![]() |
![]() |
Katalog Patrycja Paluch, 2015-06-16 Wrocław Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.§ 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły: kursy, szkolenia, warsztaty, konferencje metodyczne. 2. Praca w zespole przedmiotowym języka angielskiego: • Analizowanie wyników diagnoz i egzaminu gimnazjalnego oraz ich wykorzystanie do planowania i modyfikowania pracy szkoły • Przygotowanie narzędzi do pomiaru dydaktycznego. • Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu nauczycieli języków obcych. 3. Samodzielne poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego (analizowanie zmian w przepisach prawa oświatowego) 4. Doskonalenie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języków obcych poprzez zapoznanie się z literaturą na ten temat. 5. Prowadzenie zajęć dodatkowych z języka angielskiego dla uczniów przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego. 6. Czynny udział w przeprowadzeniu próbnego egzaminu gimnazjalnego klas III oraz diagnoz z języka angielskiego. 7. Przeprowadzenie analizy porównawczej wyników próbnego egzaminu z egzaminem właściwym. 8. Organizowanie i współorganizowanie konkursów i imprez przy współpracy z nauczycielami języka angielskiego: • Wrocławski Konkurs Wiedzy o Krajach Angielskiego Obszaru Językowego • Międzyszkolny konkursy gramatyczno – leksykalne z języka angielskiego. • Konkursy z okazji Świąt Bożego Narodzenia. • Szkolny konkurs czytelniczy z języka angielskiego. 9. Przygotowanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych konkursów i olimpiad z języka angielskiego. 10. Współpraca z instytucjami promującymi naukę języka angielskiego (biblioteka British Council, grupy teatralne Covenant Players, szkoły językowe, wydawnictwa) 11. Organizowanie wycieczek klasowych i wyjazdów do kina, teatru lub muzeum. 12. Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy: • Doskonalenie pracowni języka angielskiego: gazetki ścienne, plakaty i inne materiały wykonywane przez uczniów. • Przygotowywanie pomocy dydaktycznych: foliogramy, materiały z gazet, Internetu, opracowania na komputerze do wykorzystania w klasie. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technologii komputerowej: • Wykorzystanie internetowych stron edukacyjnych do przygotowania tematów lekcji wychowawczych, materiałów do pracy i zadań na lekcje. • Przygotowanie dokumentów na spotkania z rodzicami, obliczanie średniej frekwencji oraz średniej ocen i innych statystyk. • Pisanie i drukowanie scenariuszy lekcji, testów, kart pracy, materiałów dodatkowych. • Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego do opracowania wyników egzaminu gimnazjalnego. • Osobiste dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego przy pomocy komputera. 2. Prowadzenie zajęć z języka angielskiego w pracowni komputerowej. 3. Korzystanie z Internetu mi.in. w celu śledzenia zmian w prawie oświatowym; gromadzenie niezbędnych przepisów. 4. Wykorzystywanie poczty elektronicznej do współpracy z nauczycielami, wydawnictwami oraz doradcami metodycznymi. 5. Kontakt telefoniczny bądź poprzez dziennik elektroniczny ze szkołą, rodzicami, uczniami i innymi nauczycielami. § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Praca w zespole przedmiotowym: • Dzielenie się wiadomościami i umiejętnościami zdobytymi na kursach i warsztatach metodycznych. • Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom własnych materiałów dydaktycznych, wychowawczych, metodycznych itp. • Wygłoszenie opracowanych przez siebie referatów na szkoleniowych spotkaniach zespołu przedmiotowego. • Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania własnych materiałów, scenariuszy zajęć i testów. • Prezentacja wyników i analiz badań efektów nauczania, egzaminów, diagnoz, itp. 2. Współpraca z nauczycielami uczącymi w tych samych klasach. Wzajemna pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. 3. Współpraca z doradcą metodycznym – udział w warsztatach i szkoleniach organizowanych przez doradcę 4. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli: • Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i spotkaniach szkoleniowych organizowanych przez szkołę. 5. Sprawowanie opieki nad studentami anglistyki odbywającymi praktyki w szkole: • Pomoc w opracowywaniu kart obserwacji lekcji i konspektów. • Pomoc w wypełnianiu dziennika praktyk. 6. Współpraca z nauczycielami z innych szkół ponadgimnazjalnych w ramach organizacji konkursów przedmiotowych i opracowywania zadań konkursowych. 7. Przeprowadzenie lekcji otwartej. § 8 ust. 2 pkt. 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych . 1. Udział w komisjach egzaminacyjnych i wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych: • Uczestniczenie w warsztatach metodycznych na temat nowych metod nauczania języka angielskiego, organizowanych przez wydawnictwa językowe. • Uczestniczenie w szkoleniach organizowanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną przygotowujących do pracy w komisjach egzaminacyjnych. • Uczestniczenie w szkoleniu na kandydata na egzaminatora egzaminu maturalnego z języka angielskiego organizowanego przez OKE we Wrocławiu. 2. Organizowanie i prowadzanie konkursów przedmiotowych z języka angielskiego we współpracy z nauczycielami pracującymi w innych szkołach. 3. Organizowanie wyjazdów i wycieczek szkolnych – pełnienie roli opiekuńczych i wychowawczych. 4. Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów klas III przygotowujących się do egzaminu maturalnego. § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, zapraszanie pedagoga i psychologa na lekcje wychowawcze. 2. Współpraca z Komendą Miejską Policji: zaproszenie funkcjonariuszy na pogadanki, spotkania z młodzieżą na temat profilaktyki uzależnień, przestępczości wśród nieletnich itp. 3. Współpraca z innymi szkołami – organizowanie konkursów międzyszkolnych. 4. Współpraca z wydawnictwami w celu pozyskiwania pomocy dydaktycznych oraz nagród dla uczniów wyróżniających się w nauce języka angielskiego 5. Współprca z fundacjami w ramach pracy szkolnego wolontariatu. § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi: • Indywidualne konsultacje z rodzicami, • Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela, pedagoga i psychologa szkolnego, • Stały kontakt telefoniczny oraz poprzez dziennik elektroniczny, • Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie działań, • Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych 2. Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce uczniów oraz ich zachowania: • Rozmowy z uczniami na temat ich problemów oraz wspólne znajdywanie rozwiązań. • Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego. • Kształtowanie postawy otwartości i ciekawości świata. • Kształtowanie postawy świadomego wyboru szkoły po gimnazjum. • Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe. • Kształtowanie postawy tolerancji wobec osób niepełnosprawnych. Wyświetleń: 115
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |