Katalog Magdalena Bażan , 2015-04-28 Rogów Język angielski, Konspekty Konspekt lekcji j. angielskiego.JĘZYK ANGIELSKI NAUCZYCIEL PROWADZĄCY - …………….. DATA – …………… KLASA - II gimnazjum TEMAT ZAJĘĆ – Inventions and technology – vocabulary revision Utrwalenie słownictwa dotyczącego nowoczesnych technologii CEL GŁÓWNY – Ćwiczenia utrwalające słownictwo i wyrażenia związane z podstawowymi urządzeniami technicznymi, technologie informacyjno-komunikacyjne. CELE OPERACYJNE uczeń potrafi: • dopasować podstawowe nazwy urządzeń technicznych do obrazków • odgadnąć nazwy urządzeń z opisu tych przedmiotów • zbudować poprawne zdanie z rozsypanki wyrazowej w czasie Future Simple (czas przyszły prosty) • opisać kształt, kolor oraz materiał wykonania poszczególnych urządzeń • zrozumieć pytanie dotyczące ulubionych urządzeń technicznych oraz najważniejszych w historii wynalazków • odpowiedzieć na powyższe pytania uczeń zna: • nazwy urządzeń technicznych • nazwy materiałów oraz kształtów • budowę zdania w czasie przyszłym CELE WYCHOWAWCZE – rozwijanie umiejętności interpersonalnych – praca w parach, praca w grupie, akceptowanie zasad zdrowej rywalizacji METODY PRACY – elementy metody komunikacyjnej, audiolingwalnej i gramatyczno-tłumaczeniowej TECHNIKI PRACY - • dopasowywanie nazw do obrazków • układanie zdań z rozsypanki wyrazowej • zgadywanie nazw urządzeń technicznych • opisywanie urządzeń z uwzględnieniem koloru, kształtu i materiału • oglądanie filmu • odpowiadanie na pytania FORMY PRACY – praca indywidualna, w parach POMOCE DYDAKTYCZNE – podręcznik, tablica zwykła, tablica interaktywna, płyta DVD, telewizor, płyta CD i odtwarzacz płyt ORGANIZACJA PROCESU LEKCYJNEGO WSTĘP: Przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności Podanie tematu lekcji Sprawdzenie zadania domowego przy pomocy płyty CD oraz tablicy interaktywnej ROZWINIĘCIE: Nauczyciel puszcza urywek filmu, na którym uczniowie wysłuchują odpowiedzi na 2 pytania: What's your favourite piece of technology? What's the best thing that has ever been invented? Nauczyciel naprowadza na wzór odpowiedzi na 2 powyższe pytania, uczniowie udzielają indywidualnie odpowiedzi Uczniowie wykonują ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące nazw urządzeń technicznych oraz wynalazków przy użyciu tablicy interaktywnej: dopasowywanie nazw do obrazków Utrwalenie poprawnej wymowy wyrazów Uczniowie w parach przygotowują opisy 2 wybranych urządzeń – ćwiczenie na zgadywanie nazw opisywanych przedmiotów, z uwzględnieniem koloru, kształtu oraz materiału Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej ZAKOŃCZENIE: Zapisanie pytań z filmu oraz odpowiedzi na te pytania w zeszycie lekcyjnym. Podsumowanie lekcji, ocena aktywności Wyświetleń: 565
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |