Katalog Anna Wąsek, 2015-06-18 Bytom Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO na stopień nauczyciela dyplomowanego Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2015 r. WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE ZADANIA METODY REALIZACJI TERMIN Rozporzadzenie MENiS z dnia 01.12.2004 r w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego 1.Poznanie procedury awansu zawodowego; - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, - złożenie wniosku do dyrektora szkoły. 2.Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 3. Dokumentowanie realizacji planu zawodowego Wniosek Plan rozwoju Świadectwa, zaświadczenia, scenariusze, regulaminy. IX.2012 W takcie odbywania stażu §8.ust.2 pkt 1 Wdrażanie działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Wdrożenie rocznego planu pracy dydaktyczno-wychowawczej świetlicy szkolnej 2.Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy pedagogicznej: - aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły, - studiowanie literatury pedagogiczno.-psychologicznej, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami, 2. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. 3. Przygotowanie uczniów do uczestnictwa w organizowanych konkursach szkolnych - organizacja różnorodnych konkursów zgodnych z planem pracy dydaktyczno-wychowawczej świetlicy szkolnej 4. Stosowanie nowoczesnych metod w pracy z dziećmi - poszukiwanie nowych metod aktywizujących, próby wprowadzania ich podczas zajęć świetlicowych 5. Praca wychowawcza i współpraca z rodzicami. - pełnienie funkcji wychowawcy świetlicy, - organizacja imprez, uroczystości Zaświadczenia Bibliografia, Zaświadczenia Dokumentacja związana z organizacją konkursu, scenariusze, zdjęcia Scenariusze zajęć Scenariusze zajęć, dokumentacja wychowawcy świetlicy W takcie odbywania stażu W takcie odbywania stażu W takcie odbywania stażu W takcie odbywania stażu W takcie odbywania stażu §8.ust.2 pkt 2 wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Doskonalenie i poszerzanie wiedzy informatycznej w celu wykorzystanie jej w pracy własnej i z uczniami. - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, - wykorzystanie sprzętu do opracowania pomocy dydaktycznych. - komputerowe opracowania dokumentów szkolnych, - korzystanie z zasobów Internetu. - wykorzystanie w pracy urządzeń multimedialnych, - przygotowywanie prezentacji multimedialnych w celu uatrakcyjnienia zajęć świetlicowych, Scenariusze zajęć, karty pracy W takcie odbywania stażu §8.ust.2 pkt 3 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Gromadzenie i opracowywanie własnych materiałów przydatnych w pracy nauczyciela oraz udostępnianie ich zainteresowanym nauczycielom - opracowywanie i udostępnianie do wykorzystania w szkole scenariuszy zajęć, testów, scenariuszy imprez itp. materiałów zainteresowanym nauczycielom 2. Prowadzenie zajęć otwartych 3. Pełnienie funkcji opiekuna praktyk studenckich Scenariusze zajęć, imprez Zaświadczenia W takcie odbywania stażu W takcie odbywania stażu §8.ust.2 pkt 4 a) opracowanie i wdrożenie działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą ,pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu zajęć 2. Uwzględnienie zadań wychowawczych w planie pracy dydaktyczno-wychowawczej świetlicy szkolnej Program zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły. Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej świetlicy szkolnej W takcie odbywania stażu W takcie odbywania stażu §8.ust.2 pkt 4 c) poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Prowadzenie zajęć świetlicowych w oparciu o program autorski 2. Organizowanie pomocy i wypoczynku dla dzieci, współorganizowanie półkolonii. 3. Przygotowanie i udział uczniów w konkursach międzyszkolnych 4. Organizowanie uroczystości i imprez świetlicowych 5.Współorganizowanie imprez i uroczystości na rzecz środowiska - Olimpiada Przedszkolaków 6.Współorganizowanie kiermaszów prac plastycznych dzieci - przygotowanie wspólnie z dziećmi prac plastycznych w celu pozyskania dodatkowych środków dla świetlicy 7. Współorganizowanie plastycznego konkursu międzyświetlicowego Program autorski, scenariusze zajęć Zaświadczenie Scenariusze imprez, zdjęcia Scenariusze imprez, zdjęcia Regulamin konkursu, zdjęcia Zdjęcia Regulamin konkursu, zdjęcia W takcie odbywania stażu II 2013 W takcie odbywania stażu W takcie odbywania stażu W takcie odbywania stażu W takcie odbywania stażu §8.ust.2 pkt 4 e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym, wychowawcami klas, higienistką szkolną 2.Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz dzieci mieszkańców Bytomia ( udział w imprezach, festynach) 3. Współorganizacja integracji międzyświetlicowej 4.Nawiązanie współpracy z Ośrodkiem rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym - współorganizowanie jasełek, wspólne kolędowanie 5. Współorganizacja przedstawień dla klas „0” Zaświadczenia Zaświadczenia Zdjęcia Scenariusz imprezy, zaświadczenie Scenariusz imprezy, zaświadczenie W trakcie odbywania stażu W trakcie odbywania stażu W trakcie odbywania stażu W trakcie odbywania stażu W trakcie odbywania stażu §8.ust.2 pkt 5 umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych,wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych Opis i analiza przypadków W trakcie odbywania stażu ANEKS DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO na stopień nauczyciela dyplomowanego W związku ze zmianą stanowiska pracy z dniem 1 września 2013r. dotychczasowy plan rozwoju zawodowego sporządzony 1 września 2012r. ulega modyfikacji poprzez dołączenie aneksu. §8.ust.2 pkt 1 Wdrażanie działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. • Pkt. 2 został rozbudowany o następujące treści: - opracowanie testów, kwestionariuszy i innych form sprawdzania wiedzy uczniów. • Pkt. 3 Przygotowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach szkolnych, organizacja konkursów szkolnych. • Pkt. 4 Stosowanie nowoczesnych metod w pracy z dziećmi - poszukiwanie nowych metod aktywizujących, próby wprowadzania ich podczas lekcji; • Pkt. 6 Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z niej zadań: - udział w pracach Rady Pedagogicznej; -udział w pracach komisji w związku z przystąpieniem do projektu „Klucze do sukcesu-nowoczesny system wspomagania szkół i przedszkoli oraz doskonalenia nauczycieli w Bytomiu”; - współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym; - współpraca z rodzicami. §8.ust.2 pkt 3 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. • Pkt. 4 Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz Zespołu Samokształceniowego; - przygotowanie materiałów szkoleniowych, referatów; - opracowanie i udostępnienie ciekawych pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć; • Pkt. 5 Prowadzenie pedagogizacji rodziców. §8.ust.2 pkt 4 a) opracowanie i wdrożenie działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą ,pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. • Pkt 2. Uwzględnienie zadań wychowawczych w programie działań profilaktyczno-wychowawczych klasy; §8.ust.2 pkt 4 c) poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. • Pkt. 4 Organizowanie uroczystości i imprez klasowych zgodnie z kalendarzem uroczystości szkolnych; • Pkt. 8 Współpraca z Komisariatem Policji w Miechowicach – prelekcje, rozmowy indywidualne . • Pkt. 9 Współpraca z organizacjami na rzecz rodziny i pomocy społecznej: PCK, TPD - zbiórka zabawek słodyczy z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Wyświetleń: 277
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |