AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Sandecka-Jankowska, 2015-06-16
Chróstnik

Edukacja czytelnicza, Scenariusze

Formy reklamy.

- n +


Formy reklamy. Scenariusz zajęć dla kl. VI

Faza lekcji
1. Wprowadzająca
Czynności nauczyciela
• Przywitanie się
• Sprawdzenie obecności
• Przedstawia cel bieżącej lekcji, formułuje temat
i zapisuje na tablicy.
•Krótkie wprowadzenie do tematu
Czynności uczniów
• Przywitanie się
•Uczniowie rozwiązują krzyżówkę i odczytują
odgadnięte hasło ”REKLAMA”
•Uczniowie zapisują temat w zeszytach
„ Formy reklamy”
2. Realizacyjna
Czynności nauczyciela:
•Nauczyciel dzieli uczniów na 5 grup, rozdaje
arkusze papieru i prosi, aby grupy w
centralnej części arkusza napisały hasło: Reklama
Następnie poleca uczniom, aby metodą” burzy mózgów”
wypisać wszystkie skojarzenia związane ze słowem
reklama.
•Nauczyciel wyznacza czas pracy.
•Nauczyciel prosi by uczniowie wyszukali w
słownikach i encyklopedii hasło
REKLAMA
• Nauczyciel odwołuje się do doświadczeń uczniów.
• Gdzie zamieszczane są reklamy?
• Jakie są rodzaje reklam?
Wyświetla na rzutniku foliogram - Rodzaje reklamy i
zaznacza, że na lekcji omówimy tylko niektóre z nich
• Nauczyciel rozdaje każdej grupie wycinki reklam
prasowych, plakaty, pokazuje slajdy.
Prosi o zwrócenie uwagi na to, które zmysły angażuje
reklama.
•Nauczyciel prezentuje przykładowe reklamy telewizyjne
i radiowe.
• Nauczyciel przydziela wcześniej ustalonym grupom
rekwizyty np.szampon, pasta do
zębów, napój owocowy,czekolada.
Proponuje, aby każda z grup zareklamowała produkt,
wykorzystując dowolną formę
reklamy. Określa czas przygotowania (10 min.)
• Nauczyciel omawia wraz z uczniami odegrane scenki.
• Czy reklamy są potrzebne?
• Czy są wiarygodne?
• Czy reklamowane produkty są lepsze?
Czynności uczniów
•Uczniowie dzielą się na grupy i przydzielają sobie
wzajemnie role, jakie mają pełnić w grupach
Zapisują swoje skojarzenia na szarym papierze, a po
upływie czasu wieszają
prace w widocznym miejscu. Przedstawiciele grup
prezentują swoje prace. Uzgodniony schemat skojarzeń
zapisywany jest w zeszycie. Uczniowie wyszukują
informacje w słownikach i encyklopedii, odczytują i
zapisują jej treść w zeszycie.

Reklama- rozpowszechnianie informacji o towarach,
ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach
nabycia, za pomocą plakatów, ogłoszeń w prasie,
radiu, telewizji,
stanowiące zachętę do nabywania towarów lub
korzystania z określonych usług
Uwagi i wskazówki
W tym czasie nauczyciel obserwuje zaangażowanie
poszczególnych uczniów, które wykorzysta pod koniec
zajęć, oceniając aktywność uczniów na lekcji

Reklama = informacja + perswazja
perswazja – przekonywanie o czymś, namawianie lub
odradzanie z przytoczeniem argumentów
•Uczniowie określają miejsce występowania reklam:
prasa, radio, telewizja, kino, ulica, internet,
•Uczniowie zapoznają się z formami reklamy, otrzymują
kserokopie, które wkleją do zeszytu.
•Uczniowie oglądają reklamy i krótko je omawiają.
Zwracają uwagę na: dobór wyrazów czcionkę, barwę,
wielkość.Poprawnie odpowiadają, że reklama prasowa
angażuje wzrok
•Uczniowie porównują zaprezentowane reklamy
telewizyjne i radiowe z wcześniej oglądanymi
reklamami. Zwracają uwagę, że reklama telewizyjna
angażuje wzrok i słuch,zaś reklama radiowa tylko słuch
3. Podsumowująca
Nauczyciel dokonuje podsumowania lekcji, wystawia
punkty za aktywną pracę, podaje pracę domową.
Uczniowie słuchają podsumowania nauczyciela, zapisują
w zeszytach zadanie domowe.
Przygotuj hasło reklamowe twojej szkoły.
4. Ewaluacja
Nauczyciel prosi o wyrażenie opinii na temat lekcji.
Uczniowie wyrażają swoją opinię na
kartkach.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 280


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.