Katalog Justyna Porębska, 2015-06-12 Łuków Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Justyny Porębskiej nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012 r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2015 r. Zadania organizacyjne Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. Zapoznanie się ze stosownymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. sierpień/ wrzesień 2012 wrzesień 2012 Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Bieżące opracowywanie opisów i analiz oraz sprawozdań z realizacji wymagań. Gromadzenie materiałów, zaświadczeń. okres stażu Sprawozdania, opisy i analiza. Przygotowanie projektu sprawozdania. Analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. czerwiec 2015 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Wymagania kwalifikacyjne umożliwiające uzyskanie awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły. Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Doskonalenie metod i warsztatu pracy. Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikających z potrzeb własnych i placówki – kursy, warsztaty metodyczne, konferencje, szkolenia w ramach WDN. cały okres stażu Samokształcenie w oparciu o dostępną literaturę fachową oraz artykuły z prasy oświatowej. cały okres stażu 2. Aktywny udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. Udział w pracach komisji socjalnej. w trakcie stażu Udział w opracowywaniu dokumentów szkolnych: - Programu Wychowawczego; - Programu Profilaktycznego; - opracowanie Przedmiotowych Zasad Oceniania z zajęć technicznych. cały okres stażu Udział w badaniu jakości pracy szkoły: - praca w zespole ewaluacyjnym. w trakcie stażu Przeprowadzenie i analiza badań osiągnięć edukacyjnych uczniów w klasie, w której pełnię rolę wychowawcy. wg potrzeb 3. Współpraca z rodzicami. Prowadzenie zebrań z rodzicami. Rozmowy indywidualne. Opracowanie i wdrożenie cyklu pedagogizacji rodziców. cały okres stażu 4. Organizowanie konkursów klasowych i szkolnych. Opracowanie regulaminów i przeprowadzenie konkursów. Zadbanie o nagrody dla laureatów i uczestników. wg harmonogramu pracy szkoły 5. Udział w konkursach szkolnych, międzyszkolnych, ogólnopolskich. Pomoc uczniom w przygotowaniu do konkursów, takich jak m.in. „Pocztówka z wakacji”, „Jestem bezpieczny”, OTWP „Młodzież zapobiega pożarom”, „Pocztówka do św. Mikołaja”. w trakcie stażu 6. Organizacja imprez, uroczystości i apeli szkolnych. Dbanie o poszanowanie tradycji. Przygotowanie uroczystości Ślubowania uczniów klasy I. Współorganizowanie uroczystości szkolnych: Dzień Babci i Dziadka, andrzejki, choinka, itp. w trakcie stażu §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Udział w cyklu szkoleń „Łuków - miejsce nowoczesnej oświ@ty” dotyczących funkcjonowania e-dzienników w szkole. Wykorzystanie techniki komputerowej do prowadzenia elektronicznych dzienników lekcyjnych. VIII-IX 2012 cały okres stażu Opracowanie dla potrzeb własnych wzorów dyplomów, zaproszeń, regulaminów itp. w miarę potrzeb Przygotowanie zadań kontrolnych, kart pracy, sprawdzianów, ankiet, testów, scenariuszy zajęć, scenariuszy imprez, oceny śródrocznej, końcoworocznej, świadectw. w miarę potrzeb Opracowanie dokumentacji wychowawcy klasy. na bieżąco Przygotowanie zajęć z wykorzystaniem komputera. Korzystanie z programów edukacyjnych i materiałów internetowych. w miarę potrzeb Przygotowanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym. na bieżąco w okresie stażu 2. Korzystanie z Internetu w życiu codziennym i pracy zawodowej. Korzystanie ze strony MEN – śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego oraz aktualności na portalach edukacyjnych. na bieżąco Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. w okresie stażu Publikowanie opracowanych materiałów na stronach internetowych publikatorów nauczycielskich. w miarę potrzeb 3. Samodzielne opracowanie prezentacji multimedialnych. Opracowanie i wykorzystanie na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej oraz zajęciach technicznych prezentacji w programie Power Point. w miarę potrzeb 4. Promocja szkoły w środowisku. Promowanie ciekawych imprez klasowych i szkolnych w środowisku lokalnym poprzez przygotowanie informacji na stronę internetową szkoły i gminy oraz gazet lokalnych. w okresie stażu §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Aktywne uczestniczenie w pracach zespołów zadaniowych. Pełnienie roli przewodniczącego zespołu nauczycieli klas I – III. Tworzenie dokumentacji. Wymiana doświadczeń. w okresie stażu 2. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów opiekuńczo-wychowawczych. Współpraca z pedagogiem szkolnym, pielęgniarką, nauczycielami świetlicy, nauczycielami innych przedmiotów. cały okres stażu 3. Prowadzenie zajęć otwartych. Przygotowanie i prowadzenie zajęć otwartych dla członków zespołu nauczycieli klas I - III i zainteresowanych nauczycieli. w okresie stażu Pełnienie roli opiekuna praktyki studenckiej. IX 2012 4. Publikacje elektroniczne: na stronach portali edukacyjnych. Umieszczenie na portalach edukacyjnych opracowanych materiałów, planu rozwoju zawodowego. w okresie stażu 5. Przeprowadzenie szkolenia w ramach WDN. Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleniowej rady pedagogicznej. wg potrzeb w okresie stażu 6. Współpraca z nauczycielami. Wspólna organizacja imprez i uroczystości szkolnych, konkursów. cały okres stażu 7. Pełnienie obowiązków opiekuna stażu. Opieka nad nauczycielem-stażystą. w okresie stażu §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie własnego programu. Opracowanie programu zajęć plastycznych „Mali Artyści” i wdrożenie do realizacji, ewaluacja. w okresie trwania stażu §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Organizowanie uroczystości klasowych, szkolnych i środowiskowych. Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie: imprez oraz apeli dla rodziców, dziadków, społeczności lokalnej m.in. „Dzień Matki i Ojca”, „Przy wigilijnym stole”, „Wielkanocne zwyczaje”, „Dzień Babci i Dziadka”, jasełka. w okresie stażu 2. Organizowanie konkursów szkolnych oraz udział w konkursach na szczeblu gminnym, powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim. Organizowanie konkursu plastycznego dla klas I-III: „Bezpieczne ferie zimowe”, „Zwiastuny wiosny”; konkursu ortograficznego dla klas II-VI „Mistrz ortografii o Pióro Dyrektora Szkoły”. w okresie trwania stażu Przygotowanie uczniów do konkursów pozaszkolnych. w okresie stażu 3. Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego przez uczniów. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych świetlicowych oraz koła plastycznego. okres stażu Organizowanie wycieczek i spotkań integracyjnych: - rajd rowerowy, - wycieczka do kina 3D w Siedlcach, - spotkanie integracyjne przy ognisku, - wycieczki przedmiotowe. wg potrzeb §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Łukowie. Organizacja spotkań z policjantem na temat „Bezpieczeństwo w drodze do i ze szkoły”. w okresie stażu Przeprowadzenie akcji „Jabłko czy cytryna”. w trakcie trwania stażu Zorganizowanie egzaminu praktycznego na kartę rowerową. wg potrzeb Udział uczniów w konkursie wiedzy prewencyjnej „Jestem bezpieczny”. w okresie stażu 2. Współpraca z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Łukowie. Zorganizowanie spotkania z przedstawicielem straży pożarnej na temat „Zagrożenia pożarowe”. w trakcie trwania stażu Przygotowanie dzieci oraz ich udział w Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom”. w okresie stażu 3. Współpraca z Państwową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczna w Łukowie. Realizacja programów profilaktycznych np. „Nie pal przy mnie, proszę”. w okresie stażu 4. Udział w akcjach. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. Udział w akcjach charytatywnych. Udział w „Sprzątaniu Świata”, „Góra Grosza” itp. w okresie stażu 5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Łukowie. Kierowaniu uczniów na badania. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia na podstawie orzeczenia. wg potrzeb 6. Współpraca z wydawnictwami. Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa. Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. w okresie stażu 7. Współpraca ze szkolną pielęgniarką. Pogadanka „Żyj zdrowo” połączona z konkursem wiedzy na temat zdrowego trybu życia. w okresie stażu §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Dokonanie opisu i analizy dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Identyfikacja problemów. Opis i analiza. Propozycje rozwiązania problemu. Wdrażanie oddziaływań. w okresie stażu 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych. Studiowanie literatury fachowej. w okresie stażu Plan może ulec modyfikacji w zależności od wynikłych potrzeb lub sytuacji, które mogą zaistnieć w czasie trwania stażu. Wyświetleń: 222
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |