![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Materska-Orych, 2015-05-21 Warszawa Język angielski, Konspekty Welcome to school. In the classroom.SCENARIUSZ LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1 Nauczyciel prowadzący: Magdalena Materska -Orych Podręcznik "Tiger 1” Temat rozdziału / temat zajęć : Welcome to school/ In the classroom (sekcja Extra vocabulary) Cele zajęć: Ogólny: • rozwijanie sprawności mówienia w języku angielskim - słuchanie, rozpoznawanie i nazywanie elementów klasy szkolnej (floor, board, desk, chair, wall, door); Szczegółowe: • utrwalenie nazw poznanych elementów klasy szkolnej • doskonalenie umiejętności liczenia do 10 (numerowanie zdjęć); • mówienie rymowanki ‘In the classroom’ • rozumienie i wykonywanie prostych poleceń ( Open your books/ Listen/ Point/ Repeat/ Number/Say etc.); • utrwalanie zasad związanych z zachowaniem w klasie; Sprawności językowe / główne, podczas zajęć pojawia ich się ich więcej/: Struktury czynne ( używane przez ucznia): It`s (a) bard Colours: blue, red, yellow, orange, green, brown; Classroom objects: pencil, pen, bag, crayon, pencil case; Struktury bierne ( rozumiane przez uczniów, używane przez nauczyciela): Listen and number the photographs Colour the picture. Put your hands up. What colour is this? How many….? What can you see in the photo? *Read the words Prepare your crayons. Metody pracy stosowane na zajęciach: • metoda słowna/ komunikacyjna, audiowizualna, pogadanka, rozmowa kierowana/; • pokaz / flashcards/wordcards z przedmiotami szkolnymi i kolorami, plakat - elementy klasy szkolnej; • zajęć praktycznych/ uzupełnianie ćwiczeń; • TPR ( metoda reagowania całym ciałem); Formy pracy: • praca zbiorowa, grupowa i indywidualna ( zróżnicowane); • nauka poprzez zabawę; • wykorzystywanie rymowanki do utrwalenia nazw; Środki dydaktyczne: • karty flashcards/wordcards; • podręcznik; • plakaty przedstawiające elementy klasy szkolnej; • płyta CD z piosenkami i słownictwem; • maskotka Tiger; PLANOWANE CZYNNOŚCI UCZNIÓW / ŚRODKI DYDAKTYCZNE 1. Przywitanie się z dziećmi / maskotka Tiger, płyta CD Good Morning class! Hello Tiger! 2. Warm up (rozgrzewka)– indywidualne pytania do dzieci(How are you? What colour is this? What`s this?); 3. Zaprezentowanie plakatu ‘In the classroom’ rozmowa na temat tego co widzimy na plakacie, dlaczego warto słuchać nauczyciela i jak wypada zachowywać się w czasie lekcji /plakat, 4. Słuchanie i powtarzanie nowych wyrazów. Dzieci powtarzają nowe słowa wszystkie razem/ płyta CD; 5. Wskazywanie przykładów i powtarzanie nowych słów w realnej klasie szkolnej (indywidualnie);/ realne elementy klasy szkolnej 6. Nauka rymowanki ‘In the classroom’ - wskazywanie odpowiednich elementów klasy szkolnej wokoło/płyta CD, realne elementy klasy szkolnej; 7. Słuchanie – numerowanie zdjęć zgodnie z kolejnością w nagraniu/podręcznik (ćw.1 str. 84), płyta CD; 8*.Wykonanie ćwiczenia w podręczniku – kolorowanie obrazka według kodu.(W razie braku czasu wyjaśnienie ćwiczenia i zadanie go do domu). (podręcznik ćw.2 str. 84) 9. Zadanie pracy domowej. (zeszyt ćwiczeń ćw.1,2 str. 81); 10. Zabawy na dywanie (losowanie kart obrazkowych i wyrazowych, zabawy ruchowe,*zaśpiewanie wcześniej poznanych piosenek z elementami TPR)/karty obrazkowe, wyrazowe, płyta CD 11. Podsumowanie zajęć i pożegnanie uczniów. * czynności do wykonania opcjonalnie w miarę wolnego czasu. Wyświetleń: 453
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |