Katalog

Agnieszka Jastrzemska-Czenkusz, 2015-03-18
Toruń

Język niemiecki, Scenariusze

Scenariusz lekcji języka niemieckiego dla I klasy gimnazjum.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ JĘZYKA NIEMIECKIEGO

Opracowała: Agnieszka Jastrzemska-Czenkusz


Scenariusz zajęć opracowany do tematu „Owoce i kolory”. Temat do lekcji w języku niemieckim.
Zajęcia zostały dostosowane do potrzeb i możliwości uczniów.

Nauczyciel prowadzający zajęcia: A.Jastrzemska-Czenkusz
Temat zajęć: Die Banane ist gelb.
Klasa: 1 gimnazjum
Przedmiot: język niemiecki
Czas: 45 minut
Cele zajęć:
Uczniowie:
 stosują struktury z poprzednich lekcji: Wie heisst du? Ich heisse...
 reagują na znane im pytania: Wer bist du?Wo wohnst di? Woher kommst du?
 potrafią zaśpiewać poznaną wcześniej piosenkę
 rozumieją ogólny sens tekstu zawartego w śpiewanej piosence
 potrafią przywitać się i pożegnać,
 poznają nazwy podstawowych kolorów: grün, gelb, rot, blau
Metody pracy:
 elementy metod: podającej, komunikacyjnej, bezpośredniej

Czas: 10 minut
Cele szczegółowe: Aktywizowanie uczniów do zajęć, „rozgrzewka” językowa.
Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Nauczyciel wita się z uczniami. Powitanie i piosenka.
Nauczyciel zadaje pytania: Wo wohnst du? Woher kommst do? Wie heisst du? Prosi o odmianę czasownika sein, machen itd
Formy socjalne/ materiały: cała klasa, odtwarzacz CD, komputer/projektor, podręcznik , kserokopie

Czas: 10 minut
Cele szczegółowe: Ćwiczenie nowej struktury „Die Banane ist gelb”. Poznanie nazw kolorów i owoców.
Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Nauczyciel prezentuje nazwy kolorów oraz owoców.
Uczniowie określają kolory karteczek. Uczniowie potrafią dopasować kolory do owoców oraz zbudować zdania. Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne . Nauczyciel podaje rzeczowniki a uczniowie określają ich kolory -Die Sonne ist gelb.
Formy socjalne/ materiały: Praca z całą grupą, karteczki, magnesy.

Czas: 5 minut
Cele szczegółowe: Utrwalanie kolorów.
Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Piosenka-zgadywanka –kolory pojawiają się i znikają uczniowie na głos mówią kolory .
Formy socjalne/ materiały: praca z całą grupą


Czas: 10 minut
Cele szczegółowe: Utrwalanie nazw kolorów, ćwiczenie spostrzegawczości i ćwiczenie umiejętności pracy w grupie – wspólne dopasowanie kolorów do rzeczy.
Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Nauczyciel rozkłada na ławce kartki w różnych kolorach: czerwonym, żółtym, zielonym i niebieskim. Uczniowie nazywają kolory po niemiecku, dopasowują do przedmiotów. Kto ma na sobie dany kolor? Nauczyciel prosi dzieci, by wypisały kolory, które maja na sobie.
Krzyżówka – szukanie kolorów.
Formy socjalne/ materiały: Praca z całą grupą, karteczki w różnych kolorach.

Czas: 10 minut
Cele szczegółowe: Podsumowanie zajęć, pożegnanie.
Kolejne fazy zajęć/czynności nauczyciela i uczniów: Na zakończenie uczniowie powtarzają nazwy kolorów i owoców. Dzieci mogą zaśpiewać jeszcze raz piosenkę utrwalającą materiał gramatyczno-leksykalny.
Formy socjalne/ materiały: Praca z całą grupą, odtwarzacz CD, komputer, projektor multimedialny.
Wyświetleń: 449


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.