Katalog Anna Gałka-Szołajska, 2015-06-16 kłodawa Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na stopień nauczyciela mianowanego.GIMNAZJUM W CHODOWIE PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 2012-2015 Anna Gałka-Szołajska Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r., w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego nauczycieli. (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593). Chodów, 11.09.2012r. GIMNAZJUM W CHODOWIE I. INFORMACJE OGÓLNE O NAUCZYCIELU ORAZ STAŻU PRACY imię i nazwisko: Anna Gałka-Szołajska nazwa szkoły: Gimnazjum w Chodowie zajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiego posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy staż pracy: 4 lata data rozpoczęcia stażu na nauczyciela mianowanego: 1 września 2012r. data zakończenia stażu na nauczyciela mianowanego: 31 maja 2015r. II. SZCZEGÓŁOWY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO 2012-2015 Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z 1 marca 2013r. FORMA REALIZACJI TERMIN POTWIERDZENIE REALIZACJI PLANU § 7 ust.1 pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły, związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły, oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, aktywna współpraca z członkami RP. 2.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas zajęć dydaktycznych, zajęć dodatkowych, przerw, wycieczek, wydarzeń kulturalnych, wyjazdów do teatru i kina. 3.Współpraca z rodzicami uczniów Gimnazjum w Chodowie 4.Współorganizacja wydarzeń kulturalnych w szkole, wynikających z planu pracy szkoły. wg harmonogramu posiedzeniami Rady Pedagogicznej wrzesień 2012- maj 2015 wg kalendarza imprez szkolnych potwierdzenia obecności na posiedzeniach RP dokumentacja szkolna karty wycieczki notatki § 7 ust.1 pkt.2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego. 2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: • konferencje szkoleniowe • warsztaty tematyczne np.metodyka w nauczania języków obcych • kursy 3. Czytanie literatury naukowej o tematyce psychologicznej, pedagogicznej oraz pokrewnej, mających przełożenie na pracę w szkole. 4. Współpraca z wydawnictwem Oxford. 5. Diagnoza osiągnięć edukacyjnych uczniów zgodnie z zapotrzebowa-niem szkoły oraz własnymi zainteresowania-mi i potrzebami w okresie całego stażu w miarę potrzeb 2012/2015 marzec 2015 Zaświadczenia z ukończonych szkoleń zaświadczenia i certyfikaty lista przeczytanych pozycji naukowych zaświadczenie notatki własne i analiza § 7 ust.1 pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. Analiza dokumentacji: • Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. • Rozporządzenie MEN z 7 września 2004r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowanie, promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. (Dz.U.z 1996r. nr 67 poz.5329 z późn. zm.) • Ustawa o systemie oświaty-Karta Nauczyciela (tekst ujednolicony). • Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi przepisy dotyczące organizacji oświaty (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internecie). • Statut Szkoły • WSO • Szkolny Program Wychowawczy • regulaminy wewnątrzszkolne w okresie trwania stażu notatki własne § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Współpraca z opiekunem stażu. • Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu- wnioski z obserwacji. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu-konsultacja. • Określanie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. • Analiza i wybór programów nauczania • Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języków obcych z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych w oparciu o opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej. • Stosowanie metod aktywizujących podczas zajęć dydaktycznych- karty pracy, sprawdziany, testy diagnozujące. • Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dziennik zajęć pozalekcyjnych, wypełnianie protokołów konkursów, terminowe wpisy w dziennikach klasowych. Jeden raz w miesiącu w okresie stażu Jeden raz w miesiącu w okresie stażu cały okres stażu cały okres stażu notatki własne harmonogram spotkań harmonogram spotkań notatki w dokumentacji szkolnej § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Organizacja konkursów: Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego, Młody Lingwista, Konkurs piosenki anglojęzycznej . 2. Uczestnictwo w spotkaniach z rodzicami uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi. 3. Przygotowanie uczniów do konkursów oraz do Egzaminu Gimnazjalnego z Języka Angielskiego. 4. Konsultacje z pedagogiem szkolnym i psychologiem w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. 5. Zorganizowanie Dnia Języków Obcych w Gimnazjum w Chodowie. 6. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego w Gimnazjum w Chodowie. 7. Projekt edukacyjny. zgodnie z ofertą edukacyjną w latach 2012-2015 w miarę potrzeb na bieżąco cały okres stażu czerwiec 2014 rok szkolny 2012-2013 cały okres stażu protokół z konkursów w dokumentacji szkolnej zaświadczenie o współpracy zdjęcia dziennik zajęć § 7 ust.2 pkt.3 Pogłębianie umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie technologii informacyjnej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali internetowych o charakterze edukacyjnym. 2. Publikacje własnych prac : • planu rozwoju zawodowego, • materiałów dydaktycznych, • dodatkowych ćwiczeń (językowych i gramatycznych) dla uczniów. 3. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, materiałów, kart pracy ucznia, dokumentacji szkolnej, dyplomów. 4. Przygotowanie testów, sprawdzianów przy użyciu komputera i Internetu. 5. Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku oraz sprawozdawczej ze stopnia realizacji planu rozwoju zawodowego. cały okres stażu 2012-2015 wg potrzeb zgodnie z harmonogramem zawartym w rozporządzeniu z 1 marca 2013r. potwierdzenia elektroniczne dokumentacja własna pracy nauczyciela § 7 ust.2 pkt.4 Pogłębianie umiejętności, zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualnej pomocy wychowankom. 2. Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi i motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach. 3. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki języka angielskiego poprzez fachową literaturę. 4. Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach w czasie szkoleń zawodowych. 5. Korzystanie ze zbiorów bibliotek oraz darmowych publikacji internetowych (nowości książkowe, czasopisma). 6. Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego. 7. Aktywna praca nad samokształceniem . 8. Wspieranie rodziców w rozwoju indywidualnym ich dziecka/ dzieci. na bieżąco wg potrzeb wykaz literatury § 7 ust.2 pkt.5 Pogłębianie umiejętności posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza przepisów prawa oświatowego. 2. Dalsze poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. 3. Tworzenie przedmiotowych planów pracy i udział w modyfikowaniu dokumentów szkolnych. 4. Udział w pracach komisji egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych. na bieżąco zgodnie z wymogami zgodnie z harmonogramem notatki własne notatki własne dokumentacja własna pracy nauczyciela w dokumentacji szkolnej Wyświetleń: 228
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |