AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Adamska, 2015-05-04
Włocławek

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz balu karnawałowego dla dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.

- n +

Scenariusz balu karnawałowego pod hasłem „ W Stumilowym Lesie”.
Termin imprezy: 05.02.2015r.

Uczestnicy : Dzieci objęte zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi Szkoły Podstawowej
i Gimnazjum wraz z rodzicami.

Cele:
- dążenie do integracji dzieci i rodziców ze środowiskiem szkolnym
- wzbudzanie zainteresowania zabawą
- stworzenie warunków do różnorodnego dostarczania bodźców
- niwelowanie napięć, dostarczanie pozytywnych emocji
Dziecko:
- okazuje radość ze wspólnej zabawy oraz tańców
- wdraża się w zabawę z innymi dziećmi
- wykonuje w miarę możliwości ćwiczenia ruchowe oraz bierze udział w przygotowanych konkursach
Rodzice:
- bliżej poznają środowisko szkolne, pozostałych rodziców
- wspólnie z dzieckiem (w miarę możliwości dziecka) uczestniczy w zabawach, konkursach, ćwiczeniach ruchowych
Metody pracy:
- wspierające i aktywizujące rozwój,
- czynne: samodzielne doświadczanie,
- elementy muzykoterapii,
- terapia zabawą
Formy pracy:
- praca zbiorowa.
Środki dydaktyczne: płyty CD, chusta animacyjna, piłka, tunele, balony, marchewki, łyżeczki, miód, szarfy, trampolina, basen z piłkami, pluszaki
Przebieg balu.
I .Powitanie:
Serdeczne powitanie dzieci oraz przybyłych rodziców na balu karnawałowym pod hasłem
„ W Stumilowym Lesie”.
1. Prezentacja strojów:
- wszyscy uczestnicy balu indywidualnie lub z rodzicami prezentują swoje stroje karnawałowe,
- wszystkie dzieci nagradzamy gromkimi brawami.
2. Dzieci wraz z pozostałymi uczestnikami balu tworzą koło. Witamy wszystkich uczestników piosenką powitalną
„ Witaj .............. witaj.....................
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy cię witamy,
Wszyscy cię kochamy,
Bądź wśród nas, bądź wśród nas.
Piosenkę powtarzamy do momentu, aż wszystkie dzieci zostaną przywitane.
Po powitaniu dzieci witamy wszystkich rodziców.
„Dobrze, ze jesteście, dobrze, ze jesteście, dobrze że jesteście.
Co by to było, co to by było, gdyby was nie było.
Witamy was!”
II. Zabawy integracyjne w kole:
Wszyscy nauczyciele, dzieci, rodzice tworzą koło i bawią się zgodnie z treścią odtwarzanych zabaw ruchowych. Między zabawami odtwarzana jest muzyka do swobodnego tańca. Następnie przeprowadzany jest konkurs dla rodziców i dzieci.

1.„ Stary niedźwiedź mocno śpi”( wszyscy zebrani tworzą koło i wykonują czynności zgodne
z treścią)
- muzyka do spontanicznego tańca
- konkurs „ Smakujemy miodzik Puchatka” wybieramy pięcioro chętnych rodziców wraz z dziećmi. Zabawa polega na tym, że dzieci z pomocą prowadzących bądź samodzielnie karmią rodziców przygotowanym miodem( rodzice trzymają ręce z tyłu i mają zasłonięte oczy, nie pomagają dzieciom). Za udział dzieci i rodzice otrzymują cukierka.
2. „ Kółko graniaste” ( wszyscy ustawieni w kręgu wykonują czynności zgodnie z piosenką)
- swobodna muzyka
- zabawa stymulująca zmysł dotyku-( wybieramy chętnych rodziców wraz z dziećmi bądź samych dzieci ) zadaniem biorących udział będzie wyjęcie przedmiotu z przygotowanego pudełka i odgadnięcie co to takiego, przy zawiązanych oczach. Nagradzamy wszystkich uczestników lizakami.
3. „ Moja Ulijanko”- ( wszyscy ustawieni w kręgu wykonują czynności zgodnie z piosenką)
- swobodna muzyka
- Tor przeszkód- „ Zbieramy marchewki Królika”- rodzice wraz z dziećmi przy starcie otrzymują marchewkę, którą muszą donieść do koszyka Królika. Pokonują przygotowane przeszkody, wkładają marchew do koszyka i jak najszybciej zmieniają następną parę. Wygrywa ten rząd, który jako pierwszy umieści wszystkie marchewki w koszyku ( wybieramy po trzy pary rodzic-dziecko).
4. „ Jedzie pociąg z daleka”- zabawa wszystkich zebranych na sali
- swobodna muzyka
- Zabawa ruchowa „ Poszukiwanie przyjaciół Puchatka”- wybieramy czworo chętnych dzieci, których zadaniem będzie odszukanie na sali ukrytych pluszaków. Wygrywa ta osoba, która zgromadzi najwięcej maskotek.
III Zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej:
- wszyscy uczestnicy chwytają i napinają chustę animacyjną, prowadzący rzucają piłkę , zadanie polega na utrzymaniu piłki na chuście;
- „ muzyczna chusta”- uczestnicy trzymają rozciągniętą chustę i poruszają się w takt melodii, falując chustą, kiedy muzyka ucichnie rodzice ukrywają swoje pociechy pod chustą.
- zabawy z chustą animacyjną angażujące rodziców i dzieci połączone z elementami metody Weroniki Sherbone

IV Swobodne tance przy muzyce dziecięcej.
Wszystkich obecnych zapraszamy na poczęstunek, chwilę relaksu i wspólną zabawę przy muzyce. Mile widziana wspólna fotografia.

V Zakończenie balu i podziękowanie

1.Wybór króla i królowej balu ( z zebranych rodziców, dyrekcji oraz nauczycieli, wybieramy jury, które podejmuje decyzję, co do wyboru króla i królowej balu. Wybrani zwycięzcy nagradzani są brawami). Królewski taniec wybranych par w kółeczku.
2. Konfetti i balony na cześć wszystkich dzieci.
3. Prowadzący dziękuje wszystkim za przybycie i wspaniałą zabawę zapraszając do zaśpiewania piosenki pożegnalnej.

Na pożegnanie wszyscy razem:
Hip, hip, hura x3
Z całego serca, pełnym gazem:
Żegnamy was !


Stałym elementem przeznaczonym do zabawy będzie:
- trampolina „ Brykające tygryski”, na której dzieci sprawne ruchowo będą mogły skakać pod nadzorem nauczyciela;
- „ Kubusiowy relaks”- odpoczynek dzieci w basenie z piłeczkami pod opieką nauczyciela;
- „ Tunel Krzysia”- przechodzenie chętnych dzieci przez tunel pod nadzorem nauczyciela.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 270


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.