Katalog

Justyna Porębska, 2015-06-12
Łuków

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +


PLAN
ROZWOJU ZAWODOWEGO

mgr Justyny Porębskiej


nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego


Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2015 r.


Zadania organizacyjne

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.  Zapoznanie się ze stosownymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli.
 Opracowanie planu rozwoju zawodowego. sierpień/ wrzesień 2012


wrzesień 2012
Wniosek
o rozpoczęcie stażu.


Plan rozwoju zawodowego.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.  Bieżące opracowywanie
opisów i analiz oraz sprawozdań z realizacji wymagań.
 Gromadzenie materiałów,
zaświadczeń.

okres stażu
Sprawozdania, opisy i analiza.
Przygotowanie projektu sprawozdania.  Analiza, opis realizacji
planu rozwoju zawodowego. czerwiec 2015 Sprawozdanie
z realizacji planu rozwoju zawodowego.


Wymagania kwalifikacyjne umożliwiające uzyskanie awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego


§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej
i podnoszenia jakości pracy szkoły.


Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji
1. Doskonalenie metod
i warsztatu pracy. Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikających z potrzeb własnych i placówki – kursy, warsztaty metodyczne, konferencje, szkolenia
w ramach WDN.
cały okres stażu
Samokształcenie w oparciu o dostępną literaturę fachową oraz artykuły z prasy oświatowej.
cały okres stażu
2. Aktywny udział
w pracach organów szkoły związanych
z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Udział w pracach komisji socjalnej. w trakcie stażu

Udział w opracowywaniu dokumentów szkolnych:
- Programu Wychowawczego;
- Programu Profilaktycznego;
- opracowanie Przedmiotowych Zasad Oceniania z zajęć technicznych. cały okres stażu
Udział w badaniu jakości pracy szkoły:
- praca w zespole ewaluacyjnym.
w trakcie stażu

Przeprowadzenie i analiza badań osiągnięć edukacyjnych uczniów w klasie, w której pełnię rolę wychowawcy.
wg potrzeb
3. Współpraca
z rodzicami. Prowadzenie zebrań z rodzicami.
Rozmowy indywidualne.
Opracowanie i wdrożenie cyklu pedagogizacji rodziców.
cały okres stażu
4. Organizowanie konkursów klasowych
i szkolnych. Opracowanie regulaminów
i przeprowadzenie konkursów. Zadbanie
o nagrody dla laureatów i uczestników. wg harmonogramu pracy szkoły
5. Udział w konkursach szkolnych, międzyszkolnych, ogólnopolskich. Pomoc uczniom w przygotowaniu do konkursów, takich jak m.in. „Pocztówka
z wakacji”, „Jestem bezpieczny”, OTWP „Młodzież zapobiega pożarom”, „Pocztówka do św. Mikołaja”.
w trakcie stażu
6. Organizacja imprez, uroczystości i apeli szkolnych. Dbanie
o poszanowanie tradycji. Przygotowanie uroczystości Ślubowania uczniów klasy I.
Współorganizowanie uroczystości szkolnych: Dzień Babci i Dziadka, andrzejki, choinka, itp.
w trakcie stażu


§8 ust. 2 pkt 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji
1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Udział w cyklu szkoleń „Łuków - miejsce nowoczesnej oświ@ty” dotyczących funkcjonowania e-dzienników w szkole.

Wykorzystanie techniki komputerowej do prowadzenia elektronicznych dzienników lekcyjnych. VIII-IX
2012


cały okres stażu
Opracowanie dla potrzeb własnych wzorów dyplomów, zaproszeń, regulaminów itp.
w miarę potrzeb
Przygotowanie zadań kontrolnych, kart pracy, sprawdzianów, ankiet, testów, scenariuszy zajęć, scenariuszy imprez, oceny śródrocznej, końcoworocznej, świadectw.
w miarę potrzeb
Opracowanie dokumentacji wychowawcy klasy.
na bieżąco
Przygotowanie zajęć z wykorzystaniem komputera. Korzystanie z programów edukacyjnych i materiałów internetowych.
w miarę potrzeb
Przygotowanie dokumentacji związanej
z awansem zawodowym.
na bieżąco
w okresie stażu
2. Korzystanie
z Internetu w życiu codziennym i pracy zawodowej.
Korzystanie ze strony MEN – śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego oraz aktualności na portalach edukacyjnych.
na bieżąco
Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli.
w okresie stażu
Publikowanie opracowanych materiałów na stronach internetowych publikatorów nauczycielskich.
w miarę potrzeb
3. Samodzielne opracowanie prezentacji multimedialnych. Opracowanie i wykorzystanie na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej oraz zajęciach technicznych prezentacji w programie Power Point.
w miarę potrzeb
4. Promocja szkoły
w środowisku. Promowanie ciekawych imprez klasowych
i szkolnych w środowisku lokalnym poprzez przygotowanie informacji na stronę internetową szkoły i gminy oraz gazet lokalnych.
w okresie stażu


§8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.


Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji
1. Aktywne uczestniczenie
w pracach zespołów zadaniowych. Pełnienie roli przewodniczącego zespołu nauczycieli klas I – III.
Tworzenie dokumentacji.
Wymiana doświadczeń.

w okresie stażu
2. Rozpoznawanie
i rozwiązywanie problemów opiekuńczo-wychowawczych. Współpraca z pedagogiem szkolnym, pielęgniarką, nauczycielami świetlicy, nauczycielami innych przedmiotów. cały okres stażu
3. Prowadzenie zajęć otwartych. Przygotowanie i prowadzenie zajęć otwartych dla członków zespołu nauczycieli klas I - III i zainteresowanych nauczycieli. w okresie stażu
Pełnienie roli opiekuna praktyki studenckiej.
IX 2012
4. Publikacje elektroniczne: na stronach portali edukacyjnych. Umieszczenie na portalach edukacyjnych opracowanych materiałów, planu rozwoju zawodowego. w okresie stażu
5. Przeprowadzenie szkolenia w ramach WDN. Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleniowej rady pedagogicznej. wg potrzeb
w okresie stażu
6. Współpraca
z nauczycielami. Wspólna organizacja imprez i uroczystości szkolnych, konkursów.
cały okres stażu
7. Pełnienie obowiązków opiekuna stażu. Opieka nad nauczycielem-stażystą. w okresie stażu


§8 ust. 2 pkt 4a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji
1. Opracowanie
i wdrożenie własnego programu. Opracowanie programu zajęć plastycznych „Mali Artyści” i wdrożenie do realizacji, ewaluacja.
w okresie trwania stażu

§8 ust. 2 pkt 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.


Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji
1. Organizowanie uroczystości klasowych, szkolnych i środowiskowych. Przygotowanie scenariuszy
i przeprowadzenie: imprez oraz apeli dla rodziców, dziadków, społeczności lokalnej m.in. „Dzień Matki i Ojca”, „Przy wigilijnym stole”, „Wielkanocne zwyczaje”, „Dzień Babci i Dziadka”, jasełka.
w okresie stażu
2. Organizowanie konkursów szkolnych oraz udział
w konkursach na szczeblu gminnym, powiatowym, wojewódzkim
i ogólnopolskim. Organizowanie konkursu plastycznego dla klas I-III:
„Bezpieczne ferie zimowe”, „Zwiastuny wiosny”;
konkursu ortograficznego dla klas II-VI „Mistrz ortografii o Pióro Dyrektora Szkoły”.
w okresie trwania stażu
Przygotowanie uczniów do konkursów pozaszkolnych.
w okresie stażu
3. Aktywne
i bezpieczne spędzanie czasu wolnego przez uczniów. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych świetlicowych oraz koła plastycznego.
okres stażu
Organizowanie wycieczek i spotkań integracyjnych:
- rajd rowerowy,
- wycieczka do kina 3D w Siedlcach,
- spotkanie integracyjne przy ognisku,
- wycieczki przedmiotowe.
wg potrzeb


§8 ust. 2 pkt 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji
1. Współpraca
z Komendą Powiatową Policji
w Łukowie. Organizacja spotkań z policjantem na temat „Bezpieczeństwo w drodze do i ze szkoły”.
w okresie stażu
Przeprowadzenie akcji „Jabłko czy cytryna”. w trakcie trwania stażu
Zorganizowanie egzaminu praktycznego na kartę rowerową. wg potrzeb
Udział uczniów w konkursie wiedzy prewencyjnej „Jestem bezpieczny”. w okresie stażu
2. Współpraca
z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Łukowie. Zorganizowanie spotkania
z przedstawicielem straży pożarnej na temat „Zagrożenia pożarowe”.
w trakcie trwania stażu
Przygotowanie dzieci oraz ich udział
w Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom”. w okresie stażu
3. Współpraca
z Państwową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczna
w Łukowie. Realizacja programów profilaktycznych np. „Nie pal przy mnie, proszę”. w okresie stażu
4. Udział w akcjach. Współpraca z Samorządem Uczniowskim.
Udział w akcjach charytatywnych.
Udział w „Sprzątaniu Świata”, „Góra Grosza” itp.
w okresie stażu
5. Współpraca
z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną
w Łukowie. Kierowaniu uczniów na badania.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia na podstawie orzeczenia. wg potrzeb
6. Współpraca
z wydawnictwami. Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa. Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. w okresie stażu
7. Współpraca ze szkolną pielęgniarką. Pogadanka „Żyj zdrowo” połączona
z konkursem wiedzy na temat zdrowego trybu życia. w okresie stażu


§8 ust. 2 pkt 5

Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji
1. Dokonanie opisu
i analizy dwóch przypadków rozpoznawania
i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Identyfikacja problemów. Opis i analiza. Propozycje rozwiązania problemu. Wdrażanie oddziaływań. w okresie stażu
2. Pogłębianie wiedzy
i umiejętności
w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych. Studiowanie literatury fachowej. w okresie stażu

Plan może ulec modyfikacji w zależności od wynikłych potrzeb lub sytuacji, które mogą zaistnieć w czasie trwania stażu.

Wyświetleń: 222


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.