![]() |
![]() |
Katalog Paulina Batóg, 2015-06-18 Kraków Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO INFORMACJE PERSONALNE Imię i nazwisko nauczyciela: Paulina Batóg Miejsce pracy: Zespół Szkół ogólnokształcących Sportowych nr 1 w Krakowie, Szkoła Podstawowa nr 91 Nauczane przedmioty: język angielski Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Czas stażu: od 01.09.2012 r. do 31.05.2015 r. I Czynności organizacyjne: 1. Poznanie procedury awansu zawodowego: analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN) sformułowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu 2. Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły: zapoznanie z dokumentami szkoły: statut szkoły, program wychowawczy szkoły, program profilaktyczny szkoły, regulamin klas sportowych, WSO opracowanie planu rozwoju zawodowego 3. Pogłębianie wiedzy na temat awansu zawodowego: analiza artykułów w czasopismach fachowych oraz na portalach edukacyjnych śledzenie stron internetowych MEN oraz Kuratorium Oświaty udział w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego: gromadzenie dokumentów w formie: zaświadczeń świadectw planów pracy scenariuszy konspektów programów sprawozdań 5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju: uporządkowanie zgromadzonych dokumentów analiza realizacji podjętych zadań autorefleksja opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju 6. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: uzyskanie oceny dorobku zawodowego złożenie wniosku i dokumentacji II. Zadania wynikające z rozporządzenia Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Rozp. §8 ust 2 pkt 1 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i pozaszkolnym doskonaleniu zawodowym: udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne 2. Samodzielne studiowanie literatury: literatura czasopism pedagogicznych śledzenie aktualności na portalach internetowych korzystanie z zasobów biblioteki, wyszukiwanie ciekawych nowości wydawniczych dotyczących między innymi aktywizujących metod pracy 3. Opieka nad pomieszczeniem dydaktycznym: przygotowywanie wraz z uczniami plakatów tematycznych pozyskiwanie oraz gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych (m. in. dzięki współpracy z wydawnictwami anglojęzycznymi) 4. Badanie poziomu i przyrostu wiedzy uczniów: przeprowadzenie testu kompetencji i analiza wyników 5. Opracowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego: zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi 6. Doskonalenie metod i form pracy: stosowanie w pracy metod aktywizujących wdrażanie uczniów do pracy metodą projektu wymiana doświadczeń w ramach zespołu samokształceniowego nauczycieli języka angielskiego i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów 7. Rozwijanie umiejętności językowych uczniów celem podwyższenia jakości pracy szkoły: praca indywidualna z uczniem zdolnym prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów zdolnych przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów z problemami w nauce organizacja szkolnych konkursów językowych oraz dni promujących kulturę państw anglojęzycznych 8. Analiza własnych działań edukacyjnych i wykorzystanie ich w dalszej pracy: przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej wśród uczniów 9. Aktywny udział w tworzeniu dokumentacji szkolnej i pracy Rady Pedagogicznej: systematyczny i aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej protokołowanie posiedzeń pełnienie funkcji przewodniczącego lub członka Szkolnej Komisji Egzaminacyjnej oraz komisji konkursowych 10. Promowanie szkoły: udział w komisji ds. promocji szkoły organizacja dnia otwartego szkoły promocja szkoły podczas Targów Edukacyjnych 11. Udział w organizacji uroczystości szkolnych oraz międzyszkolnych: organizacja lub współorganizacja imprez szkolnych, np. Dzień Dziecka, Mikołajki, Międzynarodowy Turniej w Piłce Ręcznej o Puchar Lajkonika Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Rozp. §8 ust 2 pkt. 2 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w organizacji pracy dydaktycznej korzystanie z zasobów Internetu w procesie przygotowywania się do zajęć lekcyjnych przygotowywanie pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, kart pracy, dyplomów, ankiet, zaproszeń, scenariuszy itd. z wykorzystaniem komputera. prowadzenie dokumentacji nauczyciela-wychowawcy w formie elektronicznej, pisanie protokołów RP, dokumentowanie realizacji planu z wykorzystaniem techniki komputerowej przygotowywanie własnych prezentacji w Power Point przygotowywanie materiałów promujących szkołę w programach graficznych (zaproszenia, plakaty) 2. Praktyczne zastosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej na zajęciach edukacyjnych prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, prezentacji w programie PowerPoint, lekcje w pracowni językowej z wykorzystaniem tablicy interaktywnej 3. Wykorzystanie Internetu jako źródła aktualnej informacji aktywny udział w życiu portali edukacyjnych i nauczycielskich, publikacja własnych materiałów wykorzystanie publikacji internetowych w celu pogłębiania wiedzy na tematy zw. z oświatą, przepisami prawa, wyszukiwania informacji o krajach anglojęzycznych oraz poszukiwania nowych, ciekawych pomysłów do pracy Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Rozp. §8 ust 2 pkt. 3 1. Prowadzenie zajęć otwartych z języka angielskiego: przygotowanie lekcji otwartych i zaproszenie zainteresowanych osób 2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy publikacja planu rozwoju zawodowego, scenariuszy lekcji i uroczystości szkolnych, własnych opracowań na portalu edukacyjnym. 3. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami: aktywny udział w doskonaleniu wewnątrzszkolnym współpraca w ramach Zespołu Nauczycieli Języków Obcych (dzielenie się doświadczeniami, podnoszenie atrakcyjności zajęć) opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkolnej bibliotece własnych materiałów scenariuszy zajęć, testów i ankiet Realizacja zadań z §8 ust 2 pkt 4 1. Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§8 ust 2 pkt 4 a) opracowanie programu zajęć wyrównawczych dla uczniów gimnazjum przygotowanie programu koła z języka angielskiego dla uczniów zdolnych opracowanie i wdrożenie planu pracy z uczniem realizującym program szkoły specjalnej 2. Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej (§8 ust 2 pkt 4 b) uzyskanie kwalifikacji egzaminatora OKE- egzamin gimnazjalny wykorzystanie zdobytych kompetencji podczas pracy przy poprawie prac egzaminacyjnych oraz przy przygotowywaniu uczniów do egzaminu 3. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§8 ust 2 pkt 4 c) organizacja konkursów szkolnych i pozaszkolnych organizacja dni kultury anglojęzycznej umożliwienie uczniom obcowania z żywym językiem angielskim oraz literaturą anglojęzyczną poprzez organizację wyjazdów na spektakle teatru anglojęzycznego. zapewnienie uczniom dostępu do literatury anglojęzycznej poprzez systematycznie gromadzenie materiałów i uruchomienie wypożyczalni lingwistycznej w pracowni języka angielskiego 4. Uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym (§8 ust 2 pkt 4 d) kontynuacja nauki języka hiszpańskiego 5. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§8 ust 2 pkt 4 e) sprawowanie opieki nad praktykantami aktywny udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań opiekuńczo-wychowawczych. współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym realizacja programu wychowawczego oraz profilaktycznego współpraca z biblioteką szkolną (konsultowanie z nauczycielem bibliotekarzem wyboru pozycji książkowych z zakresu j. angielskiego zakupywanych celem wzbogacania księgozbioru) współpraca z rodzicami współpraca z przedstawicielami wydawnictw OUP, Longan i innych. pozyskiwanie sponsorów (pozyskiwanie darmowych podręczników dla najuboższych uczniów, pozyskiwanie nagród za udział w konkursach) 6. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej (§8 ust 2 pkt 4 f) uzyskiwanie przez uczniów nagród w konkursach szkolnych i pozaszkolnych Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Rozp. §8 ust 2 pkt 5 1. Poszerzenie wiedzy w zakresie diagnozowania trudności dziecka, kształtowanie umiejętności pracy z uczniem dyslektycznym i radzenia sobie z uczniem trudnym: udział w warsztatach związanych z tematem. konsultacje z pedagogiem i psychologiem zgłębianie fachowej literatury 2. Analiza i rozpoznanie dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi: identyfikacja problemu geneza i dynamika zjawiska znaczenie problemu prognoza propozycja rozwiązania problemu wdrożenie uzyskane efekty Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje ze względu na potrzeby szkoły i własne. Opracowała: Paulina Batóg Wyświetleń: 122
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |