Katalog Agnieszka Walaszek-Tomczyk, 2015-03-18 Trzebinia Język angielski, Różne Autorefleksja-staż na nauczyciela kontraktowego. AUTOREFLEKSJA 1. Zapoznałam się z różnego rodzaju dokumentacją szkolną: a) Statut Szkoły b) Program nauczania c) Karta Nauczyciela d) Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego 2005 e) Szkolny program wychowawczy f) Wewnątrzszkolne zasady oceniania g) Kryteria oceny z zachowania h) Regulamin samorządu szkolnego i) Regulamin uczniowski j) Regulamin Rady Pedagogicznej k) Dziennik lekcyjny l) Arkusze ocen m) Harmonogram dyżurów n) Harmonogram uroczystości 2. Poznałam zasady funkcjonowania: a) Biblioteki Szkolnej b) Rady Pedagogicznej 3. Obserwowałam 13 lekcji prowadzonych przez opiekuna stażu i wyciągnęłam następujące wnioski: a) Podczas podpisywania kontraktu z uczniami powinnam uwzględnić fakt iż uczniowie nie mogą zgłosić nieprzygotowania do lekcji jeżeli sprawdzian został zapowiedziany dwa tygodnie wcześniej ( z wyjątkiem osób nieobecnych przez minimum tydzień ). b) Powinnam mieć zawsze przygotowane ćwiczenie dodatkowe oraz jedno, które, w razie braku czasu, można opuścić. c) Powinnam przygotowywać ćwiczenia trudniejsze dla uczniów zdolniejszych aby nie nudzili się podczas gdy uczniowie słabsi wykonują ćwiczenia wolniej d) Powinnam analizować postawione oceny w taki sposób aby poznać słabe strony uczniów i pomóc im w ich korekcie. e) Powinnam poświęcać więcej czasu na objaśnianie zadań domowych tak aby uczniowie dokładnie wiedzieli co mają zrobić. 4. Podczas współpracy z pedagogiem szkolnym oraz innymi nauczycielami zwracałam uwagę na: a) Sposób postępowania z uczniami, u których stwierdzono dysleksję i dysgrafię. b) Sposób prowadzenia zebrań z rodzicami. c) Sposób przygotowania się do Dnia Otwartego. d) Sposób zadawania pytań podczas ustnego Egzaminu Dojrzałości. e) Sposób motywowania uczniów zdolnych. f) Sposób postępowania z uczniami słabszymi oraz sprawiającymi problemy wychowawcze. g) Sposób zachowania się podczas dyżurów na przerwach. 4. W obecności opiekuna stażu, oraz wicedyrektora, przeprowadziłam 13 lekcji. Dzięki tym hospitacjom wyciągnęłam następujące wnioski: a) Podczas pytania, powinnam zawsze dawać pozostałym uczniom jakieś ćwiczenia do wykonania. b) Powinnam często zadawać prace domowe aby uczniowie utrwalali materiał poznany na lekcji. c) Powinnam zawsze rozpoczynać lekcję od ćwiczeń cichych ponieważ po ćwiczeniach głośniejszych trudno jest uspokoić uczniów. d) Ćwiczenia powinny być coraz trudniejsze i wymagające w miarę upływu lekcji. e) Ćwiczenia w parach lub grupach pozwalają uczniom na tłumaczenie sobie nawzajem niejasności i prowadzą do ciekawych dyskusji w języku obcym przez co uczniowie utrwalają słownictwo i gramatykę oraz płynność wypowiedzi. 5. Miałam możliwość doskonalenia swoich umiejętności poprzez: a) Wewnątrzszkolne Szkolenie BHP b) Szkoleniową Radę Pedagogiczną na temat samobójstw wśród młodzieży oraz rozpoznawania depresji u uczniów. c) Szkoleniową Radę Pedagogiczną na temat przeprowadzania ustnego oraz pisemnego Egzaminu Dojrzałości – „ Nowa Matura „ 2005. d) Spotkania z opiekunem stażu. e) Konsultacje z pedagogiem szkolnym oraz wicedyrektor. f) Spotkania zespołu przedmiotowego, podczas których omawiane były tematy dotyczące matur, konferencji metodycznych, itd. g) Kurs na kierownika wycieczek. Wyświetleń: 346
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |