AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Zdzisława Gacek, 2015-06-18
Kłonice

Joanna Przybylska, Agata Bondarowicz - Buła
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

"Podróż w krainę zmysłów" - zajęcia otwarte.

- n +


Joanna Przybylska
Zdzisława Gacek
Agata Bondarewicz- Buła

KONSPEKT ZAJĘĆ –
zajęcia otwarte 9.04.2014
TEMAT : Podróż w krainę zmysłów.
CELE GŁÓWNE:
•usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej, dotykowej, węchowej, smakowej,
• usprawnianie małej i dużej motoryki,
• wyzwalanie aktywności ruchowej dziecka,
• doskonalenie komunikacji i porozumiewania się,
• rozwijanie umiejętności współdziałania,
• rozwijanie aktywności poznawczej, orientacji w schemacie ciała.

CELE OPERACYJNE (DZIECKO POTRAFI LUB PRÓBUJE BIERNIE):
• współdziałać z partnerem w zabawie,
• wskazywać części ciała,
• skupiać wzrok na oświetlonym przedmiocie,
• dotykać ręką przedmiotów, materiałów sypkich,
• odwracać głowę w stronę źródła dźwięku,
• poruszać ręką,
• zamykać dłoń na przedmiocie,
• trzymać głowę w linii środkowej ciała,
-reaguje na smak i zapach,
- komunikuje się w sposób werbalny i niewerbalny.

METODY PRACY – praktycznego działania , słowna
W tym:
• Elementy stymulacji polisensorycznej,
• Muzykoterapia
• Aromaterapia
• Chromoterapia,
- Terapia ręki.
• Metoda M. I Ch. Knillów,

FORMY PRACY – indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE – świece, cytryna, miód, wata, mięta, kulki żelowe, kakao, miska z wodą ciepła i zimna, materiały sypkie: żołędzie, kasztany, kasza gryczna, pszenica, płyty CD z nagraniami – programami aktywności M. I Ch. Knillów i muzyką relaksacyjną, chusta animacyjna, reflektor, dzwonki, spryskiwacz.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Na początku zajęć nauczyciel rozpoczyna powitanie krótkim opowiadaniem przy muzyce relaksacyjnej i zapalonych świecach.
2. Nauczyciel zapaloną świeczkę wprowadza w pole widzenia dziecka - nawiązanie kontaktu wzrokowego, następnie rozświetla reflektor w czterech kolorach i rozpoczyna się powitanie.

3. Ćwiczenia percepcji słuchowej „Budzenie” –nauczyciel dzwoni dzwoneczkami w celu zasygnalizowania rozpoczęcia zajęć i skupienia uwagi dziecka. wydawanie dźwięków z różnych stron dziecka, zachęcanie do reagowania obrotem głowy, gałek ocznych, poruszaniem ręki.

4. Zabawa z chustą animacyjną- wolne falowanie i szybkie falowanie.
5.Zabawy z materiałami sypkimi – wkładanie rąk do misek z różną zawartością: kasztany, kasza gryczana, kulki żelowe, żołędzie, pszenica.

6. Ćwiczenia percepcji, wzrokowej, dotykowej, smakowej i węchowej : cytryna, miód, mięta, kakao, celem dostarczania różnorodnych doznań.
7. Zabawa z wodą ciepłą i zimną : wkładanie rak do miski z wodą, dotykanie, moczenia, mycie rąk, chlapanie. Spryskanie twarzy wodą.
8. Realizacja Programu Wprowadzającego M. i CH. Knillów – rozwijanie świadomości własnego ciała
9. Zakończone wyciszeniem dziecka po aktywności „Podróż w krainę zmysłów”, przy użyciu techniki relaksacyjnej.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 169


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.