Katalog Renata Sas-Dyrba, 2015-05-04 Kraków Zajęcia zintegrowane, Konspekty Scenariusz zajęć otwartych "Chcę być zdrowy - jem owoce i warzywa".Temat: Chcę być zdrowy - jem owoce i warzywa. Treści z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego: 5.1. dba o swoje zdrowie; zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia; 9.2. umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu (takich jak kształt i barwa) w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych; 14.3. dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo – ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania; Cele ogólne: - kształtowanie nawyku jedzenia warzyw i owoców - zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia - doskonalenie umiejętności korzystania z funkcji poznawczych swoich zmysłów - doskonalenie umiejętności manualnych Cele szczegółowe: - rozumie konieczność wzbogacania codziennej diety o warzywa i owoce - wie jakie są zasady zdrowego odżywiania - rozpoznaje warzywa i owoce po ich zapachu, kształcie, fakturze - potrafi wykonać wydzierankę w kształcie jabłka. Metody: · podające (objaśnianie, pogadanka, instruktaż) · eksponujące (pokaz, demonstracja) · praktyczne (działanie praktyczne) Formy: indywidualna, zbiorowa, zespołowa Środki dydaktyczne: - prezentacja multimedialna zawierająca teksty zagadek o warzywach i owocach, przedstawiająca piramidę zdrowego żywienia, zachęcająca do spożywania warzyw i owoców - surowe owoce i warzywa, czarny szal do zakrycia oczu; - szablony jabłuszek do odrysowania, - papier kolorowy: żółty, czerwony, zielony, - klej, nożyczki, ołówki, - samoprzylepne logo szkoły. Przebieg zajęć: 1. Zabawa wprowadzająca w temat zajęć: przedszkolaki i uczniowie siedzą przy ławkach ustawionych w podkowę, nauczyciel pozdrawia dzieci np.: witam wszystkich, którzy zjedli wczoraj jabłko (dzieci, które to zrobiły wstają) 2. Rozmowa wprowadzająca i zachęcająca do oglądnięcia prezentacji multimedialnej. 3. Pokaz prezentacji: - odgadywanie zagadek, - prezentacja piramidy zdrowia i omówienie jej wraz z dziećmi, - omówienie zdrowego stylu życia i odżywiania się, rozmowa z dziećmi. 4. Wykonanie jabłuszka, jako symbolu „Klubu jabłuszka”; przedszkolakom pomagają uczniowie klasy trzeciej: - odrysowanie i wycięcie kształtu jabłuszka - przygotowanie kolorowych wydzieranek do wyklejenia jabłuszka - przyklejenie wydzieranki i loga szkoły - przyklejenie jabłuszka do ubrania - złożenie zobowiązania „Klubu jabłuszka”: Codziennie w szkole/przedszkolu zjem owoc lub warzywo. W poniedziałki, środy i piątki nie będę do szkoły/przedszkola zabierał słodyczy. We wtorki i czwartki będę do szkoły/przedszkola zabierał wodę, a nie słodkie napoje . 5. Zabawa w rozpoznawanie warzyw i owoców za pomocą dotyku i węchu, z zasłoniętymi oczami: każdy przedszkolak dostaje do ręki owoc lub warzywo, który może dotykać, gnieść, wąchać, a na koniec podać jego nazwę. 6. Podsumowanie zajęć: rozmowa na temat wiadomości zdobytych przez dzieci w czasie lekcji oraz możliwości wykorzystania ich w życiu codziennym. Wyświetleń: 236
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |