Katalog

Patrycja Paluch, 2015-06-16
Wrocław

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +

§ 8 ust. 2 pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły: kursy, szkolenia, warsztaty, konferencje metodyczne.
2. Praca w zespole przedmiotowym języka angielskiego:
• Analizowanie wyników diagnoz i egzaminu gimnazjalnego oraz ich wykorzystanie do planowania i modyfikowania pracy szkoły
• Przygotowanie narzędzi do pomiaru dydaktycznego.
• Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu nauczycieli języków obcych.
3. Samodzielne poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego (analizowanie zmian w przepisach prawa oświatowego)
4. Doskonalenie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języków obcych poprzez zapoznanie się z literaturą na ten temat.
5. Prowadzenie zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla uczniów przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego.
6. Czynny udział w przeprowadzeniu próbnego egzaminu gimnazjalnego klas III oraz diagnoz z języka angielskiego.
7. Przeprowadzenie analizy porównawczej wyników próbnego egzaminu z egzaminem właściwym.
8. Organizowanie i współorganizowanie konkursów i imprez przy współpracy z nauczycielami języka angielskiego:
• Wrocławski Konkurs Wiedzy o Krajach Angielskiego Obszaru Językowego
• Międzyszkolny konkursy gramatyczno – leksykalne z języka angielskiego.
• Konkursy z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
• Szkolny konkurs czytelniczy z języka angielskiego.
9. Przygotowanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych konkursów i olimpiad z języka angielskiego.
10. Współpraca z instytucjami promującymi naukę języka angielskiego (biblioteka British Council, grupy teatralne Covenant Players, szkoły językowe, wydawnictwa)
11. Organizowanie wycieczek klasowych i wyjazdów do kina, teatru lub muzeum.
12. Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy:
• Doskonalenie pracowni języka angielskiego: gazetki ścienne, plakaty i inne materiały wykonywane przez uczniów.
• Przygotowywanie pomocy dydaktycznych: foliogramy, materiały z gazet, Internetu, opracowania na komputerze do wykorzystania w klasie.

§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technologii komputerowej:
• Wykorzystanie internetowych stron edukacyjnych do przygotowania tematów lekcji wychowawczych, materiałów do pracy i zadań na lekcje.
• Przygotowanie dokumentów na spotkania z rodzicami, obliczanie średniej frekwencji oraz średniej ocen i innych statystyk.
• Pisanie i drukowanie scenariuszy lekcji, testów, kart pracy, materiałów dodatkowych.
• Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego do opracowania wyników egzaminu gimnazjalnego.
• Osobiste dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego przy pomocy komputera.
2. Prowadzenie zajęć z języka angielskiego w pracowni komputerowej.
3. Korzystanie z Internetu mi.in. w celu śledzenia zmian w prawie oświatowym; gromadzenie niezbędnych przepisów.
4. Wykorzystywanie poczty elektronicznej do współpracy z nauczycielami, wydawnictwami oraz doradcami metodycznymi.
5. Kontakt telefoniczny bądź poprzez dziennik elektroniczny ze szkołą, rodzicami, uczniami i innymi nauczycielami.

§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

1. Praca w zespole przedmiotowym:
• Dzielenie się wiadomościami i umiejętnościami zdobytymi na kursach i warsztatach metodycznych.
• Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom własnych materiałów dydaktycznych, wychowawczych, metodycznych itp.
• Wygłoszenie opracowanych przez siebie referatów na szkoleniowych spotkaniach zespołu przedmiotowego.
• Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania własnych materiałów, scenariuszy zajęć i testów.
• Prezentacja wyników i analiz badań efektów nauczania, egzaminów, diagnoz, itp.
2. Współpraca z nauczycielami uczącymi w tych samych klasach. Wzajemna pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
3. Współpraca z doradcą metodycznym – udział w warsztatach i szkoleniach organizowanych przez doradcę
4. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli:
• Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i spotkaniach szkoleniowych organizowanych przez szkołę.
5. Sprawowanie opieki nad studentami anglistyki odbywającymi praktyki w szkole:
• Pomoc w opracowywaniu kart obserwacji lekcji i konspektów.
• Pomoc w wypełnianiu dziennika praktyk.
6. Współpraca z nauczycielami z innych szkół ponadgimnazjalnych w ramach organizacji konkursów przedmiotowych i opracowywania zadań konkursowych.
7. Przeprowadzenie lekcji otwartej.
§ 8 ust. 2 pkt. 4b

Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych
.
1. Udział w komisjach egzaminacyjnych i wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej.

§ 8 ust. 2 pkt. 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1. Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych:
• Uczestniczenie w warsztatach metodycznych na temat nowych metod nauczania języka angielskiego, organizowanych przez wydawnictwa językowe.
• Uczestniczenie w szkoleniach organizowanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną przygotowujących do pracy w komisjach egzaminacyjnych.
• Uczestniczenie w szkoleniu na kandydata na egzaminatora egzaminu maturalnego z języka angielskiego organizowanego przez OKE we Wrocławiu.
2. Organizowanie i prowadzanie konkursów przedmiotowych z języka angielskiego we współpracy z nauczycielami pracującymi w innych szkołach.
3. Organizowanie wyjazdów i wycieczek szkolnych – pełnienie roli opiekuńczych i wychowawczych.
4. Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów klas III przygotowujących się do egzaminu maturalnego.

§ 8 ust. 2 pkt. 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, zapraszanie pedagoga i psychologa na lekcje wychowawcze.
2. Współpraca z Komendą Miejską Policji: zaproszenie funkcjonariuszy na pogadanki, spotkania z młodzieżą na temat profilaktyki uzależnień, przestępczości wśród nieletnich itp.
3. Współpraca z innymi szkołami – organizowanie konkursów międzyszkolnych.
4. Współpraca z wydawnictwami w celu pozyskiwania pomocy dydaktycznych oraz nagród dla uczniów wyróżniających się w nauce języka angielskiego
5. Współprca z fundacjami w ramach pracy szkolnego wolontariatu.

§ 8 ust. 2 pkt. 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.


1. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi:
• Indywidualne konsultacje z rodzicami,
• Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela, pedagoga i psychologa szkolnego,
• Stały kontakt telefoniczny oraz poprzez dziennik elektroniczny,
• Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie działań,
• Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych
2. Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce uczniów oraz ich zachowania:
• Rozmowy z uczniami na temat ich problemów oraz wspólne znajdywanie rozwiązań.
• Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego.
• Kształtowanie postawy otwartości i ciekawości świata.
• Kształtowanie postawy świadomego wyboru szkoły po gimnazjum.
• Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe.
• Kształtowanie postawy tolerancji wobec osób niepełnosprawnych.

Wyświetleń: 115


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.