Katalog Paulina Betler, 2015-06-18 Turek Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji z języka angielskiego w klasie 1.Konspekt toku lekcji Klasa/czas: 1/45 min. I. Zagadnienia programowe: Rozpoznawanie i nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, reagowanie na polecenia, instrukcje nauczyciela; II. Temat: Gry i zabawy językowe – powtórzenie wiadomości. III. Cele lekcji: a) główny: Utrwalenie słownictwa: przedmioty codziennego użytku, nazwy ubrań, nazwy kolorów, nazwy członków rodziny; b) szczegółowy: Pod koniec lekcji uczniowie potrafią nazwać poznane na lekcjach przedmioty, znają nazwy ubrań oraz członków rodziny, reagują na proste polecenia i pytania nauczyciela, rozpoznają właściwy zapis graficzny poznanych rzeczowników oraz potrafią zapisać wybrane wyrazy; c) wiadomości powtórzone: liczebniki główne 1-10, kolory, przybory szkolne, nazwy zabawek; d) wiadomości zapamiętane: nazwy ubrań, nazwy członków rodziny; e) umiejętności: słuchanie, mówienie (wymowa), pisanie; IV. Metody naucznia: TPR (Total Physical Response); V. Techniki pracy: zabawy ruchowe, łączenie obrazków z wyrazami, wybieranie poprawnego zapisu graficznego poznanych słów; VI. Pomoce dydaktyczne: rekwizyty (sznurek do bielizny, klamerki), kartonowe pudełko, magnesy, karty obrazkowe przedstawiające ubrania, rodzinę, kolory i liczby; opcjonalnie skserowane karty pracy dla uczniów; VII. Przebieg zajęć: a) faza wprowadzająca: czynności organizacyjne: sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji w dzienniku; wprowadzenie: powitanie, pytanie a sampoczucie; b) faza realizacyna: przedstawienie tematu: nauczyciel rozkłada na podłodze karty obrazkowe (ubrania, zabawki, przybory szkolne), obok stawia pudło i prosi dwóch ochotników o trzymanie sznura do bielizny. N-l wydaje uczniom plecenia typu: Put the doll in the box (Włóż lalkę do pudełka) Hang the hat on the line (Powieś kapelusz na lince). Uczniowie kolejno podchodzą, podnoszą właściwe karty i wkładają je do pudełka lub wieszają je na sznurku za pomocą klamerek do bielizny; ćwiczenia z nauczycielem: zabawy np.: nauczyciel rozdaje uczniom karty obrazkowe (liczby 1-10, kolory i ubrania). Uczniowie wstają kiedy słyszą słowo, które widnieje na trzymanym obrazku (np.: four blue shoes – cztery niebieskie buty – wstaje trzech uczniów, którzy otrzymali te karty), ponadto mogą wykonać dodatkowo polecenie wydane przez n-la (np.: jump – skacz, touch your nose – dotknij nosa itp.); zabawa pamięciowa “memo” - nauczyciel rozkłada karty obrazkowe na tablicy, uczniowie zapamiętują obrazki i na polecenie nauczyciela zamykają oczy, po chwili otwierają oczy i sprawdzają jakiego obrazka brakuje na tablicy; sprawdzanie odpowiedzi do ćwiczeń z kart pracy na forum klasy, . ćwiczenia samodzielne: karty pracy – zadania np. łączenie obrazków przedstawiających ubrania z zapisanymi obok wyrazami, wybieranie poprawnego zapisu graficznego poznanych członków rodziny spośród trzech opcji; c) faza podsumowująca: ustna pochwała za pracę na lekcji, narysowanie uśmiechniętej buzi pod wykonanym ćwiczeniem przez n-la, pożegananie. VIII. Informacje dodatkowe: a) zadania dodatkowe: zabawa “głuchy telefon” - nauczyciel jako hasła wybiera złożone frazy i proste zdania, które padały podczas trwania lekcji. Wyświetleń: 160
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |