Katalog

Anna Miechowicz, 2015-05-04
Lesna Podlaska

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego języka angielskiego Anny Miechowicz.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Anny Miechowicz – nauczyciela mianowanego w Zespole Placówek Oświatowych w Leśnej Podlaskiej, odbywającego staż o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012
Data zakończenia stażu: 31.05.2015

1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej
2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły
3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż


Czynności organizacyjne:
1. Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającej ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju.
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.
4. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

§ 8ust.2 pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonaleniu pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją

1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy.
• Aktywny udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych doskonaleniach zawodowych (rady szkoleniowe, warsztaty, kursy, konferencje metodyczne)

2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz metodyki przedmiotu.
• Studiowanie literatury fachowej.
• Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu (literatura, słowniki, plansze, itp.)
• Opieka nad pracownią języka angielskiego (wzbogacenie wyposażenia, dbałość o sprzęt i wystrój)
• Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języka angielskiego.
• Poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach języka angielskiego.
•Urozmaicenie zajęć

3. Opracowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów językowych – organizacja Dnia Języków Obcych
• Opracowanie konkursów, łamigłówek, gier i zabaw i ich przeprowadzenie
• Pozyskanie nagród dla uczniów

4. Udział w organizacji konkursów przedmiotowych (na szczeblu szkolnym)
• Przygotowanie uczniów.
• Przeprowadzenie konkursu

5. Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych, chcących rozwijać umiejętności językowe, dla uczniów z problemami w nauce języka obcego oraz zajęć przygotowujących uczniów klas III gimnazjum do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego
• Opracowanie planu pracy z uczniami
• Prowadzenie zajęć
• Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć pozalekcyjnych

6. Współpraca z wychowawcami klas w zespole wychowawczym
• Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących wyników w nauce bądź zachowania ucznia.

7. Pełnienie funkcji wychowawcy
• Sprawowanie opieki nad klasą wychowawczą
• Organizowanie wycieczek, imprez klasowych
• Kontakty z rodzicami, wywiadówki, spotkania

8. Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu języków obcych
• Przygotowanie i przeprowadzenie testu poziomującego w klasach pierwszych gimnazjum i podział na grupy względem poziomu opanowania języka- podstawowy i zaawansowany
• Przygotowanie testu diagnozującego dla klas drugich oraz próbnego egzaminu gimnazjalnego dla klas trzecich
• Badanie przyrostu wiedzy w klasach drugich i poziom wiedzy uczniów klas trzecich
• Sprawdzanie wyników i dokonywanie analiz efektów działań dydaktycznych z perspektywy wymagań egzaminacyjnych

9. Pełnienie funkcji przewodniczącego lub/i członka komisji przeprowadzającej egzamin gimnazjalny w klasach trzecich gimnazjum.

10. Praca w zespole odpowiedzialnym za Program Wychowawczy Publicznego Gimnazjum
• Coroczna modyfikacja Programu Wychowawczego wynikająca z wewnętrznej ewaluacji
• Przygotowywanie i przeprowadzanie ankiet dla nauczycieli, rodziców i uczniów w ramach ewaluacji Programu Wychowawczego po I semestrze roku szkolnego oraz na koniec roku szkolnego
• Dokonywanie analizy efektów działań wychowawczych w szkole



§ 8ust.2 pkt.2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1. Wykorzystywanie Internetu w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
• Regularne śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania.
• Korzystanie z internetowych edukacyjnych newsletter’ów.
• Wymiana uwag dotyczących wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej z innymi nauczycielami na stronach forum przeznaczonych dla pedagogów.

2. Wykorzystanie komputera do prowadzenia dokumentacji pracy dydaktycznej.
• Tworzenie pomocy naukowych.
• Opracowywanie sprawdzianów, testów, kartkówek dla uczniów.
• Pisanie sprawozdań, planów pracy, planów wynikowych, analiz itp.
• Przygotowywanie dla uczniów dyplomów za udział w konkursach.
• Pisanie programów studenckich praktyk pedagogicznych (według potrzeby)

3. Wykorzystanie Internetu i technologii komputerowej jako źródła ciekawych ćwiczeń w pracy z uczniami.
• Przeprowadzenie zajęć pochodzących z Internetu z wykorzystaniem ćwiczeń sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów.
• Przeprowadzenie lekcji ćwiczących umiejętność pisania i odpisywania na maile w języku angielskim.
• Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego
• Prowadzenie zajęć multimedialnych z wykorzystaniem programów multimedialnych do nauki języka angielskiego oraz z wykorzystaniem tablicy interaktywnej

4. Gromadzenie i wykorzystanie videoteki szkolnej na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych języka angielskiego.
• Systematyczne gromadzenie kaset video i płyt dvd wykorzystywanych do prowadzenia zajęć języka angielskiego.

5 Opracowanie i prowadzenie własnej strony internetowej w języku angielskim i/lub udostępnienie skrzynki e-mailowej do kontaktu uczniów z nauczycielem.
• Zamieszczanie na stronie:
~ informacji o konkursach językowych
~ zagadek i dodatkowych ćwiczeń językowych dla uczniów;
~ informacji o szkole, w której się uczą;
~ zdjęć projektów językowych uczniów



§ 8ust.2 pkt.3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć


1. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.
• Opracowanie scenariusza zajęć.
• Przygotowanie materiałów.
• Przeprowadzenie zajęć w obecności zainteresowanych nauczycieli.
• Dyskusja z wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy.

2. Przeprowadzenie szkolenia w zespole przedmiotowym.
• Opracowanie materiałów.
• Przeprowadzenie szkolenia.
• Dyskusja na temat przeprowadzonego szkolenia.

3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela stażysty bądź kontraktowego (jeśli zajdzie taka potrzeba)

4. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.
• Uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
• Opracowywanie i udostępnianie scenariuszy zajęć zainteresowanym nauczycielom.
• Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego – wymiana poglądów, uwag, dzielenie się doświadczeniem.
• Praca w zespole wychowawczym i zespole języków obcych
• Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego.



§ 8ust.2 pkt.4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich


1. Opracowanie i wdrożenie własnego programu nauczania na dodatkowych zajęciach języka angielskiego dla uczniów zdolnych mających na celu poszerzenie wiadomości z zakresu kultury, historii i geografii Stanów Zjednoczonych lub/i Wielkiej Brytanii
• Realizacja programu nauczania podczas zajęć.



§ 8ust.2 pkt. 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

1. Organizowanie, współorganizowanie oraz przygotowywanie uczniów do udziału w różnych konkursach i olimpiadach językowych
• Udział w ogólnopolskich konkursach i olimpiadach z języka angielskiego np. TEST OXFORD PLUS, OLIMPUS i inne
• Organizowanie szkolnych konkursów z języka angielskiego

2. Organizacja imprez i uroczystości szkolnych
• Przygotowywanie imprez i uroczystości szkolnych

3. Założenie i prowadzenie teatrzyku wystawiającego przedstawienia w języku angielskim
• Zorganizowanie grupy chętnych uczniów
• Wybór scenariuszy przedstawień
• Wystawianie przedstawień dla uczniów i rodziców

4. Organizacja i współorganizacja wyjazdów uczniów
• Organizowanie wycieczek szkolnych
• Organizowanie wyjazdów do kina, teatru i innych ciekawych miejsc

5. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych poprzez
• Opracowanie i realizacja planu wychowawczego
• Działania na rzecz integracji zespołu klasowego (rozmowy, imprezy klasowe, wyjazdy)
• Pogadanki, prelekcje, referaty dla rodziców uczniów lub ich prawnych opiekunów.
• Kontakty i współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
• Współpraca z kuratorem sądowym

6. Pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka obcego na różnych etapach nauki
• Zorganizowanie i prowadzenie zajęć dla uczniów mających trudności w nauce języka obcego dla szkoły podstawowej
• Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów klas trzecich gimnazjum przygotowujących ich do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego

7 Współpraca z Samorządem Uczniowskim.
• Pomoc w organizowaniu różnorodnych akcji i imprez okolicznościowych


§ 8. ust. 2. pkt 4. e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.


1. Współpraca z wydawnictwami językowymi
• Pozyskiwanie nagród dla uczniów
• Pozyskiwanie dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych

2. Współpraca z pielęgniarką w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej uczniów.
• Konsultacje wychowawcy z pielęgniarką
• Zorganizowanie pogadanek na interesujące uczniów tematy

3. Współpraca z biblioteką szkolną
• Rozbudzanie potrzeb czytelniczych w ramach lekcji wychowawczych
• Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu czytelniczego z języka angielskiego na podstawie zasobów szkolnej biblioteczki językowej

4. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
• Pomoc młodzieży i dzieciom pochodzącym z rodzin patologicznych i/lub ubogich

5. Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym
• Konsultowanie problemów wychowawczych, ich źródeł i sposobów rozwiązywania
• Sugerowanie rodzicom potrzeby konsultacji w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
• Nawiązywanie współpracy z kuratorem sądowym w przypadku niewypełnienia obowiązku szkolnego bądź innych trudnych problemów wychowawczych



§ 8ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony


1. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi.
• Indywidualne konsultacje z rodzicami.
• Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela i pedagoga szkolnego.
• Stały kontakt telefoniczny.
• Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych zadań.
• Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych.

2. Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce wychowanków oraz ich zachowania.
• Rozmowy z uczniami na temat ich problemów oraz wspólne znajdywanie rozwiązań.
• Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego.
• Analiza postępów w nauce języka obcego – diagnoza klas II gimnazjum, analiza wyników próbnego oraz właściwego egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego

3. Opis i analiza przypadku.
• Analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi
• Opracowanie i wdrożenie działań naprawczych w celu rozwiązania problemu
• Opis i analiza przypadku



Wyświetleń: 382


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.