Katalog Joanna Górska, 2015-06-18 Legionowo Język polski, Konspekty Wysyłamy kartki z życzeniami i pozdrowieniami.Cele: W zakresie wiedzy: - Wymienia elementy zaadresowanej pocztówki - Zna układ graficzny karty pocztowej - Wie, jaki jest cel wysyłania kartki pocztowej W zakresie umiejętności: - Pisze pozdrowienia i życzenia - Właściwie adresuje pocztówkę Metody nauczania: - Ćwiczeniowa - Rozmowa kierowana Formy pracy: - Zbiorowa - Indywidualna Próba odpowiedzi na pytania: 1. Czy wysyłaliście karty pocztowe (pocztówki)? 2. Z jakiej okazji wysyłaliście karty pocztowe? (życzenia urodzinowe, imieninowe, świąteczne, pozdrowienia z wakacji, kolonii, obozu). 3. Co to jest karta pocztowa? (Samodzielne tworzenie definicji, następnie skorzystanie ze "Słownika języka polskiego" w celu dopełnienia definicji) 4 W jaki sposób kartki docierają do odbiorcy? 5. Stworzenie diagramu (gwiazdy asocjacyjnej): kto wysyła, do kogo, z jakiej z jakiej okazji, gdzie, skąd? 6. Wspólne tworzenie życzeń imieninowych dla babci i adresowanie pocztówki. 7. Na gotowych wzorach pocztówek uczniowie samodzielnie redagują kartę pocztową z pozdrowieniami. Korzystają ze wzoru wcześniej napisanego. 8. Na odwrocie przygotowanych kartek uczniowie wykonują ilustrację, dotyczącą miejsca, z którego została wysyłana pocztówka. Wyświetleń: 278
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |