Katalog Aleksandra Zygadło, 2015-06-18 Warszawa Matematyka, Konspekty Konspekt lekcji matematyki w klasie IV z elementami oceniania kształtującego: Mierzenie i rysowanie kątów.Lekcja: matematyka Klasa: IV Temat: Mierzenie kątów i rysowanie kątów o danej mierze. Powiązanie z wcześniejszą wiedzą: Uczniowie znają budowę kąta, rozróżniają rodzaje kątów, potrafią rysować kąty ostre, proste, rozwarte, pełne, półpełne oraz zerowe. Cele lekcji: 1. Poznanie jednostki miary kąta. 2. Nabywanie umiejętności mierzenia kątów. 3. Nabywanie umiejętności rysowanie kątów o danej mierze. Cele sformułowane w języku ucznia: 1.Dowiesz się w jakich jednostkach mierzymy kąty. 2.Nauczysz się mierzyć kąty za pomocą kątomierza i rysować kąty o dowolnych miarach. Nacobezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji): •Prawidłowo przyłożę kątomierz do kąta i podam jego miarę w stopniach odczytując odpowiednią liczbę na odpowiednim łuku kątomierza. •Narysuję kąty o różnych miarach przy pomocy kątomierza. Przebieg lekcji (metody i aktywności): Metody: - pogadanka - powtórzeniowa (uczniowie odpowiadają na zadawane przez nauczyciela pytania), - praca indywidualna - praca w całym zespole klasowym Sposoby różnicowania metod i form pracy: podczas pogadanki, gdzie nauczyciel zadaje uczniom pytania, dobieranie pytań łatwiejszych dla uczniów mających problemy w nauce i pytań trudniejszych dla uczniów zdolniejszych. Podczas samodzielnej pracy sugestia wzajemnej pomocy przy rozwiązywaniu zadań na kartach pracy osób razem siedzących i pomoc nauczyciela uczniom mającym problemy w nauce. Rozdanie dodatkowych kart pracy zdolniejszym uczniom. Sposoby aktywizowania uczniów: zadawanie pytań, wzywanie do tablicy zdolniejszych uczniów, zachęcanie do zgłaszania się, udzielanie pochwał za prawidłową odpowiedź. Materiały i pomoce dydaktyczne: zeszyt, podręcznik, przyrządy geometryczne, karty pracy dla każdego ucznia. I.Część wstępna 1.Sprawy organizacyjne (kontrola obecności, zapisanie tematu na tablicy). 2. Ilościowe sprawdzenie pracy domowej z zapytaniem o trudności. 3.Podanie celów lekcji i nacobezu. 4.Powtórzenie wiadomości z poprzednich lekcji: a). powtórzenie budowy kąta, b). przypomnienie poznanych rodzajów kątów. II. Główna część lekcji: 1.Nauczyciel wyjaśnia uczniom jaki przyrząd służy do mierzenia kątów i w jakich jednostkach mierzymy kąty? Nauczyciel korzystając ze swojego dużego kątomierza i kąta narysowanego na tablicy podaje zasady mierzenia kątów: Nauczyciel korzysta z metody kolorowych świateł. Jeżeli nie wszyscy uczniowie podniosą karteczki zielone pokaz jak mierzymy kąty zostaje powtórzony. 2. Rozdanie kart pracy z narysowanymi różnymi kątami, na których uczniowie mają zapisać rodzaj i miarę poszczególnych kątów. (5min – 7 min). Po upływie wyznaczonego czasu chętni uczniowie odczytują efekty swojej pracy. Nauczyciel stara się nie wybierać ciągle tych samych uczniów. 3. Nauczyciel prezentuje na tablicy jak rysujemy kąty. Nauczyciel korzysta z metody kolorowych świateł. Jeżeli nie wszyscy uczniowie podniosą karteczki zielone pokaz jak rysujemy kąty zostaje powtórzony. 4. Uczniowie rysują kąt o podanej mierze w zeszytach, a chętna osoba wykonuje rysunek na tablicy. 5. Rozwiązanie z podręcznika zadań 1,2,3,4,5 strona 76 „Matematyka wokół nas” WSIP III. Podsumowanie lekcji 1. Nauczyciel metodą zdań podsumowujących sprawdza czego uczniowie dowiedzieli się na dzisiejszej lekcji. Notatki i dodatkowe ćwiczenia: Uczniowie, którzy wykonali wszystkie zaplanowane zadania rozwiązują z podręcznika zadania 6 – 9 strona 77. Sposób sprawdzenia stopnia osiągnięcia celów przez uczniów: Metoda kolorowych świateł Metoda zdań podsumowujących. Praca domowa: Czy umiesz sprawdź Zad 1,2,3 / 78 (cykl „Matematyka wokół nas” WSiP) Ćwiczenia z tematu mierzenie kątów. Aleksandra Zygadło Wyświetleń: 498
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |