AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Szpura-Kazimierczuk, 2015-06-16
Bartoszyce

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Scenariusz godziny z wychowawcą: Dopalacze - zabójcza moda.

- n +

SCENARIUSZ LEKCJI – GODZINA Z WYCHOWAWCĄ

Temat: DOPALACZE – ZABÓJCZA MODA.
CEL OGÓLNY: kształtowanie świadomości szkodliwości
zażywania substancji psychoaktywnych.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń:
- dostrzega zagrożenia wynikające z zażywania substancji psychoaktywnych,
- uświadamia sobie jaki jest niebezpieczny wpływ mody na dopalacze,
- dostrzega negatywne skutki zdrowotne, społeczne, rodzinne stosowania ww. substancji.

METODY: pogadanka, dyskusja dydaktyczna, rozmowa kierowana.
FORMY PRACY: indywidualna, zbiorowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: prezentacja multimedialna.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie: czym wg was są dopalacze?
Przykładowe odpowiedzi:
Dopalacze to:
- substancje psychoaktywne,
- produkt współczesnej mody,
- substytuty uzależniających substancji chemicznych i
mieszanki ziół,
- pierwszy krok do nałogu,
- zagrożenia dla zdrowia i życia …

2. Nauczyciel wymienia formy w jakich mogą występować dopalacze.
Przykładowa odpowiedź:
Dopalacze mogą występować w formie: tabletek, papierosów, skrętów, kadzidełek itp.

3. Nauczyciel wymienia uczniom objawy zażycia dopalaczy.
Przykładowa odpowiedź:
- nagła euforia, gwałtowny wzrost energii – pobudzenie,
- stan spokoju lub przygnębienia,
- bełkotliwa mowa,
- przekrwione i wysuszone śluzówki,
- drżenie rąk,
- kołatanie serca,
- słanianie się na nogach,
- zaburzenia orientacji i świadomości,
- lęki,
- halucynacje i omamy,
- zawroty i silne bóle głowy,
- nudności, wymioty,
- wahania ciśnienia krwi.

4. Nauczyciel włącza uczniom przygotowaną wcześniej prezentację multimedialną dotyczącą skutków zażycia substancji psychoaktywnych oraz sposobów ograniczenia mody na dopalacze.
5. Nauczyciel przeprowadza rozmowę dydaktyczną z uczniami na temat materiału stymulującego przedstawionego w prezentacji.
6. Wychowawca podsumowuje z uczniami temat lekcji.
7. Nauczyciel dziękuje młodzieży za aktywny udział w zajęciach i prosi o ewentualne zgłaszanie na kartkach problemów związanych z dopalaczami, które chcieliby poruszyć na następnym spotkaniu (np. z pedagogiem szkolnym, psychologiem, przedstawicielem policji).

Opracowała: Monika Szpura-Kazimierczuk


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2527


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.