![]() |
![]() |
Katalog Anna Miechowicz, 2015-05-04 Lesna Podlaska Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego języka angielskiego Anny Miechowicz.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Anny Miechowicz – nauczyciela mianowanego w Zespole Placówek Oświatowych w Leśnej Podlaskiej, odbywającego staż o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 Data zakończenia stażu: 31.05.2015 1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej 2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Czynności organizacyjne: 1. Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającej ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego i przygotowanie planu rozwoju. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. 4. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. § 8ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonaleniu pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy. • Aktywny udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych doskonaleniach zawodowych (rady szkoleniowe, warsztaty, kursy, konferencje metodyczne) 2. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz metodyki przedmiotu. • Studiowanie literatury fachowej. • Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu (literatura, słowniki, plansze, itp.) • Opieka nad pracownią języka angielskiego (wzbogacenie wyposażenia, dbałość o sprzęt i wystrój) • Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języka angielskiego. • Poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach języka angielskiego. •Urozmaicenie zajęć 3. Opracowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów językowych – organizacja Dnia Języków Obcych • Opracowanie konkursów, łamigłówek, gier i zabaw i ich przeprowadzenie • Pozyskanie nagród dla uczniów 4. Udział w organizacji konkursów przedmiotowych (na szczeblu szkolnym) • Przygotowanie uczniów. • Przeprowadzenie konkursu 5. Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych, chcących rozwijać umiejętności językowe, dla uczniów z problemami w nauce języka obcego oraz zajęć przygotowujących uczniów klas III gimnazjum do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego • Opracowanie planu pracy z uczniami • Prowadzenie zajęć • Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć pozalekcyjnych 6. Współpraca z wychowawcami klas w zespole wychowawczym • Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących wyników w nauce bądź zachowania ucznia. 7. Pełnienie funkcji wychowawcy • Sprawowanie opieki nad klasą wychowawczą • Organizowanie wycieczek, imprez klasowych • Kontakty z rodzicami, wywiadówki, spotkania 8. Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu języków obcych • Przygotowanie i przeprowadzenie testu poziomującego w klasach pierwszych gimnazjum i podział na grupy względem poziomu opanowania języka- podstawowy i zaawansowany • Przygotowanie testu diagnozującego dla klas drugich oraz próbnego egzaminu gimnazjalnego dla klas trzecich • Badanie przyrostu wiedzy w klasach drugich i poziom wiedzy uczniów klas trzecich • Sprawdzanie wyników i dokonywanie analiz efektów działań dydaktycznych z perspektywy wymagań egzaminacyjnych 9. Pełnienie funkcji przewodniczącego lub/i członka komisji przeprowadzającej egzamin gimnazjalny w klasach trzecich gimnazjum. 10. Praca w zespole odpowiedzialnym za Program Wychowawczy Publicznego Gimnazjum • Coroczna modyfikacja Programu Wychowawczego wynikająca z wewnętrznej ewaluacji • Przygotowywanie i przeprowadzanie ankiet dla nauczycieli, rodziców i uczniów w ramach ewaluacji Programu Wychowawczego po I semestrze roku szkolnego oraz na koniec roku szkolnego • Dokonywanie analizy efektów działań wychowawczych w szkole § 8ust.2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystywanie Internetu w pracy dydaktyczno-wychowawczej. • Regularne śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania. • Korzystanie z internetowych edukacyjnych newsletter’ów. • Wymiana uwag dotyczących wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej z innymi nauczycielami na stronach forum przeznaczonych dla pedagogów. 2. Wykorzystanie komputera do prowadzenia dokumentacji pracy dydaktycznej. • Tworzenie pomocy naukowych. • Opracowywanie sprawdzianów, testów, kartkówek dla uczniów. • Pisanie sprawozdań, planów pracy, planów wynikowych, analiz itp. • Przygotowywanie dla uczniów dyplomów za udział w konkursach. • Pisanie programów studenckich praktyk pedagogicznych (według potrzeby) 3. Wykorzystanie Internetu i technologii komputerowej jako źródła ciekawych ćwiczeń w pracy z uczniami. • Przeprowadzenie zajęć pochodzących z Internetu z wykorzystaniem ćwiczeń sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów. • Przeprowadzenie lekcji ćwiczących umiejętność pisania i odpisywania na maile w języku angielskim. • Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego • Prowadzenie zajęć multimedialnych z wykorzystaniem programów multimedialnych do nauki języka angielskiego oraz z wykorzystaniem tablicy interaktywnej 4. Gromadzenie i wykorzystanie videoteki szkolnej na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych języka angielskiego. • Systematyczne gromadzenie kaset video i płyt dvd wykorzystywanych do prowadzenia zajęć języka angielskiego. 5 Opracowanie i prowadzenie własnej strony internetowej w języku angielskim i/lub udostępnienie skrzynki e-mailowej do kontaktu uczniów z nauczycielem. • Zamieszczanie na stronie: ~ informacji o konkursach językowych ~ zagadek i dodatkowych ćwiczeń językowych dla uczniów; ~ informacji o szkole, w której się uczą; ~ zdjęć projektów językowych uczniów § 8ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. • Opracowanie scenariusza zajęć. • Przygotowanie materiałów. • Przeprowadzenie zajęć w obecności zainteresowanych nauczycieli. • Dyskusja z wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy. 2. Przeprowadzenie szkolenia w zespole przedmiotowym. • Opracowanie materiałów. • Przeprowadzenie szkolenia. • Dyskusja na temat przeprowadzonego szkolenia. 3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela stażysty bądź kontraktowego (jeśli zajdzie taka potrzeba) 4. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. • Uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. • Opracowywanie i udostępnianie scenariuszy zajęć zainteresowanym nauczycielom. • Konsultacje z nauczycielami języka angielskiego – wymiana poglądów, uwag, dzielenie się doświadczeniem. • Praca w zespole wychowawczym i zespole języków obcych • Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. § 8ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie i wdrożenie własnego programu nauczania na dodatkowych zajęciach języka angielskiego dla uczniów zdolnych mających na celu poszerzenie wiadomości z zakresu kultury, historii i geografii Stanów Zjednoczonych lub/i Wielkiej Brytanii • Realizacja programu nauczania podczas zajęć. § 8ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizowanie, współorganizowanie oraz przygotowywanie uczniów do udziału w różnych konkursach i olimpiadach językowych • Udział w ogólnopolskich konkursach i olimpiadach z języka angielskiego np. TEST OXFORD PLUS, OLIMPUS i inne • Organizowanie szkolnych konkursów z języka angielskiego 2. Organizacja imprez i uroczystości szkolnych • Przygotowywanie imprez i uroczystości szkolnych 3. Założenie i prowadzenie teatrzyku wystawiającego przedstawienia w języku angielskim • Zorganizowanie grupy chętnych uczniów • Wybór scenariuszy przedstawień • Wystawianie przedstawień dla uczniów i rodziców 4. Organizacja i współorganizacja wyjazdów uczniów • Organizowanie wycieczek szkolnych • Organizowanie wyjazdów do kina, teatru i innych ciekawych miejsc 5. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych poprzez • Opracowanie i realizacja planu wychowawczego • Działania na rzecz integracji zespołu klasowego (rozmowy, imprezy klasowe, wyjazdy) • Pogadanki, prelekcje, referaty dla rodziców uczniów lub ich prawnych opiekunów. • Kontakty i współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. • Współpraca z kuratorem sądowym 6. Pomoc uczniom mającym trudności w nauce języka obcego na różnych etapach nauki • Zorganizowanie i prowadzenie zajęć dla uczniów mających trudności w nauce języka obcego dla szkoły podstawowej • Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów klas trzecich gimnazjum przygotowujących ich do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 7 Współpraca z Samorządem Uczniowskim. • Pomoc w organizowaniu różnorodnych akcji i imprez okolicznościowych § 8. ust. 2. pkt 4. e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z wydawnictwami językowymi • Pozyskiwanie nagród dla uczniów • Pozyskiwanie dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych 2. Współpraca z pielęgniarką w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej uczniów. • Konsultacje wychowawcy z pielęgniarką • Zorganizowanie pogadanek na interesujące uczniów tematy 3. Współpraca z biblioteką szkolną • Rozbudzanie potrzeb czytelniczych w ramach lekcji wychowawczych • Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu czytelniczego z języka angielskiego na podstawie zasobów szkolnej biblioteczki językowej 4. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej • Pomoc młodzieży i dzieciom pochodzącym z rodzin patologicznych i/lub ubogich 5. Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym • Konsultowanie problemów wychowawczych, ich źródeł i sposobów rozwiązywania • Sugerowanie rodzicom potrzeby konsultacji w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej • Nawiązywanie współpracy z kuratorem sądowym w przypadku niewypełnienia obowiązku szkolnego bądź innych trudnych problemów wychowawczych § 8ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi. • Indywidualne konsultacje z rodzicami. • Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela i pedagoga szkolnego. • Stały kontakt telefoniczny. • Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych zadań. • Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. 2. Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce wychowanków oraz ich zachowania. • Rozmowy z uczniami na temat ich problemów oraz wspólne znajdywanie rozwiązań. • Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego. • Analiza postępów w nauce języka obcego – diagnoza klas II gimnazjum, analiza wyników próbnego oraz właściwego egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 3. Opis i analiza przypadku. • Analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi • Opracowanie i wdrożenie działań naprawczych w celu rozwiązania problemu • Opis i analiza przypadku Wyświetleń: 382
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |