Katalog

Ewa Mosor, 2015-06-16
bielsko

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„Odwiedzamy lodową krainę”.

- n +

Scenariusz zajęć
Temat kompleksowy: „Odwiedzamy lodową krainę”
Temat zajęcia: „Rodzina pingwina idzie do kina”- słuchanie wiersza L. Szweda z wykorzystaniem sylwety pingwina, omówienie treści; rozwijanie mowy i myślenia w toku wypowiedzi. „W poszukiwaniu zwierząt”- improwizacje muzyczno- ruchowe z wykorzystaniem muzyki poważnej, wzbogacenie słownictwa o nazwy zwierząt „Pingwinek”- działalność plastyczna, wyklejanie konturu pingwinka watą, doklejanie pozostałych elementów z papieru kolorowego.
Prowadząca: Ewa Mosor
Grupa wiekowa: 3-4 latki
Cele ogólne;
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
Cele szczegółowe:
Cele kształcące:
-wymienia zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych 12/1
- uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi 3/3
Cele poznawcze:
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania wybranych zwierząt zamieszkujących biegun polarny
Cele wychowawcze:
- przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych 1/2
-obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby zrozumieć to co mówią i czego oczekują 1/1
Formy;
- zbiorowa
- indywidualna
Metody:
- oglądowa: pokaz ilustracji, pokaz sekwencji ruchowych
- czynna: zadań stawianych dziecku, samodzielnych doświadczeń
- słowna: rozmowa, objaśnienia
Środki dydaktyczne:
- pojemnik z kostkami lodu, „Rodzina pingwina idzie do kina” Leon Szwed- wiersz, pojemnik z kulkami papieru, ilustracje prezentujące wybrane zwierzęta polarne, podkład muzyczny, biały materiał, ilustracje Antarktydy i Arktyki, sylweta pingwina, wata, klej, kontury pingwina.
Przebieg:
1. „Podajmy sobie ręce”- zabawa integracyjna ze śpiewem w kole.
2. „Lodowa powitanka”- dzieci siadają w kręgu w siadzie skrzyżnym, nauczycielka trzyma pojemnik z kostkami lodu .Następnie podając jedną z tych kostek zaprasza dzieci do lodowej krainy i pyta: Jak myślicie, co się stanie z tą kostką lodu? Dzieci w kręgu przekazują sobie z rąk do rąk kostkę lodu.
3. „Rodzina pingwina idzie do kina”- słuchanie wiersz Leona Szweda. Omówienie z dziećmi treści wiersza: Po co pingwiny poszły do kina?, Dlaczego wyszły w trakcie filmu? Jaki film chciały obejrzeć pingwinki? . Następnie nauczycielka zaprasza dzieci aby pomogły rodzinie pingwiniej odnaleźć inne zwierzęta, które zamieszkują lodową krainę.
4. „W poszukiwaniu zwierząt”- dowolna improwizacja muzyczno- ruchowa do muzyki poważnej. Nauczycielka rozsypuje „kule śniegowe” po sali, na przerwę w muzyce dzieci podnoszą papierowe kule i zaglądają do środka w poszukiwaniu ukrytej kolorowej kartki a następnie odszukują takiego samego koloru na tablicy odsłaniając ukryty pod nim obrazek zwierząt zamieszkujących lodową krainę.

6. „Szupurupu”- dziecięce masażyki z wykorzystaniem muzyki. Dzieci siadają w kole , plecami odwróconymi do siebie. W trakcie muzyki ilustrują treść piosenki , a następnie masują różnymi sposobami plecy kolegi.
7. „Wesoły pingwin”- zaproszenie dzieci do działalności plastycznej; wyklejanie konturu pingwinka watą, doklejanie pozostałych elementów z papieru kolorowego.

Wyświetleń: 439


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.