Katalog

Justyna Tomczak, 2015-06-12
Kościan

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

„Bałwan” - wykonujemy pracę zespołową z wacików kosmetycznych i materiałów odpadowych.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH
W GRUPIE DZIECI 5-6 LETNICH
PROWADZĄCA: Justyna Tomczak
CZEMPIŃ
Temat: „Bałwan” -wykonujemy pracę zespołową z wacików kosmetycznych i materiałów odpadowych.
Cele:
-poznajemy sposób wykonania pracy,
-rozwijamy koordynację wzrokowo-ruchową,
-zgodnie współpracujemy w zespole
Metody:
-edukacja przez ruch D.Dziamskiej,
-Klanza,
-aktywizuące,
Forma:
-grupowa, zespołowa, indywidualna
Środki dydaktyczne:
- kółka do orgiami, szary papier, waciki kosmetyczne, gazety, nakrętki, klej magik,
Przebieg:
1.Zabawa na powitanie
„Bardzo pięknie witam was,
Na zabawę nadszedł czas.
W prawo krok, w lewo krok
Teraz obrót, potem skok.
Nasze rączki klap klap klap
Nasze nóżki człap człap człap
W prawo krok w lewo krok
Teraz obrót potem skok.
2.Zabawa z kółkami dużymi i małymi. Dzieci siedzą w kole, otrzymują od N. kółka białe i niebieskie duże i małe i kolejno podają. Podczas zabawy stosują słowa proszę-dziękuję.
3.Zabawa ruchowa „Poszukaj do pary”. Podczas muzyki dzieci chodzą po sali, na sygnał zatrzymanej muzyki szukają do pary kółka zgodnie z poleceniem N. Po odszukaniu partnera z właściwym kółkiem następuje przywitanie ręka-ręka, noga-noga i zamiana kółek.
4. Zabawa grafomotoryczna „Śniegowe gwiazdki” .Dzieci podchodzą do stolików, na których przygotowany jest szary papier i zabierają białą lub niebieską kredkę. N. pokazuje sposób rysowania płatków śniegu. Przy muzyce poruszają się wokół stolików, na sygnał wyłączonej muzyki rysują śniegowe gwiazdki.
5. „Obłoczki z papieru”- dzieci zabierają białe i niebieskie kółka zginają je na pół i przyklejają u góry szarego papieru, tak aby powstały obłoczki. N. wyjaśnia że należy smarować klejem tylko połowę koła.
6. Zabawa plastyczna „Lepimy bałwana”. Dz. odrysowują dwa kółka duże, jedno małe i wyklejają bałwana z wacików kosmetycznych, do wykonania kapelusza wykorzystują gazety, guzików, oczu nakrętki od butelek. Pozostałe elementy wykonują według inwencji twórczej.
7. Prezentacja prac. Dzieci organizują na dywanie wystawę prac. Wyszukują swoje wizytówki i podpisują nimi pracę.
8.Porządkowanie miejsca pracy.
9. Ewaluacja. N. zadaje pytania na temat samopoczucia podczas zajęć i pracy w zespole. Dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami i odczuciami towarzyszącymi podczas zajęć.
Wyświetleń: 402


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.