Katalog

Magdalena Bażan , 2015-04-28
Rogów

Język angielski, Konspekty

Konspekt lekcji j. angielskiego.

- n +

JĘZYK ANGIELSKI
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY - ……………..
DATA – ……………
KLASA - II gimnazjum

TEMAT ZAJĘĆ – Inventions and technology – vocabulary revision
Utrwalenie słownictwa dotyczącego nowoczesnych technologii

CEL GŁÓWNY – Ćwiczenia utrwalające słownictwo i wyrażenia związane z podstawowymi urządzeniami technicznymi, technologie informacyjno-komunikacyjne.

CELE OPERACYJNE
uczeń potrafi:
• dopasować podstawowe nazwy urządzeń technicznych do obrazków
• odgadnąć nazwy urządzeń z opisu tych przedmiotów
• zbudować poprawne zdanie z rozsypanki wyrazowej w czasie Future Simple (czas przyszły prosty)
• opisać kształt, kolor oraz materiał wykonania poszczególnych urządzeń
• zrozumieć pytanie dotyczące ulubionych urządzeń technicznych oraz najważniejszych w historii wynalazków
• odpowiedzieć na powyższe pytania
uczeń zna:
• nazwy urządzeń technicznych
• nazwy materiałów oraz kształtów
• budowę zdania w czasie przyszłym

CELE WYCHOWAWCZE – rozwijanie umiejętności interpersonalnych – praca w parach, praca w grupie, akceptowanie zasad zdrowej rywalizacji

METODY PRACY – elementy metody komunikacyjnej, audiolingwalnej i gramatyczno-tłumaczeniowej

TECHNIKI PRACY -
• dopasowywanie nazw do obrazków
• układanie zdań z rozsypanki wyrazowej
• zgadywanie nazw urządzeń technicznych
• opisywanie urządzeń z uwzględnieniem koloru, kształtu i materiału
• oglądanie filmu
• odpowiadanie na pytania

FORMY PRACY – praca indywidualna, w parach

POMOCE DYDAKTYCZNE – podręcznik, tablica zwykła, tablica interaktywna, płyta DVD, telewizor, płyta CD i odtwarzacz płyt

ORGANIZACJA PROCESU LEKCYJNEGO

WSTĘP:
Przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności
Podanie tematu lekcji
Sprawdzenie zadania domowego przy pomocy płyty CD oraz tablicy interaktywnej

ROZWINIĘCIE:
Nauczyciel puszcza urywek filmu, na którym uczniowie wysłuchują odpowiedzi na 2 pytania: What's your favourite piece of technology? What's the best thing that has ever been invented?
Nauczyciel naprowadza na wzór odpowiedzi na 2 powyższe pytania, uczniowie udzielają indywidualnie odpowiedzi
Uczniowie wykonują ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące nazw urządzeń technicznych oraz wynalazków przy użyciu tablicy interaktywnej: dopasowywanie nazw do obrazków
Utrwalenie poprawnej wymowy wyrazów
Uczniowie w parach przygotowują opisy 2 wybranych urządzeń – ćwiczenie na zgadywanie nazw opisywanych przedmiotów, z uwzględnieniem koloru, kształtu oraz materiału
Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej


ZAKOŃCZENIE:
Zapisanie pytań z filmu oraz odpowiedzi na te pytania w zeszycie lekcyjnym.
Podsumowanie lekcji, ocena aktywności
Wyświetleń: 565


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.