Katalog

Magdalena Materska-Orych, 2015-05-21
Warszawa

Język angielski, Konspekty

Welcome to school. In the classroom.

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1
Nauczyciel prowadzący: Magdalena Materska -Orych


Podręcznik "Tiger 1”
Temat rozdziału / temat zajęć : Welcome to school/ In the classroom (sekcja Extra vocabulary)

Cele zajęć:
Ogólny:
• rozwijanie sprawności mówienia w języku angielskim - słuchanie, rozpoznawanie
i nazywanie elementów klasy szkolnej (floor, board, desk, chair, wall, door);
Szczegółowe:
• utrwalenie nazw poznanych elementów klasy szkolnej
• doskonalenie umiejętności liczenia do 10 (numerowanie zdjęć);
• mówienie rymowanki ‘In the classroom’
• rozumienie i wykonywanie prostych poleceń ( Open your books/ Listen/ Point/ Repeat/ Number/Say etc.);
• utrwalanie zasad związanych z zachowaniem w klasie;

Sprawności językowe / główne, podczas zajęć pojawia ich się ich więcej/:
Struktury czynne ( używane przez ucznia):
It`s (a) bard
Colours: blue, red, yellow, orange, green, brown;
Classroom objects: pencil, pen, bag, crayon, pencil case;
Struktury bierne ( rozumiane przez uczniów, używane przez nauczyciela):
Listen and number the photographs
Colour the picture.
Put your hands up.
What colour is this?
How many….?
What can you see in the photo?
*Read the words
Prepare your crayons.
Metody pracy stosowane na zajęciach:
• metoda słowna/ komunikacyjna, audiowizualna, pogadanka, rozmowa kierowana/;
• pokaz / flashcards/wordcards z przedmiotami szkolnymi i kolorami, plakat - elementy klasy szkolnej;
• zajęć praktycznych/ uzupełnianie ćwiczeń;
• TPR ( metoda reagowania całym ciałem);
Formy pracy:
• praca zbiorowa, grupowa i indywidualna ( zróżnicowane);
• nauka poprzez zabawę;
• wykorzystywanie rymowanki do utrwalenia nazw;
Środki dydaktyczne:
• karty flashcards/wordcards;
• podręcznik;
• plakaty przedstawiające elementy klasy szkolnej;
• płyta CD z piosenkami i słownictwem;
• maskotka Tiger;
PLANOWANE CZYNNOŚCI UCZNIÓW / ŚRODKI DYDAKTYCZNE

1. Przywitanie się z dziećmi / maskotka Tiger, płyta CD
Good Morning class! Hello Tiger!

2. Warm up (rozgrzewka)– indywidualne pytania do dzieci(How are you? What colour is this? What`s this?);

3. Zaprezentowanie plakatu ‘In the classroom’ rozmowa na temat tego co widzimy na plakacie, dlaczego warto słuchać nauczyciela i jak wypada zachowywać się w czasie lekcji /plakat,

4. Słuchanie i powtarzanie nowych wyrazów. Dzieci powtarzają nowe słowa wszystkie razem/ płyta CD;

5. Wskazywanie przykładów i powtarzanie nowych słów w realnej klasie szkolnej (indywidualnie);/ realne elementy klasy szkolnej

6. Nauka rymowanki ‘In the classroom’ - wskazywanie odpowiednich elementów klasy szkolnej wokoło/płyta CD, realne elementy klasy szkolnej;

7. Słuchanie – numerowanie zdjęć zgodnie z kolejnością w nagraniu/podręcznik (ćw.1 str. 84), płyta CD;

8*.Wykonanie ćwiczenia w podręczniku – kolorowanie obrazka według kodu.(W razie braku czasu wyjaśnienie ćwiczenia i zadanie go do domu). (podręcznik ćw.2 str. 84)

9. Zadanie pracy domowej. (zeszyt ćwiczeń ćw.1,2 str. 81);

10. Zabawy na dywanie (losowanie kart obrazkowych i wyrazowych, zabawy ruchowe,*zaśpiewanie wcześniej poznanych piosenek z elementami TPR)/karty obrazkowe, wyrazowe, płyta CD

11. Podsumowanie zajęć i pożegnanie uczniów.


* czynności do wykonania opcjonalnie w miarę wolnego czasu.
Wyświetleń: 453


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.