Katalog

Michalina Malec - Sekuła, 2015-06-22
Katowice

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Scenariusz lekcji integracyjnej.

- n +

Zajęcia integracyjne
Klasa: I gimnazjum
Czas trwania: 45 min.
Cel: Integracja grupy
Cele szczegółowe: - wzajemne poznanie się uczniów
- przełamanie onieśmielenia
- budowanie zaufania
- ćwiczenie aktywnego słuchania
- ćwiczenie wzajemnej współpracy

Metody: rysunki, zabawy ruchowe, dyskusja
Formy: praca indywidualna, w grupie

Przebieg zajęć:
1.Powitanie grupy. Przedstawienie zasad obowiązujących w trakcie zajęć
- Powitanie
-Przedstawienie zasad: mówi tylko jedna osoba, pozostali słuchają, nie oceniamy innych, nie sprawiamy im przykrości, tajemnica spotkania, każdy ma prawo uczestniczyć w ćwiczeniu.
2. Wizytówki
- każdy z uczestników otrzymuje kartkę na której pisze swoje imię o rysuje LOGO- mały rysunek lub symbol charakteryzujący jego zainteresowania lub ważną cechę charakteru. Prowadzący dla przykładu prezentuje swoją wizytówkę. Gotowe wizytówki uczniowie przypinają do koszulek taśmą.
- każdy po kolei prezentuje swoją wizytówkę i omawia logo
3. Wspólne cechy
Każdy z uczniów otrzymuje kartkę A4 i odkreśla w niej rogi. Na środku zapisuje swoje imię,a w poszczególnych narożnikach : - 2 ulubione kolory
- 2 ulubione miesiące
- 2 ulubione zwierzęta
- 2 ulubione przedmioty szkolne
Następnie uczniowie chodzą po klasie i szukają osób, które dokonały podobnych wyborów poszczególnych kategoriach i zapisują ich imiona na kartce (imiona osób z którymi mają najwięcej wspólnego zapisują bliżej własnego imienia)
Omówienie ćwiczenia: każdy wypowiada się czy na jego kartce jest dużo imion czy mało, co go zaskoczyło, czy coś chciałby zmienić
4. Zabawa: węzeł gordyjski
Uczniowie stają w kole. Na sygnał prowadzącego podchodzą do środka i chwytają innych za ręce. Następnie próbują rozplątać węzeł, bez puszczania rąk.
Wyświetleń: 143


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.