Katalog

Izabela Kisielewska, 2015-03-10
Michalin

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr Izabela xxx
Placówka oświatowa: Szkoła Podstawowa
im. xxxx
ul. xxxxx
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr xxx
Dyrektor placówki oświatowej: mgr xxx

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego




Uczestniczenie w pracach organów szkoły związa¬nych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuń¬czych lub innych wynikają¬cych ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
(§ 7 ust. 1 pkt. 1)
1. Udział w pracach Rady Pedago¬gicznej, współpraca z gronem peda¬gogicznym, udział w zebraniach Rady Rodziców.
2. Praca w zespole nauczycieli nauczania zintegrowanego.
3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim (pomoc w organizacji akademii szkolnych i różnorodnych imprez).
4. Organizowanie konkursów, imprez i uroczystości szkolnych wynikających z planu pracy szkoły na dany rok szkolny.
5. Wdrażanie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania.
6. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych.
7. Dyżury nauczycielskie.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności za¬wodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonale¬nia ustawicznego
(§ 7 ust. 1 pkt. 2)
1. Podnoszenie kwalifikacji poprzez ukończenie:
 studiów na kierunku Filologia angielska,
 studiów podyplomowych na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna.
2. Aktywne uczestnictwo w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli.
3. Udział w innych formach doskonalenia nauczycieli:
 warsztaty metodyczne,
 kursy, szkolenia,
 konferencje.
4. Dzielenie się swoimi doświadczeniami i wiedzą z innymi nauczycielami i uczniami.
5. Zbieranie informacji od dyrektora, opiekuna stażu, Rady Pedagogicznej

Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły
(§ 7 ust. 1 pkt. 3)
1. Analiza dokumentacji:
 Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu za-wodowego przez nauczy¬cieli
 Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
a. Karta Nauczyciela,
b. Ustawa o Systemie Oświaty.
2. Zapoznanie się z publikacjami inter¬pretującymi zasady ubiegania się o stop¬nie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet) z późniejszymi zmianami.
3. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat.
4. Aktualizacja wiedzy poprzez in¬dywidu¬alne studium prawa oświa¬towego – analiza przepisów prawa oświatowego.


Umiejętność organizacji i do¬skonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
(§ 7 ust. 2 pkt. 1)

1. Współpraca z opiekunem stażu
 zawarcie kontraktu,
 przygotowanie planu rozwoju za¬wodo¬wego
 ustalenie terminów spotkań
 obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych na¬uczycieli
2. Prowadzenie zajęć w obecności opie¬kuna stażu lub dyrektora – konsultacja.
3. Określenie mocnych i słabych stron wła¬snej działalności.
4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej:
 analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości
 analiza i opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego
 opracowanie planu pracy zajęć pozalekcyjnych:
o zajęć wyrównawczych z języka angielskiego,
o koła języka angielskiego.
 Tworzenie własnego warsztatu pracy, opracowywanie materiałów, gromadzenie pomocy dydaktycznych.
5. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonaleniu pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją (§ 8 ust. 2 pkt.1)
1. Organizacja 'Tygodnia językowego' w szkole:
 przedstawienie w j. angielskim,
 konkurs plastyczny dla klas I-III i IV-VI- wystawa prac uczniowskich,
 konkurs w literowaniu: "Spelling master"- dla klas III,
 konkurs klas IV-VI- przygotowanie wystroju sal lekcyjnych w barwach wylosowanego państwa europejskiego, gazetki na temat historii, geografii, kultury i języka tego państwa,
 opracowanie gazetek tematycznych,
 Rejonowy Festiwal Piosenki Angielskiej,
 lekcje otwarte dla nauczycieli.
2. Opracowanie i przeprowadzenie Gminnego Konkursu Poetyckiego z języka angielskiego (klasy IV-VI).


3. Współpraca z nauczycielem prowadzącym koło teatralne. Przygotowanie uczniów do występów w języku angielskim.
4. Promowanie w szkole wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych.

Umiejętność uwzględnia¬nia w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, proble¬matyki środowiska lokal¬nego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
(§ 7 ust. 2 pkt. 2)

1. Organizowanie spotkań z osobami wykonującymi ciekawe (dla uczniów) zawody.
2. Promowanie osiągnięć dzieci poza szkołą- nawiązywanie współpracy z GOK oraz Domem Pomocy Społecznej w Piotrkowie Kujawskim.
3. Zdobywanie wiedzy o rozwoju wychowanków, współpraca z ich rodzicami (gromadzenie dokumentacji świadczącej o rozwoju uczniów, ewentualnych problemach środowiska, w jakim dziecko przebywa).
4. Troska o dobry kontakt z wychowankami i rodzicami (konsultacje dla uczniów i rodziców).
5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz innymi instytucjami i osobami wspomagającymi pracę szkoły – rozwiązywanie problemów wychowanków.
6. Współpraca z wychowawcami klas. Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących wyników w nauce bądź zachowania ucznia.
7. Eksponowanie wystaw prac uczniowskich na korytarzu szkolnym.

Umiejętność wykorzysta¬nia w pracy tech¬nologii informacyjnej i komunikacyjnej
(§ 7 ust. 2 pkt. 3)
Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy:
 wykonywanie materiałów dydaktycznych, testów, sprawdzianów,
 opracowywanie dokumentów, scenariuszy występów,
 przygotowywanie konspektów zajęć,
 tworzenie i zastosowanie prezentacji multimedialnych (Power Point) podczas zajęć,
 opracowywanie i drukowanie dyplomów, zaproszeń na różne uroczystości,
 korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych dla lekcjach języka angielskiego,
 korzystanie w czasie lekcji z tablic interaktywnych.

Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pe¬dagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań
(§ 7 ust. 2 pkt. 4)

1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psycho¬logii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty na różnego rodzaju formach dosko¬nalenia zawodo¬wego.
2. Samokształcenie – zapoznanie się z propozycjami wy¬dawni¬czymi z w/w dziedzin.
3. Wykorzystanie własnej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy codziennej; pomoc uczniom mającym trudności z opanowaniem materiału.


Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funk¬cjonowania szkoły, w któ¬rej nauczyciel odbywał staż
(§ 7 ust. 2 pkt. 5)
1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psycho¬logii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty na różnego rodzaju formach dosko¬nalenia zawodo¬wego.
2. Samokształcenie – zapoznanie się z propozycjami wy¬dawni¬czymi z w/w dziedzin.
3. Wykorzystanie własnej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy codziennej; pomoc uczniom mającym trudności z opanowaniem materiału.
Plan rozwoju zawodowego został stworzony na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, z uwzględnieniem zmian w tekście zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r.


Data zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego:…………………………….



Zatwierdził:
Wyświetleń: 327


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.