AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Justyna Dudek-Cholewa, 2015-03-31
Piekary Śląskie

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem piosenki "Zamawiam słońce" - konspekt.

- n +

Ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem piosenki „Zamawiam słońce” - konspekt dla klas I-III szkoły podstawowej


Data:

Prowadzący:

Klasa:

Temat: Ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem piosenki „Zamawiam słońce”

Cele operacyjne lekcji:
Uczeń zna:
• zabawę ruchową „Słońce świeci – deszcze pada”;
• piosenkę Zamawiam słońce;
• pojęcia cicho – głośno;
• zabawę rytmiczną do melodii piosenki.
Uczeń potrafi:
• prawidłowo planować oddech;
• rytmizować tekst piosenki Zamawiam słońce;
• reagować na zmiany dynamiki;
• prawidłowo realizować rytm;
• prawidłowo wykonywać akompaniament.
Postawy:
• kształcenie umiejętności prawidłowego oddechu;
• wdrażanie do wspólnej zabawy;
• wzorcowe wykonanie akompaniamentu;
• odpowiedzialność za wykonanie piosenki wraz z akompaniamentem.

Metody: analityczno – percepcyjna

Formy: śpiew, ekspresja ruchowa, gra na instrumentach

Środki dydaktyczne:
• piosenka Zamawiam słońce (muzyka: Marian Sawa, słowa: Elżbieta Szeptyńska);
• emblematy słońca i deszczu;
• dzwonki;
• trójkąt;
• tamburyno;
• pianino.



Przebieg zajęć:


I. Ćwiczenie wstrzymująco – pobudzające „Słońce świeci – deszcz pada”.
Dzieci maszerują po sali w różnych kierunkach w rytm melodii wygrywanej przez prowadzącego na trójkącie. W momencie, gdy nauczyciel przestaje grać – dzieci zatrzymują się w miejscu i patrzą w górę na złączone nad głową ręce przypominające parasole.

II. Zagadki dotyczące słońca i deszczu.
„Malutkie, okrąglutkie, całemu światu miluśkie” (słońce)
„Jak mnie nie ma, to ludzie mnie ciągle szukają, a jak jestem, to przede mną uciekają z kaloszem i parasolem” (deszcz)

III.Ćwiczenie oddechowe.
Dzieci otrzymują emblematy słońca i deszczu. Wyobrażają sobie, że jest bardzo ładna pogoda: słońce świeci i wieje lekki wiaterek (w tym momencie dmuchają na szablon ze słońcem).
Następnie dzieci wyobrażają sobie brzydką pogodę: deszcz oraz porywisty wiatr (w tym momencie dzieci dmuchają na szablon z deszczem).

IV. Ćwiczenie na dynamikę.
Nauczyciel wystukuje dowolny rytm na tamburynie cicho – jest ładna pogoda i dzieci wtedy biegają po sali, a gdy zagra głośniej – to wtedy dzieci chowają się przed deszczem i zostają w pozycji przysiadu podpartego.


V. Nauczyciel gra na pianinie melodię piosenki „Zamawiam słońce””

VI. Dzieci śpiewają piosenkę w całości przy akompaniamencie, a następnie bez akompaniamentu.

VII. Nauczyciel dzieli dzieci na 2 grupy: słońca i deszczu. Te osoby, które mają emblematy deszczu – śpiewają zwrotkę, a te osoby z emblematem słońca – refren.
Następnie dzieci zamieniają się szablonami i śpiewają zgodnie z otrzymanym emblematem.

VIII. Nauczyciel rozdaje dzieciom dzwonki. Prowadzący rytmizuje następujący tekst:

Tak się w życiu dziwnie składa,
że w wakacje często pada.
Proszę więc o książkę życzeń,
w nią życzenia swoje wpiszę.

i zwraca uwagę na ósemki oraz słowa „składa”, „pada”.
Nauczyciel pokazuje, w którym miejscu jest dźwięk „G” na dzwonkach i prezentuje ten dźwięk – uczniowie powtarzają.
Osoby z emblematem deszczu grają dźwięk „G”, który przypada na słowa „pada”, „składa”, a reszta dzieci śpiewa. Później uczniowie zamieniają się emblematami i wykonywanymi czynnościami.

IX. Zabawa ruchowa:
Nauczyciel gra na pianinie piosenkę Zamawiam słońce. Dzieci podczas zwrotki biegają po sali, szukają schronienia przed deszczem. Podczas refrenu dzieci siadają na krzesłach, zamykają oczy i myślą o zbliżających się wakacjach.

Opracowanie: Justyna Dudek-Cholewa
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 608


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.