordyjski Uczniowie stają w kole. Na sygnał prowadzącego podchodzą do środka i chwytają innych za ręce. Następnie próbują rozplątać węzeł, bez puszczania rąk. Wyświetleń: 143
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |