Katalog Justyna Tomczak, 2015-06-12 Kościan Zajęcia przedszkolne, Scenariusze „Bałwan” - wykonujemy pracę zespołową z wacików kosmetycznych i materiałów odpadowych.SCENARIUSZ ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH W GRUPIE DZIECI 5-6 LETNICH PROWADZĄCA: Justyna Tomczak CZEMPIŃ Temat: „Bałwan” -wykonujemy pracę zespołową z wacików kosmetycznych i materiałów odpadowych. Cele: -poznajemy sposób wykonania pracy, -rozwijamy koordynację wzrokowo-ruchową, -zgodnie współpracujemy w zespole Metody: -edukacja przez ruch D.Dziamskiej, -Klanza, -aktywizuące, Forma: -grupowa, zespołowa, indywidualna Środki dydaktyczne: - kółka do orgiami, szary papier, waciki kosmetyczne, gazety, nakrętki, klej magik, Przebieg: 1.Zabawa na powitanie „Bardzo pięknie witam was, Na zabawę nadszedł czas. W prawo krok, w lewo krok Teraz obrót, potem skok. Nasze rączki klap klap klap Nasze nóżki człap człap człap W prawo krok w lewo krok Teraz obrót potem skok. 2.Zabawa z kółkami dużymi i małymi. Dzieci siedzą w kole, otrzymują od N. kółka białe i niebieskie duże i małe i kolejno podają. Podczas zabawy stosują słowa proszę-dziękuję. 3.Zabawa ruchowa „Poszukaj do pary”. Podczas muzyki dzieci chodzą po sali, na sygnał zatrzymanej muzyki szukają do pary kółka zgodnie z poleceniem N. Po odszukaniu partnera z właściwym kółkiem następuje przywitanie ręka-ręka, noga-noga i zamiana kółek. 4. Zabawa grafomotoryczna „Śniegowe gwiazdki” .Dzieci podchodzą do stolików, na których przygotowany jest szary papier i zabierają białą lub niebieską kredkę. N. pokazuje sposób rysowania płatków śniegu. Przy muzyce poruszają się wokół stolików, na sygnał wyłączonej muzyki rysują śniegowe gwiazdki. 5. „Obłoczki z papieru”- dzieci zabierają białe i niebieskie kółka zginają je na pół i przyklejają u góry szarego papieru, tak aby powstały obłoczki. N. wyjaśnia że należy smarować klejem tylko połowę koła. 6. Zabawa plastyczna „Lepimy bałwana”. Dz. odrysowują dwa kółka duże, jedno małe i wyklejają bałwana z wacików kosmetycznych, do wykonania kapelusza wykorzystują gazety, guzików, oczu nakrętki od butelek. Pozostałe elementy wykonują według inwencji twórczej. 7. Prezentacja prac. Dzieci organizują na dywanie wystawę prac. Wyszukują swoje wizytówki i podpisują nimi pracę. 8.Porządkowanie miejsca pracy. 9. Ewaluacja. N. zadaje pytania na temat samopoczucia podczas zajęć i pracy w zespole. Dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami i odczuciami towarzyszącymi podczas zajęć. Wyświetleń: 402
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |