Katalog Aneta Rybowicz, 2015-06-16 Gliwice Muzyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust.1 pkt.1) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Procedura awansu zawodowego -analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego - zapoznanie z aktualnymi dokumentami m.in. Karta Nauczyciela Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego z dn.1.12.2004r, broszury Awans zawodowy nauczycieli -opracowanie planu Rozwoju Zawodowego VIII-IX 2012 złożony wniosek o rozpoczęcie stażu zatwierdzony Plan Rozwoju Zawodowego 2.Organizacja pracy nauczyciela -opracowanie dokumentacji nauczyciela muzyki i plastyki: plany wynikowe, Przedmiotowe Systemy Oceniania, regulamin pracowni muzyczno plastycznej, kontrakt nauczyciela z uczniami, plan pracy zajęć pozalekcyjnych, plan pracy Samorządu Uczniowskiego - troska o stan pomieszczenia i dbanie o estetykę w pracowni muzyczno - plastycznej IX 2012 IX 2013 IX 2014 cały okres stażu opracowana dokumentacja 3. Rozwijanie wiedzy na temat prawa oświatowego organizacji placówek oświatowych i reformy oświaty -studiowanie fachowej literatury -zapoznanie z ustawami, rozporządzeniami ukazującymi się na stronie MENiS oraz kuratorium oświaty - śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego nauczycieli - stosowanie wiedzy w codziennej działalności cały okres stażu notatki 4.Analiza dokumentacji, zasad funkcjonowania i organizacji szkoły, w której odbywam staż - zapoznanie się ze zmianami w Statucie Szkoły - analiza Szkolnego Programu Profilaktycznego oraz Szkolnego Programu Wychowawczego - stosowanie treści zawartych w w/w dokumentach w praktyce na bieżąco notatki 5.Opracowanie sprawozdania za każdy rok stażu -autorefleksja, analiza -przygotowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego 2013 2014 2015 sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego Realizacja zadań służących podniesieniu jakości pracy (§ 8 ust.1 pkt.2) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1.Przygotowanie oprawy muzycznej i części artystycznej każdej uroczystości i imprezy szkolnej -współpraca z innymi nauczycielami -dodatkowa praca z uczniami w dziedzinie muzyki, śpiewu, tańca i teatru, przygotowywanie strojów -tworzenie scenariuszy i planów danej imprezy lub uroczystości -przygotowywanie oprawy audiowizualnej w tym organizacja sprzętu nagłaśniającego, realizacja dźwięku, światła itp. cały okres stażu dokumentacja elektroniczna na stronie internetowej szkoły 2. Prowadzenie Szkolnego Zespołu Tanecznego Aplauz - promocja szkoły w środowisku lokalnym - organizowanie występów i pokazów tanecznych na terenie naszej szkoły dla rodziców, uczniów oraz mieszkańców naszej dzielnicy - udział w konkursach na różnych szczeblach -udział w różnego rodzaju imprezach na terenie naszego województwa -gościnne występy w gliwickich szkołach i przedszkolach w ramach współpracy - liczne dodatkowe spotkania i próby zespołu po godzinach pracy w celu przygotowań do występów -przygotowywanie dokumentacji wycieczek lub wyjść poza szkołę -bieżąca współpraca z rodzicami dzieci z zespołu Aplauz -pozyskiwanie funduszy na stroje taneczne -organizacja spotkań, zabaw, wyjazdów integrujących grupę taneczną -prowadzenie zajęć tanecznych dla uczniów klas I wolontariat cały okres stażu dokumentacja elektroniczna na stronie internetowej szkoły 3.Opieka nad dziećmi w czasie wolnym od nauki -praca na zimowisku szkolnym -sprawowanie funkcji opiekuna na szkolnych wycieczkach -organizacja dyskotek szkolnych dla klas 4-6 wolontariat -organizowanie dodatkowych zajęć artystycznych dla uczniów klas 4-6 wolontariat -organizowanie zajęć artystycznych dla dzieci uczęszczając do świetlicy socjoterapeutycznej wolontariat cały okres stażu potwierdzenie dyrektora szkoły Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego -z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły (§ 8 ust.1 pkt.3) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1.Systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji - studia podyplomowe, kierunek: Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne - udział w WDN -udział w konferencjach Rady Pedagogicznej -udział w warsztatach i konferencjach organizowanych poza szkołą X.2011 - II. 2013 cały okres stażu dyplom ukończenia studiów zaświadczenia 2.Rozwijanie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii -poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących metod aktywizujących, działań wspierających rozwój dziecka, pracy z uczniem zdolnym i słabym cały okres stażu notatki, recenzje 3.Współpraca z doradcą metodycznym -udział w zebraniach metodycznych -śledzenie informacji na stronie internetowej prowadzonej przez metodyka cały okres stażu zaświadczenia Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1.Wspieranie rozwoju uczniów zdolnych -opieka nad uczniami przygotowującymi się do muzycznych, plastycznych i tanecznych konkursów szkolnych i międzyszkolnych -udział w projekcie Stawiam na naukę współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu społecznego prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych tanecznie cały okres stażu potwierdzenie dyrektora szkoły 2.Wspomaganie uczniów mających trudności w nauce - pomoc uczniom mająca na celu wyrównywanie braków w nauce - organizowanie działań artystycznych dla uczniów w celu podniesienia samooceny dziecka cały okres stażu potwierdzenie dyrektora szkoły 3. Organizacja szkolnych i międzyszkolnych konkursów dla uczniów -opracowanie regulaminów organizowanych konkursów np. konkurs szkolny Mój ulubiony nauczyciel, konkurs szkolny Mam talent, -czuwanie nad ich prawidłowym przebiegiem -przygotowanie dyplomów i upominków okres stażu regulamin konkursu i protokół z jego przebiegu, dokumentacja elektroniczna na stronie internetowej szkoły 4.Organizacja różnych form zajęć pozalekcyjnych w procesie dydaktyczno-wychowawczym W zależności od potrzeb uczniów: -zajęcia taneczne -zajęcia wokalne -zajęcia plastyczne -organizacja wyjść i wycieczek rozwijających zainteresowania uczniów i uczenie efektywnego spędzania czasu wolnego - organizacja audycji muzycznych poświęconych wybitnym kompozytorom cały okres stażu karta wycieczki 5.Aktywna działalność na rzecz wychowania w szkole poprzez współpracę z rodzicami, pedagogiem, psychologiem i nauczycielami -praca w Samorządzie Uczniowskim -praca w zespole humanistycznym -realizacja programu wychowawczego i profilaktycznego w czasie zajęć -poznanie środowiska rodzinnego wychowanków poprzez : * rozmowy z uczniem *rozmowy z rodzicami *rozmowy z wychowawcami klas *obserwację *prace plastyczne *ankiety -włączenie rodziców do pracy na rzecz szkoły: pomoc w organizacji strojów dla dzieci z zespołu tanecznego pomoc w organizacji szkolnych pokazów tanecznych, pomoc w dowożeniu dzieci na występy poza szkołą itp. -pedagogizacja rodziców na tematy dotyczące trudności wychowawczych i prawidłowych relacji rodzic-dziecko cały okres stażu potwierdzenie dyrektora szkoły Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1.Poszerzenie wiedzy i umiejętności wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - uczestniczenie w warsztatach, szkoleniach -korzystanie z materiałów edukacyjnych umieszczonych na stronach internetowych portali edukacyjnych - wykorzystanie zdobytych wiadomości na lekcjach muzyki i plastyki cały okres stażu zaświadczenia 2.Posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy -praca z dziennikiem elektronicznym Librus -prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej -przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami -opracowanie elementów dekoracji pracowni muzyczno plastycznej, dekoracji korytarzy szklonych, zagospodarowania gablot informacyjnych cały okres stażu pomoce wykonane technologią komputerową, wydruki 3.Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji -korzystanie z Internetu (strony edukacyjne) w poszukiwaniu wiadomości dotyczących funkcjonowania i organizacji pracy szkoły, metod pracy z uczniem i innych -poznawanie aktów prawnych i innych informacji dotyczących awansu zawodowego -gromadzenie informacji tematycznych cały okres stażu wydruki internetowe 4.Publikacja działań artystycznych na stronach internetowych szkoły -publikowanie relacji z konkursów, pokazów i występów tanecznych, imprez i uroczystości szkolnych, konkursów artystycznych i zamieszczenie ich na stronie internetowej szkoły -propagowanie osiągnięć uczniów cały okres stażu dokumentacja elektroniczna na stronie internetowej szkoły 5.Opracowanie prezentacji komputerowych -wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji w Power Point na zajęciach z muzyki i plastyki w celu przekazania wiadomości w sposób angażujący wiele zmysłów, uatrakcyjnienia zajęć, zaprezentowania możliwości wykorzystania programów komputerowych cały okres stażu przygotowane prezentacje 6.Kontynuacja prowadzenia kroniki Samorządu Uczniowskiego -opracowywanie i przygotowywanie materiałów tekstowych do kroniki -obróbka zdjęć cały okres stażu kronika Samorządu Uczniowskiego 7. Korzystanie z poczty elektronicznej w pracy wychowawczej - udział w doskonaleniu zawodowym WDN metodą e-learningu - przekazywanie informacji rodzicom cały okres stażu potwierdzenie dyrektora szkoły, wydruki Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§ 8 ust. 2 pkt. 3) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1.Prowadzenie zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych -przygotowanie konspektów zajęć - przeprowadzenie zajęć otwartych - omówienie zajęć - konstruowanie wniosków okres stażu konspekty zajęć 2.Dzielenie się swoją wiedza i umiejętnościami z nauczycielami szkoły -wymiana doświadczeń w ramach prac zespołu humanistycznego -przekazywanie spostrzeżeń i materiałów innym nauczycielom -udostępnienie środków dydaktycznych, scenariuszy zajęć, kart pracy -publikacje własne na portalach edukacyjnych oraz na stronie internetowej szkoły -umieszczanie materiałów w bibliotece szkolnej cały okres stażu Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4 a) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1.Opracowanie i wdrożenie programu zajęć plastycznych -opracowanie i realizacja programu W krainie technik plastycznych, zajęcia dla uczniów klas 1 prowadzone w formie jednej godziny tygodniowo -włączenie programu zajęć do systemu programów szkolnych okres stażu opracowany program, dziennik zajęć, sprawozdanie z realizacji programu 2.Opracowanie i wdrożenie programu zajęć tanecznych - opracowanie i realizacja programu Lubię tańczyć, zajęcia dla chętnych uczniów klas 1-3 prowadzone w formie jednej godziny tygodniowo -włączenie programu zajęć do systemu programów szkolnych okres stażu opracowany program, dziennik zajęć, sprawozdanie z realizacji programu Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczy (§ 8 ust.2 pkt. 4c) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1.Poszerzenie zakresu działań szkoły -wzbogacenie oferty zajęć pozalekcyjnych poprzez prowadzenie zajęć tanecznych dla różnych grup wiekowych - pełnienie dodatkowych funkcji i zadań w szkole: opiekun Samorządu Uczniowskiego, organizacja akcji charytatywnych w szkole, organizacja i prowadzenie dyskotek szkolnych, systematyczne gromadzenie materiałów oraz projektowanie szaty graficznej do kroniki Samorządu Uczniowskiego, dekorowanie korytarzy szkolnych, dbałość o gabloty informacyjne -organizacja występów oraz pokazów tanecznych na terenie szkoły dla uczniów, rodziców oraz mieszkańców dzielnicy cały okres stażu plan pracy zajęć tanecznych oraz sprawozdanie z realizacji planu potwierdzenie dyrektora 2.Promocja szkoły w środowisku lokalnym - występy taneczne Szkolnego Zespołu Tanecznego Aplauz na różnorodnych imprezach i konkursach organizowanych na terenie naszego miasta -współorganizacja imprezy szkolnej Święto Szkoły propagującej sukcesy uczniów ze szkoły z udziałem zaproszonych rodziców -przygotowanie dzieci do udziału w konkursach międzyszkolnych -pomoc w organizacji festynów środowiskowych -pomoc w organizacji pikniku integracyjnego dla kl. I -prezentacja działań artystycznych podczas Dnia Otwartego Szkoły cały okres stażu dyplomy z konkursów potwierdzenie dyrektora szkoły Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust.2 pkt. 4 e) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1.Współpraca z Urzędem Miasta Gliwice -udział w organizowanych przez Prezydenta Miasta corocznych Festynach z okazji Dnia Dziecka występy taneczne czerwiec 2011-2015 dokumentacja elektroniczna na stronie internetowej szkoły 2.Współpraca ze Strażą Miejską -zapewnienie bezpieczeństwa uczniów podczas organizacji dyskotek szkolnych przed stażem i przez cały okres stażu potwierdzenie dyrektora szkoły 3. Współpraca z Przedszkolem Miejskim nr 36 w Gliwicach -współorganizacja spotkań świątecznych mających na celu prezentację Jasełek Bożonarodzeniowych wystawianych przez uczniów naszej szkoły oraz rozwijanie pozytywnych relacji -występy taneczne Szkolnego Zespołu Aplauz na corocznych festynach środowiskowych organizowanych przez Przedszkole Miejski nr 36 przed stażem i przez okres stażu podziękowania, dokumentacja elektroniczna na stronie internetowej szkoły 4.Współpraca z Młodzieżowym Domu Kultury -organizacja wyjść na spotkania artystyczne organizowane w MDK przed stażem i przez okres stażu dokumentacja wycieczki 5.Współpraca z Uniwersytetem Trzeciego Wieku w Gliwicach -wspólne działania artystyczne -występy Szkolnego Zespołu Tanecznego Aplauz na uroczystościach i imprezach organizowanych przez UTW uczestnictwo uczniów naszej szkoły w corocznym pikniku rodzinnym z okazji Dnia Matki i Ojca oraz z okazji Dnia Dziecka organizowanym przez UTW . przed stażem i przez okres stażu informacje na stronach internetowych lub w prasie lokalnej Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony ( § 8 ust. 2 pkt. 5) ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów - dokonanie analizy i opisu sytuacji dydaktycznej, wychowawczej i rodzinnej ucznia -wyznaczenie celu działań -ustalenie i zastosowanie środków zaradczych, -współpraca z domem rodzinnym, psychologiem i pedagogiem szkolnym. cały okres stażu opis i analiza przypadku Wyświetleń: 464
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |