Katalog

Joanna Górska, 2015-06-18
Legionowo

Język polski, Konspekty

Wysyłamy kartki z życzeniami i pozdrowieniami.

- n +

Cele:
W zakresie wiedzy:
- Wymienia elementy zaadresowanej pocztówki
- Zna układ graficzny karty pocztowej
- Wie, jaki jest cel wysyłania kartki pocztowej

W zakresie umiejętności:
- Pisze pozdrowienia i życzenia
- Właściwie adresuje pocztówkę

Metody nauczania:
- Ćwiczeniowa
- Rozmowa kierowana

Formy pracy:
- Zbiorowa
- Indywidualna

Próba odpowiedzi na pytania:
1. Czy wysyłaliście karty pocztowe (pocztówki)?
2. Z jakiej okazji wysyłaliście karty pocztowe? (życzenia urodzinowe, imieninowe, świąteczne, pozdrowienia z wakacji, kolonii, obozu).
3. Co to jest karta pocztowa? (Samodzielne tworzenie definicji, następnie skorzystanie ze "Słownika języka polskiego" w celu dopełnienia definicji)
4 W jaki sposób kartki docierają do odbiorcy?
5. Stworzenie diagramu (gwiazdy asocjacyjnej): kto wysyła, do kogo, z jakiej z jakiej okazji, gdzie, skąd?
6. Wspólne tworzenie życzeń imieninowych dla babci i adresowanie pocztówki.
7. Na gotowych wzorach pocztówek uczniowie samodzielnie redagują kartę pocztową z pozdrowieniami. Korzystają ze wzoru wcześniej napisanego.
8. Na odwrocie przygotowanych kartek uczniowie wykonują ilustrację, dotyczącą miejsca, z którego została wysyłana pocztówka.
Wyświetleń: 278


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.