Katalog

Anna Gałka-Szołajska, 2015-06-16
kłodawa

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na stopień nauczyciela mianowanego.

- n +

GIMNAZJUM W CHODOWIE




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA
MIANOWANEGO
2012-2015


Anna Gałka-Szołajska


Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r.,
w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego nauczycieli.
(Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593).

Chodów, 11.09.2012r.
GIMNAZJUM W CHODOWIE
I. INFORMACJE OGÓLNE O NAUCZYCIELU ORAZ STAŻU PRACY

imię i nazwisko: Anna Gałka-Szołajska
nazwa szkoły: Gimnazjum w Chodowie
zajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiego
posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
staż pracy: 4 lata
data rozpoczęcia stażu na nauczyciela mianowanego: 1 września 2012r.
data zakończenia stażu na nauczyciela mianowanego: 31 maja 2015r.

II. SZCZEGÓŁOWY PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO 2012-2015

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z 1 marca 2013r.

FORMA REALIZACJI

TERMIN

POTWIERDZENIE REALIZACJI PLANU
§ 7 ust.1 pkt.1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły, związanych
z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych,
opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły, oraz potrzeb szkoły
i środowiska lokalnego.
1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej, aktywna współpraca
z członkami RP.

2.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas zajęć dydaktycznych, zajęć dodatkowych, przerw, wycieczek, wydarzeń kulturalnych, wyjazdów
do teatru i kina.



3.Współpraca z rodzicami uczniów Gimnazjum w Chodowie
4.Współorganizacja wydarzeń kulturalnych w szkole, wynikających
z planu pracy szkoły.
wg harmonogramu posiedzeniami Rady Pedagogicznej

wrzesień 2012-
maj 2015



wg kalendarza imprez szkolnych
potwierdzenia obecności na posiedzeniach RP



dokumentacja szkolna

karty wycieczki


notatki

§ 7 ust.1 pkt.2
Pogłębianie wiedzy
i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

1. Poszerzanie wiedzy
i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego.


2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
• konferencje szkoleniowe
• warsztaty tematyczne np.metodyka w nauczania języków obcych
• kursy
3. Czytanie literatury naukowej
o tematyce psychologicznej, pedagogicznej oraz pokrewnej, mających przełożenie na pracę w szkole.
4. Współpraca z wydawnictwem Oxford.
5. Diagnoza osiągnięć edukacyjnych uczniów

zgodnie
z zapotrzebowa-niem szkoły oraz własnymi zainteresowania-mi i potrzebami



w okresie całego stażu




w miarę potrzeb


2012/2015

marzec 2015
Zaświadczenia
z ukończonych szkoleń


zaświadczenia
i certyfikaty



lista przeczytanych pozycji naukowych


zaświadczenie

notatki własne i analiza


§ 7 ust.1 pkt.3
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.
Analiza dokumentacji:
• Rozporządzenie MEN
z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
• Rozporządzenie MEN
z 7 września 2004r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowanie, promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
(Dz.U.z 1996r. nr 67 poz.5329
z późn. zm.)
• Ustawa o systemie oświaty-Karta Nauczyciela (tekst ujednolicony).
• Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi przepisy dotyczące organizacji oświaty (materiały CODN, publikacje
w prasie oświatowej, Internecie).
• Statut Szkoły
• WSO
• Szkolny Program Wychowawczy
• regulaminy wewnątrzszkolne
w okresie trwania stażu
notatki własne

§ 7 ust.2 pkt.1
Umiejętność organizacji
i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności
i dokonywania zmian
w tych działaniach.
1. Współpraca z opiekunem stażu.
• Zawarcie kontraktu
i omówienie zasad współpracy.
• Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
• Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
• Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu- wnioski z obserwacji.
• Prowadzenie zajęć
w obecności opiekuna stażu-konsultacja.
• Określanie mocnych
i słabych stron własnej działalności.

2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
• Analiza i wybór programów nauczania
• Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania
z języków obcych
z uwzględnieniem szczególnych potrzeb edukacyjnych w oparciu o opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej.
• Stosowanie metod aktywizujących podczas zajęć dydaktycznych- karty pracy, sprawdziany, testy diagnozujące.

• Dobieranie różnorodnych metod
i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dziennik zajęć pozalekcyjnych, wypełnianie protokołów konkursów, terminowe wpisy w dziennikach klasowych.




Jeden raz
w miesiącu
w okresie stażu

Jeden raz
w miesiącu
w okresie stażu



cały okres stażu



cały okres stażu



notatki własne harmonogram spotkań

harmonogram spotkań


notatki
w dokumentacji szkolnej

§ 7 ust.2 pkt.2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych
i cywilizacyjnych.


1. Organizacja konkursów:
Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego, Młody Lingwista, Konkurs piosenki anglojęzycznej .
2. Uczestnictwo w spotkaniach
z rodzicami uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi
i wychowawczymi.
3. Przygotowanie uczniów do konkursów oraz do Egzaminu Gimnazjalnego z Języka Angielskiego.
4. Konsultacje z pedagogiem szkolnym i psychologiem w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
5. Zorganizowanie Dnia Języków Obcych w Gimnazjum
w Chodowie.
6. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego w Gimnazjum
w Chodowie.
7. Projekt edukacyjny.
zgodnie z ofertą edukacyjną
w latach
2012-2015


w miarę potrzeb



na bieżąco



cały okres stażu


czerwiec 2014

rok szkolny
2012-2013

cały okres stażu
protokół
z konkursów



w dokumentacji szkolnej


zaświadczenie
o współpracy


zdjęcia

dziennik zajęć




§ 7 ust.2 pkt.3
Pogłębianie umiejętności wykorzystywania
w pracy technologii informacyjnej
i komunikacyjnej.

1. Wykorzystanie technologii informacyjnej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali internetowych
o charakterze edukacyjnym.
2. Publikacje własnych prac :
• planu rozwoju zawodowego,
• materiałów dydaktycznych,
• dodatkowych ćwiczeń
(językowych
i gramatycznych)
dla uczniów.
3. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, materiałów, kart pracy ucznia, dokumentacji szkolnej, dyplomów.
4. Przygotowanie testów, sprawdzianów przy użyciu komputera i Internetu.
5. Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku oraz sprawozdawczej ze stopnia realizacji planu rozwoju zawodowego.
cały okres stażu


2012-2015



wg potrzeb



zgodnie z
harmonogramem zawartym
w rozporządzeniu z 1 marca 2013r.
potwierdzenia elektroniczne


dokumentacja własna pracy nauczyciela

§ 7 ust.2 pkt.4
Pogłębianie umiejętności, zastosowania wiedzy
z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich
w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

1. Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualnej pomocy wychowankom.
2. Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi
i motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach.
3. Aktualizowanie wiedzy
z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki języka angielskiego poprzez fachową literaturę.
4. Aktywne uczestnictwo
w ćwiczeniach w czasie szkoleń zawodowych.
5. Korzystanie ze zbiorów bibliotek oraz darmowych publikacji internetowych (nowości książkowe, czasopisma).
6. Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego.
7. Aktywna praca nad samokształceniem .
8. Wspieranie rodziców w rozwoju indywidualnym ich dziecka/ dzieci.
na bieżąco



wg potrzeb



wykaz literatury

§ 7 ust.2 pkt.5
Pogłębianie umiejętności posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich
w zakresie


funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.


1. Analiza przepisów prawa oświatowego.
2. Dalsze poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
3. Tworzenie przedmiotowych planów pracy i udział
w modyfikowaniu dokumentów szkolnych.


4. Udział w pracach komisji egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych.

na bieżąco


zgodnie
z wymogami


zgodnie
z harmonogramem
notatki własne

notatki własne

dokumentacja własna pracy nauczyciela


w dokumentacji szkolnej

Wyświetleń: 228


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.