Katalog

Małgorzata Wasielewska, 2015-04-28
Świecie

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

Nauczyciel odbywający staż: mgr Małgorzata Wasielewska
Czas odbywania stażu: 01.09.2012r. - 31.05.2015r.

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
1. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności jako nauczyciela oraz zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego na stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

FORMY REALIZACJI
Autorefleksja, samoocena
Opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego
Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu
Systematyczna analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Ustawa Karta Nauczyciela
Przedłożenie planu rozwoju zawodowego Dyrektorowi
Sporządzenie sprawozdania i prezentacji dorobku zawodowego

TERMIN Począwszy od sierpnia 2012r. przez cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
-Wniosek
-Projekt planu rozwoju zawodowego
-Analiza i wnioski
-Zatwierdzony przez Dyrektora szkoły plan rozwoju zawodowego
-Sprawozdanie
z realizacji planu rozwoju zawodowego

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
2. Analiza zasad funkcjonowania organizacji szkoły
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
 
FORMY REALIZACJI
Systematyczne analizowanie dokumentów szkoły ( planu wychowawczego, statutu, wewnętrznego systemu oceniania, itp.)
Gromadzenie dokumentacji i materiałów mających znaczenie dla dorobku zawodowego

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Analiza i wnioski
Zaświadczenia, opracowania, dyplomy i in.

§8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
1. Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie
swojej wiedzy i umiejętności zawodowych oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy, umiejętności w podnoszeniu jakości pracy Szkoły

FORMY REALIZACJI
-Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego – kursach, szkoleniach, warsztatach oraz konferencjach metodycznych doskonalących umiejętności z zakresu stymulacji polisensorycznej dzieci i młodzieży głębiej i głęboko upośledzonej (np. terapia Bazalna), prowadzenia zajęć profilaktycznych w szkole oraz aktywizowania uczniów podczas zajęć.
-Udział w radach szkoleniowych z zakresu pracy dydaktyczno – wychowawczej
-Współpraca i udział w Zespole ds. Pracy z Dziećmi Głębiej i Głęboko Upośledzonymi Umysłowo oraz w innych zespołach metodycznych
-Superwizja kliniczna własnej pracy psychoterapeutycznej
-Doskonalenie warsztatu pracy poprzez samodzielne studiowanie literatury przedmiotowo - metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej
- Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli
-Sukcesywne urozmaicanie i uatrakcyjnianie zajęć.

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Zaświadczenia
Analizy i wnioski
Scenariusze zajęć, konspekty

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
2. Opracowanie procedur zapewniania jakości pracy Szkoły

FORMY REALIZACJI
Udział  w  aktualizacji dokumentacji Szkoły, np. Statutu  Szkoły

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Analizy i wnioski
DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
3. Udział w analizie dokumentacji szkolnej

FORMY REALIZACJI
Badanie procesów i oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych podejmowanych w Szkole.
TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Analizy i wnioski

§8 ust. 2, pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem i Internetem w pracy nauczyciela

FORMY REALIZACJI
Udział w szkoleniach i kursach metodycznych
Współpraca z nauczycielami informatyki i TI zatrudnionymi w Szkole
Samodzielne studiowanie literatury metodycznej
Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli

TERMIN Cały okres stażu
DOWODY REALIZACJI
Zaświadczenia, analizy i wnioski

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
2. Korzystanie z technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej

FORMY REALIZACJI
-Wykorzystanie technologii komputerowej do opracowywania dokumentacji własnej – tworzenie konspektów, scenariuszy, prezentacji multimedialnych
-Zgłębianie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet
-Konsultacje z nauczycielami odbywającymi staż poprzez fora internetowe różnych portali edukacyjnych
-Wykonywanie i opracowywanie środków dydaktycznych przy pomocy technologii komputerowej
-Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, internetu, encyklopedii multimedialnych
-Wykorzystywanie technik multimedialnych w trakcie prowadzenia zajęć
-Opracowanie i administrowanie strony WWW zawierającej zagadnienia podejmowane w ramach działalności profilaktycznej w Szkole
-Pomoc w realizacji zadań ścieżek przedmiotowych realizowanych przez nauczycieli innych przedmiotów – współpraca z innymi nauczycielami oraz pomoc adekwatnie do Ich potrzeb
-Wykonywanie i opracowywanie dyplomów i wyróżnień dla uczniów ZSS nr 1

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Opracowania, fotografie, nagrania, prezentacje
Analizy i wnioski
Przykładowe środki i pomoce dydaktyczne
Potwierdzenia Dyrektora
Aktywna strona


§8 ust. 2, pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
1. Podejmowanie działań w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli

FORMY REALIZACJI
-Przeprowadzenie cyklu zajęć szkoleniowych dla nauczycieli z zakresu profilaktyki, w tym m.in.:
-Przyczyny i znaczenie podejmowania ryzykownych zachowań dzieci i młodzieży
Resilience – fenomen odporności
-Dziecko głodne miłości – głód bliskości silniejszy niż obawa przed konsekwencjami
-Rola nauczyciela w procesie budowania odporności dzieci i młodzieży
-Profilaktyka może szkodzić!
-Skuteczna profilaktyka dzieci i młodzieży

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Potwierdzenie Dyrektora
Materiały szkoleniowe
Prezentacje multimedialne
Analiza i wnioski

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
2. Przekazywanie wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom

FORMY REALIZACJI
Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów oraz nauczycieli kontraktowych

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Konspekty, scenariusze zajęć

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy

FORMY REALIZACJI
-Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu ds. Pracy z Dziećmi i Młodzieżą Głębiej
i Głęboko Upośledzonymi
-Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów podczas opracowywania scenariuszy przedstawień, uroczystości oraz konkursów interdyscyplinarnych
-Opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy, materiałów szkoleniowych oraz publikacja ich na stronach portali edukacyjnych, na stronie internetowej szkoły oraz na własnej witrynie WWW

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Potwierdzenie osoby prowadzącej
 Analiza i wnioski
 Potwierdzenie Dyrektora
Potwierdzenia publikacji
Aktywna strona WWW

§8 ust. 2, pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
1. Opracowanie i wdrożenie Szkolnego Programu Profilaktyki

FORMY REALIZACJI
-Współpraca z pedagogiem, wychowawcami klas oraz Koordynatorem zespołu ds. Bezpieczeństwa w Szkole
-Prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych z zakresu profilaktyki uzależnień
-Opracowanie i przeprowadzenie testów i ankiet diagnozujących problemy niedostosowania społecznego wśród uczniów podejmujących ryzykowne zachowania
-Opracowanie i wdrożenie Szkolnego Programu Profilaktyki
-Ewaluacja Programu

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Wnioski i analizy
Testy, ankiety
Zatwierdzony program
Przykładowe materiały dydaktyczne
Scenariusz

§8 ust. 2, pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
1. Podejmowanie zadań w celu rozwijania i uzupełniania wiedzy i umiejętności rodziców i opiekunów prawnych na temat wychowania dzieci

FORMY REALIZACJI
--Aktywna współpraca z rodzicami uczniów oraz pedagogiem szkolnym
--Konstruowanie programów edukacyjnych dla rodziców i prowadzenie zajęć zawierających
m.in. następujące treści:
- znaczenia więzi pomiędzy rodzicami i dziećmi;
- właściwej kontroli rodzicielskiej;
- wpływu rówieśników i mediów na dziecko;
- zmian występujących u dzieci w okresie dojrzewania;
- umiejętności prowadzenia rozmowy z dziećmi; -przekazywania wartości moralnych,itp.
--Pedagogizacja rodziców oraz włączanie rodziców (jeśli to możliwe) do działań interwencyjnych stosowanych wobec uczniów podejmujących ryzykowne zachowania
--Współpraca z PCPR, MOPS oraz innymi instytucjami wspomagającymi dziecko i jego rodzinę

TERMIN Cały okres okres

DOWODY REALIZACJI
Potwierdzenie Dyrektora,
Materiały szkoleniowe
Wnioski i analiza

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
2. Podejmowanie zadań w celu rozwijania zainteresowań i twórczej działalności uczniów podczas prowadzenia zajęć profilaktycznych na terenie Szkoły oraz Jej filii

FORMY REALIZACJI
-Praca nad motywacją uczniów
-Prowadzenie zajęć nakierowanych na wzrost samooceny, lepsze zrozumienie siebie, wzrost umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, radzenia sobie z żalem, strachem, złością, stresem, itp.,
-Wskazywanie alternatywnych form spędzania czasu wolnego
-Przygotowanie uczniów do konkursów organizowanych przez instytucje kulturalno – oświatowe, fundacje i stowarzyszenia, np. Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Fundację Dzieci Niczyje, Niebieską Linię

TERMIN Cały okres okres

DOWODY REALIZACJI
Plany pracy, scenariusze zajęć, prace uczniów

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
3. Organizowanie szkolnych konkursów komputerowych i profilaktycznych

FORMY REALIZACJI
Opracowanie i koordynacja przebiegu konkursów dla uczniów Szkoły oraz Jej filii (różne kategorie wiekowe, dostosowanie wymagań do wieku i stopnia niepełnosprawności)

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Prace uczniów
Wnioski i analiza


§8 ust. 2, pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
1. Współpraca z instytucjami, strukturami samorządowymi, sponsorami i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji

FORMY REALIZACJI
-Stała współpraca z instytucjami wspierającymi pracę Szkoły
-Pozyskiwanie sponsorów na realizację wymienionych zadań

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Zaświadczenie o współpracy/ Potwierdzenie Dyrektora

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
2. Współpraca z instytucjami zajmującymi się terapią oraz profilaktyką dzieci i młodzieży

FORMY REALIZACJI
-Dialog i współpraca z placówkami posiadającymi doświadczenie w niniejszym zakresie, np. Ośrodek Terapii -Uzależnienia od Substancji Psychoaktywnych Dla Dzieci i -Młodzieży w Toruniu, Całodobowy Młodzieżowy Oddział -Leczenia Uzależnień w Czerniewicach, Towarzystwo -Profilaktyki Środowiskowej „MROWISKO” w Gdańsku

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Wnioski i analiza


§8 ust. 2, pkt 4f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
1. Włączanie się w ogólnopolskie i międzynarodowe akcje oraz kampanie

FORMY REALIZACJI
Udział w kampaniach, akcjach i konkursach – Dzień Bezpiecznego Internetu, Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Narkomanii, Cała Polska czyta dzieciom, itp.

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Zaświadczenie/ Potwierdzenie Dyrektora

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
2. Promowanie Szkoły w środowisku lokalnym

FORMY REALIZACJI
-Zorganizowanie wojewódzkiego konkursu komputerowego o tematyce profilaktycznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
Prace uczniów
Wnioski i analiza

§8 ust. 2, pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

DZIAŁALNOŚĆ, ZADANIA
1. Pomoc uczniom w rozwiązywaniu ich problemów

FORMY REALIZACJI
- diagnoza, opis i analiza dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
- wskazanie możliwości rozwiązania problemu oraz dalszego działania
- systematyczna praca nad rozwiązaniem poszczególnych problemów

TERMIN Cały okres stażu

DOWODY REALIZACJI
„Studium przypadku” indywidualnego ucznia
Wyświetleń: 421


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.