![]() |
![]() |
Katalog Izabela Kisielewska, 2015-03-10 Michalin Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Izabela xxx Placówka oświatowa: Szkoła Podstawowa im. xxxx ul. xxxxx Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr xxx Dyrektor placówki oświatowej: mgr xxx Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Uczestniczenie w pracach organów szkoły związa¬nych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuń¬czych lub innych wynikają¬cych ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego (§ 7 ust. 1 pkt. 1) 1. Udział w pracach Rady Pedago¬gicznej, współpraca z gronem peda¬gogicznym, udział w zebraniach Rady Rodziców. 2. Praca w zespole nauczycieli nauczania zintegrowanego. 3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim (pomoc w organizacji akademii szkolnych i różnorodnych imprez). 4. Organizowanie konkursów, imprez i uroczystości szkolnych wynikających z planu pracy szkoły na dany rok szkolny. 5. Wdrażanie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. 6. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych. 7. Dyżury nauczycielskie. Pogłębianie wiedzy i umiejętności za¬wodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonale¬nia ustawicznego (§ 7 ust. 1 pkt. 2) 1. Podnoszenie kwalifikacji poprzez ukończenie: studiów na kierunku Filologia angielska, studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna. 2. Aktywne uczestnictwo w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli. 3. Udział w innych formach doskonalenia nauczycieli: warsztaty metodyczne, kursy, szkolenia, konferencje. 4. Dzielenie się swoimi doświadczeniami i wiedzą z innymi nauczycielami i uczniami. 5. Zbieranie informacji od dyrektora, opiekuna stażu, Rady Pedagogicznej Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły (§ 7 ust. 1 pkt. 3) 1. Analiza dokumentacji: Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu za-wodowego przez nauczy¬cieli Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: a. Karta Nauczyciela, b. Ustawa o Systemie Oświaty. 2. Zapoznanie się z publikacjami inter¬pretującymi zasady ubiegania się o stop¬nie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet) z późniejszymi zmianami. 3. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat. 4. Aktualizacja wiedzy poprzez in¬dywidu¬alne studium prawa oświa¬towego – analiza przepisów prawa oświatowego. Umiejętność organizacji i do¬skonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. (§ 7 ust. 2 pkt. 1) 1. Współpraca z opiekunem stażu zawarcie kontraktu, przygotowanie planu rozwoju za¬wodo¬wego ustalenie terminów spotkań obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych na¬uczycieli 2. Prowadzenie zajęć w obecności opie¬kuna stażu lub dyrektora – konsultacja. 3. Określenie mocnych i słabych stron wła¬snej działalności. 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości analiza i opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego opracowanie planu pracy zajęć pozalekcyjnych: o zajęć wyrównawczych z języka angielskiego, o koła języka angielskiego. Tworzenie własnego warsztatu pracy, opracowywanie materiałów, gromadzenie pomocy dydaktycznych. 5. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonaleniu pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją (§ 8 ust. 2 pkt.1) 1. Organizacja 'Tygodnia językowego' w szkole: przedstawienie w j. angielskim, konkurs plastyczny dla klas I-III i IV-VI- wystawa prac uczniowskich, konkurs w literowaniu: "Spelling master"- dla klas III, konkurs klas IV-VI- przygotowanie wystroju sal lekcyjnych w barwach wylosowanego państwa europejskiego, gazetki na temat historii, geografii, kultury i języka tego państwa, opracowanie gazetek tematycznych, Rejonowy Festiwal Piosenki Angielskiej, lekcje otwarte dla nauczycieli. 2. Opracowanie i przeprowadzenie Gminnego Konkursu Poetyckiego z języka angielskiego (klasy IV-VI). 3. Współpraca z nauczycielem prowadzącym koło teatralne. Przygotowanie uczniów do występów w języku angielskim. 4. Promowanie w szkole wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych. Umiejętność uwzględnia¬nia w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, proble¬matyki środowiska lokal¬nego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7 ust. 2 pkt. 2) 1. Organizowanie spotkań z osobami wykonującymi ciekawe (dla uczniów) zawody. 2. Promowanie osiągnięć dzieci poza szkołą- nawiązywanie współpracy z GOK oraz Domem Pomocy Społecznej w Piotrkowie Kujawskim. 3. Zdobywanie wiedzy o rozwoju wychowanków, współpraca z ich rodzicami (gromadzenie dokumentacji świadczącej o rozwoju uczniów, ewentualnych problemach środowiska, w jakim dziecko przebywa). 4. Troska o dobry kontakt z wychowankami i rodzicami (konsultacje dla uczniów i rodziców). 5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz innymi instytucjami i osobami wspomagającymi pracę szkoły – rozwiązywanie problemów wychowanków. 6. Współpraca z wychowawcami klas. Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących wyników w nauce bądź zachowania ucznia. 7. Eksponowanie wystaw prac uczniowskich na korytarzu szkolnym. Umiejętność wykorzysta¬nia w pracy tech¬nologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 7 ust. 2 pkt. 3) Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy: wykonywanie materiałów dydaktycznych, testów, sprawdzianów, opracowywanie dokumentów, scenariuszy występów, przygotowywanie konspektów zajęć, tworzenie i zastosowanie prezentacji multimedialnych (Power Point) podczas zajęć, opracowywanie i drukowanie dyplomów, zaproszeń na różne uroczystości, korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych dla lekcjach języka angielskiego, korzystanie w czasie lekcji z tablic interaktywnych. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pe¬dagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (§ 7 ust. 2 pkt. 4) 1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psycho¬logii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty na różnego rodzaju formach dosko¬nalenia zawodo¬wego. 2. Samokształcenie – zapoznanie się z propozycjami wy¬dawni¬czymi z w/w dziedzin. 3. Wykorzystanie własnej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy codziennej; pomoc uczniom mającym trudności z opanowaniem materiału. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funk¬cjonowania szkoły, w któ¬rej nauczyciel odbywał staż (§ 7 ust. 2 pkt. 5) 1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psycho¬logii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty na różnego rodzaju formach dosko¬nalenia zawodo¬wego. 2. Samokształcenie – zapoznanie się z propozycjami wy¬dawni¬czymi z w/w dziedzin. 3. Wykorzystanie własnej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy codziennej; pomoc uczniom mającym trudności z opanowaniem materiału. Plan rozwoju zawodowego został stworzony na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, z uwzględnieniem zmian w tekście zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r. Data zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego:……………………………. Zatwierdził: Wyświetleń: 327
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |