AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Renata Sas-Dyrba, 2015-05-04
Kraków

Marta Kąkol
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć zintegrowanych: Co wiem o Polsce?

- n +

BLOK TEMATYCZNY: DUŻO WIEM O POLSCE

TEMAT DNIA: CO WIEM O POLSCE?

Podróże po Polsce – quiz z nagrodami.

TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
ü uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji (E.pol.1.a)
ü czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci na I etapie edukacyjnym i wyciąga z nich wnioski (E.pol.1.b)
ü pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników i zeszytów ćwiczeń oraz innych środków dydaktycznych (E.pol.2.e)
ü tworzy wypowiedź w formie pisemnej (E.pol.3.a)
ü uczestniczy w rozmowach: udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie, poszerza zakres słownictwa (E.pol.3.c)
ü pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną (E. pol.3.f)
ü przepisuje teksty (E.pol.3g)
ü zna najbliższą okolicę, jej ważniejsze obiekty, wie w jakim regionie mieszka (E.społ.6)
ü zna symbole narodowe (E.społ.7)
ü wpisuje za pomocą klawiatury wyrazy i zdania (Zaj. komp.4.a)
ü posiada umiejętność cięcia papieru (Zaj.tech.2.c)
ü dba o prawidłową postawę siedząc w ławce (Wych.fiz.4)

CELE OGÓLNE:
ü doskonalenie umiejętności słuchania poleceń i korzystania z otrzymanych informacji;
ü rozwijanie umiejętności słuchania wypowiedzi innych;
ü wzbogacanie czynnego słownictwa uczniów;
ü rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnej w formie zdań;
ü doskonalenie umiejętności czytania poleceń i krótkich tekstów;
ü doskonalenie umiejętności uzupełniania zdań z lukami;
ü doskonalenie umiejętności poprawnego zapisywania nazw państw i ich mieszkańców;
ü doskonalenie umiejętności poprawnego zapisywania nazw miast;
ü doskonalenie umiejętności posługiwania się klawiaturą;
ü wyrabianie aktywnej postawy podczas zajęć.

CELE OPERACYJNE: uczeń:

ü uważnie słucha wypowiedzi innych
ü poprawnie zapisuje wyrazy i zdania
ü uzupełnia zdania z lukami
ü zna symbole narodowe Polski
ü zna charakterystyczne miejsca Polski
ü starannie tnie po liniach
ü aktywnie uczestniczy w zajęciach.


CELE TERAPEUTYCZNE:
· ogólne:
ü wdrażanie do współpracy w grupie
ü uaktywnianie i usprawnianie koordynacji oko – ręka
ü ukazanie wartości narodowych
ü kształtowanie umiejętności dokonywania wyboru
ü doskonalenie koncentracji i skupienia uwagi
· operacyjne:
ü uczeń nawiązuje kontakt werbalny i niewerbalny z grupą
ü uczeń posiada umiejętność sprawnego kierowania ręką wiodącą
ü uczeń zna i rozumie kim jest patriota
ü uczeń potrafi dokonać wyboru spośród ukazanych propozycji
ü uczeń skupia uwagę na konkretnym ćwiczeniu i wykonuje je zgodnie z instrukcją

METODY:
- oparte na słowie: pogadanka
- ćwiczenia praktyczne: quiz wiedzy o Polsce

FORMY PRACY:
- praca indywidualna zróżnicowana
- praca zbiorowa z :
ü całą klasą
ü w grupach

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- znaczki – herby miast do podziału na grupy,
- portfolio ucznia karta nr 38, karta „Dom” do składania
- karty pracy indywidualnej i grupowej przygotowane przez nauczyciela,
- zdjęcia charakterystycznych symboli i herbów miast Polski: Warszawy, Krakowa, Katowic, Torunia, Poznania, Gdańska,
- dyplomy
- tekst „Katechizmu polskiego dziecka” z lukami,
- karta punktowa grupy

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Powitanie, przedstawienie tematu zajęć i wskazanie, na co będzie zwracana szczególna uwaga na zajęciach.
Wyjaśnienia nauczyciela dotyczące poszczególnych stanowisk i przypisanych im zadań oraz sposobu punktacji. Nauczyciel wspomagający (N) powtarza w miarę potrzeby przebieg quizu, tłumaczy zasady.
2. Podział klasy na grupy. Losowanie znaczków-herbów, wymyślenie hasła grupy. Wybranie pierwszego stanowiska.
Nauczyciel wspomagający (N) pomaga uczniom w doborze grupy.
3. Działalność praktyczna uczniów na poszczególnych stanowiskach.
- wykonywanie zadań
- sprawdzanie poprawności
- zapisanie liczby zdobytych punktów
Stacja 1 uzupełnianie brakujących wyrazów w wierszu „Katechizm polskiego dziecka”.
Stacja 2 wykonywanie ćwiczeń z portfolio.
Stacja 3 odpowiadanie na pytania.
Stacja 4 podpisywanie zdjęć związanych z miastami Polski na komputerze.
Stacja 5 wykonanie domków karta portfolio Dom - składanie siatki domu. (N) czuwa nad przebiegiem pracy w grupie, wspomaga uczniów niepełnosprawnych w poprawnym rozwiązywaniu zadań. (N) koordynuje pracę, sprawdza stopień zrozumienia poleceń, pomaga i motywuje do pracy, w razie potrzeby, modyfikuje pracę dając przygotowane wcześniej karty pracy.
4. Ogłoszenie wyników konkursu:
- uczniowie wieszają swoje karty punktacji na tablicy
- ogłoszenie wyników
- wręczenie dyplomów zwycięzcom (N) pomaga w umieszczeniu kart na tablicy.
5. Podsumowanie zajęć. Podziękowanie za rywalizację zgodną z zasadami fair play.

Załączniki:
Katechizm polskiego dziecka

- Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swemi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.
- Czem ta ziemia?
- Mą Ojczyzną.
- Czem zdobyta?
- Krwią i blizną.
- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.
- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę!
- Cos ty dla niej?
- Wdzięczne dziecię.
- Coś jej winien?
- Oddać życie.
Władysław Bełza

Katechizm polskiego dziecka

- ...
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- ...
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swemi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.
- Czem ta ziemia?
- ...
- Czem zdobyta?
- Krwią i blizną.
- ...
- Kocham szczerze.
- A w co wierzysz?
- ...
- Cos ty dla niej?
- Wdzięczne dziecię.
- Coś jej winien?
- Oddać życie.
Władysław Bełza

Odpowiedzcie na pytania i napiszcie rozwiązanie:
· Jakie znacie symbole Polski?
· Jak nazywa się stolica Polski?
· Jak nazywa się miasto, z którym wiąże się legenda o koziołkach?
· Jak nazywa się miasto, w którym mieszkał Mikołaj Kopernik?
· Jak nazywa się miasto, z którym wiąże się legenda o smoku?
· Kto to jest patriota?
· Napisz w ramce jak nazywa się miasto, którego symbole i herb są pokazane na zdjęciach.
· Jakie są Waszym zdaniem 3 najpiękniejsze miejsca w Polsce?






Zgłoś błąd    Wyświetleń: 314


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.