Katalog Aneta Makowska , 2015-03-18 Olecko Chemia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO ANETA MAKOWSKA NAUCZYCIEL MIANOWANY Data rozpoczęcia stażu: 1 IX 2012 Data zakończenia stażu: 31 V 2015 Cel podstawowy niniejszego planu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. Kijewo, 10 września 2012 r. Zgodnie z § 8 ust.1 w planie rozwoju uwzględniłam następujące powinności: 1) Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 2) Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. 3) Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły , samodzielnie lub przez udział różnych formach kształcenia ustawicznego. Zagadnienia organizacyjne Zadania Formy realizacji Termin Uwagi/ sposoby dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn. 01.12.2004 r., broszury „Awans zawodowy nauczycieli”, strony internetowe, „Głos Nauczycielski”). Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. VIII/IX 2012 r. IX 2012 r. Wniosek o rozpoczęcie stażu. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie materiałów i dokumentów. Cały okres stażu. Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały. 3. Przygotowanie projektu sprawozdania. Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. V 2015r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi/ sposoby dokumentowania Uczestnictwo w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb szkoły i nauczyciela. Aktywny udział w różnych zewnętrznych formach doskonalenia (kursy, szkolenia, konferencje metodyczne), adekwatnie do potrzeb szkoły i nauczyciela. Uczestniczenie w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli. Cały okres stażu Zgodnie z harmonogramem Zgodnie z ustalonym terminem Zaświadczenia, potwierdzenia uczestnictwa Potwierdzenie dyrektora szkoły Gromadzenie świadectw, potwierdzeń sprawozdań, zdjęć itp. Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy. Sprawowanie opieki nad klasopracownią biologiczno-chemiczną. Przygotowanie pomocy dydaktycznych. Tworzenie „banku testów i sprawdzianów”. Sukcesywne wzbogacanie klasopracowni w nowe środki dydaktyczne. Cały okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły, Organizowanie konkursów szkolnych. Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów np. wiedzy o AIDS, Cały okres stażu Sprawozdania Przygotowywanie uczniów i udział w konkursach zewnętrznych. Przygotowanie uczniów i ich udział w konkursach np. konkursach przedmiotowych organizowanych przez kuratora oświaty Cały okres stażu - zaświadczenia, sprawozdania, Planowanie konsultacji dla uczniów klas III przed pisaniem testów gimnazjalnych. - przygotowanie uczniów w oparciu o istniejące testy , Cały okres stażu - potwierdzenie dyrektora szkoły, Monitorowanie efektów nauczania I diagnozowanie osiągnięć uczniów. Przeprowadzanie testów diagnozujących i testów kompetencji z chemii z chemii i biologii na potrzeby wewnątrzszkolnego badania osiągnięć ucznia. Udział w programie „Z Zamkorem do egzaminu” Praca w zespole matematyczno-przyrodniczym analizującym wyniki i opracowującym wnioski po egzaminie gimnazjalnym klas III z części matematyczno – przyrodniczej. Cały okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły, sprawozdanie – analiza efektów nauczania, Potwierdzenie dyrektora szkoły Potwierdzenie dyrektora szkoły, przykładowy raport, Wszelkie inne przedsięwzięcia i działania na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły Aktywny udział w działaniach mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zgodnie z potrzebami Opracowane dokumenty § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi/ sposoby dokumentowania Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji Opracowanie narzędzi badawczych oraz przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu Korzystanie z portalu edukacyjnego eduQrsor.pl. Cały okres stażu Przykłady narzędzi badawczych, przykłady przygotowanych i wykorzystanych pomocy komputerowych Przygotowane materiały Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy przy pomocy technik komputerowych Wykonanie wystroju klasy z wykorzystaniem komputera i Internetu. Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z Internetu na potrzeby lekcji i uroczystości szkolnych. Wykorzystanie komputera do wykonywania dyplomów itp. Sporządzanie w formie wykresów, tabeli wyników z egzaminu gimnazjalnego z części matematyczno – przyrodniczej i przedstawienie ich w postaci prezentacji na radzie pedagogicznej oraz na zebraniu z rodzicami Tworzenie prezentacji multimedialnych na potrzeby lekcji. Cały okres stażu Przykładowe tablice Zdjęcia Wykorzystane scenariusze uroczystości Przykładowe dyplomy Prezentacje Raporty Prezentacje Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach lekcyjnych i dodatkowych. . Wykorzystaniem komputera, Internetu, multibooków oraz innych pomocy multimedialnych w procesie dydaktycznym. Cały okres stażu Opracowanie materiałów z okresu stażu z wykorzystaniem technologii komputerowej Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, korzystanie ze stron MEN. Dokumentacja awansu zawodowego. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu kształcenia, psychologii i pedagogiki Cały okres stażu Analizy, sprawozdania, ankiety wnioski Publikowanie w Internecie swoich osiągnięć Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego Publikowanie konspektów lekcji oraz scenariuszy uroczystości i imprez szkolnych na stronach internetowych Październik 2012 Cały okres stażu Przesłanie planu na portal, adres strony internetowej Wydruki internetowe § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć , w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi/ sposoby dokumentowania Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Przekazywanie wiedzy i materiałów metodycznych zdobytych na kursach doskonalących, konferencjach metodycznych. Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów, kontraktowych. Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu matematyczno-przyrodniczego Cały okres stażu Z godnie z potrzebami szkoły Materiały szkoleniowe, Potwierdzenie Dyrektora szkoły, Scenariusze zajęć, Protokoły z pracy zespołu, Pełnienie funkcji opiekuna stażu Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczyciela stażysty Odbywanie bieżących spotkań konsultacyjnych Obserwacja prowadzonych lekcji. W ramach powierzonych obowiązków Poświadczenie Dyrektora Arkusze obserwacji lekcji Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”. Przygotowanie planu i przesłanie na strony internetowe, IX 2012 Publikacja w Internecie, Zrzut ze strony Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości, konkursów, planów pracy, programów itp. Cały okres stażu Przykładowe scenariusze, opracowane materiały § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi/ sposoby dokumentowania Tworzenie innowacji pedagogicznej Opracowanie i wprowadzenie innowacji pedagogicznej. W okresie stażu Opracowana innowacja pedagogiczna Opracowanie i wdrożenie innych programów zgodnych z potrzebami szkoły Opracowanie i realizacja programu. Zgodnie z potrzebami Program z zatwierdzeniem dyrektora szkoły , zapisy w dzienniku lekcyjnym § 8 ust. 2 pkt. 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego , egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej , eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi/ sposoby dokumentowania Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Udział w pracach Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej Wg harmonogramu OKE Zaświadczenia z OKE § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi/ sposoby dokumentowania Realizacja innowacji pedagogicznej Wykonywanie zadań w ramach realizacji innowacji pedagogicznej. W czasie trwania innowacji Wpisy w dzienniku zajęć Realizacja zadań wynikających z przystąpienia szkoły do projektów i programów edukacyjnych Prowadzenie Szkolnych kół Naukowych z chemii w ramach programu AU. Pełnienie funkcji Szkolnego Koordynatora Akademii Uczniowskiej. Realizacja innych zadań w ramach programów realizowanych przez szkołę. Zgodnie z terminami realizacji programów Zaświadczenia Poświadczenie Dyrektora Realizacja zadań wynikających z przystąpienia szkoły do konkursów zewnętrznych. Udział w konkursach zewnętrznych Cały okres stażu Zaświadczenia, dyplomy Organizowanie zajęć dodatkowych Prowadzenie zajęć dodatkowych np. zajęć wyrównawczych, przygotowujących do konkursów przedmiotowych, egzaminu gimnazjalnego Cały okres stażu Wpisy w dzienniku zajęć Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom z problemami. Rozmowy z rodzicami. Współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną. Stosowanie środków zaradczych. Cały okres stażu Notatki w dzienniku § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi/ sposoby dokumentowania Stała współpraca z pedagogiem szkolnym. Wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych Cały okres stażu Notatki, Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Olecku. Obserwacja uczniów. Skierowania na badania. Realizacja zaleceń PPP. Konsultacje z psychologiem (w razie potrzeb) Cały okres stażu Praca z dzieckiem z opinią, orzeczeniem, Poświadczenie Dyrektora Podejmowanie działań mających na celu zapobieganie narkomanii, alkoholizmowi, nikotynizmowi i przestępczości wśród młodzieży oraz zaznajomienie ich z zasadami bezpieczeństwa przy współpracy z Policją i służbą zdrowia. Nawiązanie współpracy z przedstawicielami Policji i służby zdrowia w celu poszerzenia wiadomości uczniów na temat uzależnień, kar i odpowiedzialności za popełniane czyny Zaplanowanie cyklu zajęć z klasą na temat narkomanii, alkoholizmu i nikotynizmu Opracowanie z uczniami plakatów i gazetek ściennych dotyczących uzależnień Cały okres stażu Zaświadczenia o współpracy Program cyklu zajęć wychowawczych – spis tematów Potwierdzenia dyrektora szkoły Przykładowe plakaty Współpraca z różnymi instytucjami zgodnie z rzeczywistymi potrzebami szkoły. Współpraca z innymi instytucjami Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Formy realizacji Termin Uwagi/ sposoby dokumentowania Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. Stała współpraca z rodzicami, poznawanie środowisk wychowanków, diagnozowanie problemów, ustalenie metod pracy i pomocy, ich wyniki i wnioski. Opieka nad uczniem mniej zdolnym, wyrównywanie braków, zachęcanie do korzystania z pomocy koleżeńskiej Cały okres stażu Ankiety, notatki własne Dokumentacja szkolna Opis i analiza przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych wśród uczniów Rozpoznanie przypadków uczniów wymagających szczególnej pomocy ze strony nauczyciela, zdiagnozowanie problemów. Opis sposobu pomocy, planowane a uzyskane efekty. W okresie stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Opisy przypadków, analiza podjętych działań i wnioski Zatwierdzam do realizacji Opracowała: Aneta Makowska ......................................... ............................................. (podpis dyrektora szkoły) (podpis nauczyciela) Kijewo, dn. 10 września 2012 Wyświetleń: 656
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |