![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Sandecka-Jankowska, 2015-06-16 Chróstnik Edukacja czytelnicza, Scenariusze Formy reklamy.Formy reklamy. Scenariusz zajęć dla kl. VI Faza lekcji 1. Wprowadzająca Czynności nauczyciela • Przywitanie się • Sprawdzenie obecności • Przedstawia cel bieżącej lekcji, formułuje temat i zapisuje na tablicy. •Krótkie wprowadzenie do tematu Czynności uczniów • Przywitanie się •Uczniowie rozwiązują krzyżówkę i odczytują odgadnięte hasło ”REKLAMA” •Uczniowie zapisują temat w zeszytach „ Formy reklamy” 2. Realizacyjna Czynności nauczyciela: •Nauczyciel dzieli uczniów na 5 grup, rozdaje arkusze papieru i prosi, aby grupy w centralnej części arkusza napisały hasło: Reklama Następnie poleca uczniom, aby metodą” burzy mózgów” wypisać wszystkie skojarzenia związane ze słowem reklama. •Nauczyciel wyznacza czas pracy. •Nauczyciel prosi by uczniowie wyszukali w słownikach i encyklopedii hasło REKLAMA • Nauczyciel odwołuje się do doświadczeń uczniów. • Gdzie zamieszczane są reklamy? • Jakie są rodzaje reklam? Wyświetla na rzutniku foliogram - Rodzaje reklamy i zaznacza, że na lekcji omówimy tylko niektóre z nich • Nauczyciel rozdaje każdej grupie wycinki reklam prasowych, plakaty, pokazuje slajdy. Prosi o zwrócenie uwagi na to, które zmysły angażuje reklama. •Nauczyciel prezentuje przykładowe reklamy telewizyjne i radiowe. • Nauczyciel przydziela wcześniej ustalonym grupom rekwizyty np.szampon, pasta do zębów, napój owocowy,czekolada. Proponuje, aby każda z grup zareklamowała produkt, wykorzystując dowolną formę reklamy. Określa czas przygotowania (10 min.) • Nauczyciel omawia wraz z uczniami odegrane scenki. • Czy reklamy są potrzebne? • Czy są wiarygodne? • Czy reklamowane produkty są lepsze? Czynności uczniów •Uczniowie dzielą się na grupy i przydzielają sobie wzajemnie role, jakie mają pełnić w grupach Zapisują swoje skojarzenia na szarym papierze, a po upływie czasu wieszają prace w widocznym miejscu. Przedstawiciele grup prezentują swoje prace. Uzgodniony schemat skojarzeń zapisywany jest w zeszycie. Uczniowie wyszukują informacje w słownikach i encyklopedii, odczytują i zapisują jej treść w zeszycie. Reklama- rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, za pomocą plakatów, ogłoszeń w prasie, radiu, telewizji, stanowiące zachętę do nabywania towarów lub korzystania z określonych usług Uwagi i wskazówki W tym czasie nauczyciel obserwuje zaangażowanie poszczególnych uczniów, które wykorzysta pod koniec zajęć, oceniając aktywność uczniów na lekcji Reklama = informacja + perswazja perswazja – przekonywanie o czymś, namawianie lub odradzanie z przytoczeniem argumentów •Uczniowie określają miejsce występowania reklam: prasa, radio, telewizja, kino, ulica, internet, •Uczniowie zapoznają się z formami reklamy, otrzymują kserokopie, które wkleją do zeszytu. •Uczniowie oglądają reklamy i krótko je omawiają. Zwracają uwagę na: dobór wyrazów czcionkę, barwę, wielkość.Poprawnie odpowiadają, że reklama prasowa angażuje wzrok •Uczniowie porównują zaprezentowane reklamy telewizyjne i radiowe z wcześniej oglądanymi reklamami. Zwracają uwagę, że reklama telewizyjna angażuje wzrok i słuch,zaś reklama radiowa tylko słuch 3. Podsumowująca Nauczyciel dokonuje podsumowania lekcji, wystawia punkty za aktywną pracę, podaje pracę domową. Uczniowie słuchają podsumowania nauczyciela, zapisują w zeszytach zadanie domowe. Przygotuj hasło reklamowe twojej szkoły. 4. Ewaluacja Nauczyciel prosi o wyrażenie opinii na temat lekcji. Uczniowie wyrażają swoją opinię na kartkach. Zgłoś błąd Wyświetleń: 280
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |