Katalog Monika IWAN- BARAN, 2015-03-10 nowy targ Biologia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela mianowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO nauczyciel biologii, matematyki, wos-u Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Białce Tatrzańskiej Okres trwania stażu : 01.09.2011 r. – 31.05.2014 r. Informacje o nauczycielu: 1) Imię i nazwisko: 2) Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r. 3) Data planowanego ukończenia stażu: 31.05.2014 r. 4) Staż pracy pedagogicznej: 9 lat 5) Stopień obowiązku zawodowego: nauczyciel mianowany 6) Posiadane kwalifikacje: • wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie nauczania biologii • studia podyplomowe w zakresie nauczania matematyki • studia podyplomowe w zakresie nauczania wiedzy o społeczeństwie i wychowania do życia w rodzinie CELE STAŻU: • Poszerzenie zakresu wiedzy. • Doskonalenie warsztatu, metod i form pracy w celu uzyskiwania przez uczniów dobrych wyników nauczania, zaspokajania ich potrzeb i zainteresowań. • Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. • Podniesienie poziomu pracy szkoły. • Doskonalenie pracy dydaktyczno – wychowawczej z młodzieżą w kierunku kształtowania postaw prozdrowotnych . • Doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej. • Wzbogacenie wiedzy na temat oceniania zewnętrznego i wewnętrznego. I. Czynności organizacyjne: Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli; złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2011r. Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu; wszczęcie postępowania; plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły. 2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły Analiza dokumentacji szkolnej: statutu, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, planu wychowawczego, itp. Wrzesień 2011r. Znajomość prawa oświatowego i jego właściwa interpretacja; umiejętność korzystania z przepisów prawnych i poprawnego formułowania dokumentów. 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Analiza własnej pracy; doskonalenie warsztatu pracy; gromadzenie dokumentacji w formie elektronicznej lub papierowej; praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego; uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Na bieżąco Czerwiec 2014r. Gromadzenie dokumentów: świadectw, sprawozdań, zaświadczeń, ocen, scenariuszy lekcji i imprez; ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły. 4. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Maj 2014r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. 5. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego Prawidłowe wypełnienie wniosku. Czerwiec 2014r. Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. II. Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: §8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efekt6w w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, radach pedagogicznych, lekcjach otwartych, konferencjach metodycznych i warsztatach. Na bieżąco Zaświadczenia o udziale w szkoleniach i kursach; potwierdzenia udziału w lekcjach otwartych; lista obecności na szkoleniowych radach pedagogicznych. 2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej Wykorzystanie w pracy rozwiązań proponowanych w literaturze fachowej oraz źródłach internetowych; poszukiwanie nowych rozwiązań dydaktycznych; wymiana doświadczeń i pomysłów związanych z procesem nauczania języków obcych. Na bieżąco Adnotacje w scenariuszach lekcji. 3. Udział w opracowaniu przedmiotowego systemu oceniania z biologii, wos-u, matematyki. Udział w pracach mających na celu udoskonalanie przedmiotowego systemu oceniania z biologii, wos-u , matematyki; zapoznanie uczniów oraz rodziców z PSO. Wrzesień 2011r., 2012r., 2013r.; lub wedle potrzeb Przedmiotowy System Oceniania. 4. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań Aktywna praca w szkolnym zespole przedmiotowym; praca w zespole nadzorującym przebieg egzaminów gimnazjalnych. Opieka nad Samorządem Szkolnym Opieka nad Spółdzielnią Uczniowską Czas trwania stażu; wedle potrzeb Sprawozdania z pracy zespołu przedmiotowego; protokoły z przebiegu poszczególnych części egzaminów gimnazjalnych. Dokumentacja Spółdzielni, sprawozdania Sprawozdania z działalności samorządu 5. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów oraz przygotowywanie uczniów do konkursów przeprowadzenie szkolnych konkursów z biologii, matematyki, wos-u; praca w komisjach konkursowych; praca z uczniami biorącymi udział w konkursach szkolnych jak i międzyszkolnych. Czas trwania stażu Regulaminy konkursów; treść konkursów; sprawozdanie i protokoły z przeprowadzonych konkursów. 6. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych lub zdolnych Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych oraz zdolnych. Rok szkolny 2011/2012 Program zajęć pozalekcyjnych dla uczniów słabych lub zdolnych. 7. Wzbogacanie warsztatu pracy wzbogacenie wyposażenia pracowni biologiczno – chemicznej współpraca z wydawnictwami Nowa era, Wsip, Operon Czas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły; 8. Organizowanie imprez szkolnych Organizowanie imprez okolicznościowych, dyskotek, wyjazdów do kina, wycieczek. Czas trwania stażu Scenariusze oraz sprawozdania z przeprowadzonych imprez szkolnych. 9. Współpraca z wychowawcami klas Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów w nauce bądź problemów wychowawczych Czas trwania stażu Notatki własne lub adnotacje w dziennikach szkolnych. 10. Przeprowadzenie testów diagnozujących Przeprowadzenie testów diagnozujących w klasach pierwszych; . Wrzesień 2011r., 2012r., 2013r. Sprawozdanie z przeprowadzonych testów diagnozujących. 11. Prowadzenie próbnych egzaminów gimnazjalnych z części matematyczno – przyrodniczej oraz sprawdzianu po klasie VI Udział w przeprowadzeniu próbnych egzaminów gimnazjalnych i sprawdzianu po klasie VI Przygotowanie sprawozdania z w/w egzaminów. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Sprawozdania z próbnych egzaminów zewnątrznych 12. Kierowanie i zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim Pełnienie funkcji wychowawcy klasowego; spotkania i współpraca z rodzicami. Czas trwania stażu Terminarz spotkań z rodzicami w dzienniku lekcyjnym. §8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputerów Opracowanie pomocy dydaktycznych; pisanie scenariuszy lekcji; opracowywanie sprawdzianów, testów i kartkówek dla uczniów; Czas trwania stażu Pomoce dydaktyczne; scenariusze lekcji; konkursy i sprawozdania. 2. Publikacja materiałów w Internecie Publikacja materiałów w Internecie Czas trwania stażu; wedle potrzeb Adres stron www. 3. Wykorzystanie Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej Wyszukiwanie i korzystanie ze stron i portali internetowych jako źródła materiałów dydaktycznych. Czas trwania stażu Adresy stron www. 4. Posługiwanie się pocztą elektroniczną i faksem Komunikowanie się za pomocą poczty elektronicznej korespondencja elektroniczna z instytucjami z którymi zostanie nawiązana współpraca. Czas trwania stażu; wedle potrzeb . 5. Wykorzystanie nośników multimedialnych na zajęciach Wykorzystywanie na zajęciach filmów edukacyjnych na nośnikach multimedialnych. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Adnotacja w scenariuszach zajęć. §8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Praca w zespole przedmiotowym Aktywny udział w spotkaniach zespołu; realizacja przydzielonych zadań; współtworzenie wymaganej dokumentacji. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Sprawozdania z działalności zespołu przedmiotowego; analizy testów, konkursów. 2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów lub nauczycieli kontraktowych Przygotowanie zajęć otwartych. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Scenariusz zajęć. 3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. Pomoc przy tworzeniu wymaganej dokumentacji; wspólne śledzenie zmian w prawie oświatowym; hospitowanie lekcji prowadzonych przez nauczyciela kontraktowego; prowadzenie zajęć otwartych dla nauczyciela kontraktowego; napisanie propozycji oceny pracy nauczyciela kontraktowego za okres stażu. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły. 4. Współpraca z pedagogiem, samorządem Opieka nad Samorządem szkolnym Okres stażu Dokumentacja Potwierdzenie dyrektora szkoły § 8.ust.2.pkt 4a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem sprawach nieletnich. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Opracowanie programu zajęć kół wyrównawczych i kół zainteresowań. 1. Praca z uczniami mającymi orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej ( zajęcia wyrównawcze ). 2. Opracowanie programu zajęć kółka chemicznego. 3.Pełnienie funkcji opiekuna koła 4. Przygotowanie uczniów do konkursu przedmiotowego – praca z uczniem zdolnym -cały okres stażu, potwierdzenie dyrektora szkoły, zaświadczenia, program kółka, dzienniki zajęć pozalekcyjnych, §8 ust. 2 pkt. 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Wykonywanie zadań egzaminatora. Wykonywanie obowiązków egzaminatora. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Zaświadczenie. 2. Pełnienie funkcji przewodniczącego lub członka komisji podczas egzaminów gimnazjalnych Wykonywanie obowiązków przewodniczącego lub członka komisji. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły. §8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Organizowanie wycieczek szkolnych Organizowanie lub współudział w organizowaniu wycieczek do teatru, kina, muzeum, biblioteki miejskiej. Czas trwania stażu Karta wycieczek; wpis do dziennika klasowego. 2. Prowadzenie zajęć z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych Opracowanie programu zajęć dydaktycznych dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych; opracowanie materiału nauczania; przygotowywanie pomocy dydaktycznych. Czas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły; wpis do dziennika. 3. Prowadzenie konsultacji dla uczniów Prowadzenie konsultacji dla uczniów w wymiarze dwóch godzin tygodniowo. Czas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły; wpis do dziennika. 4. Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów Rozmowy z rodzicami lub prawnymi opiekunami uczniów; kontakty i współpraca z pedagogiem szkolnym. Czas trwania stażu Wpisy do dziennika; Potwierdzenia od pedagoga szkolnego 8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej Konsultacje z pielęgniarką. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie pielęgniarki szkolnej. 2. Organizowanie zbiórek, akcji charytatywnych na rzecz osób potrzebujących Organizowanie oraz udział w zbiórkach funduszy. Czas trwania stażu; wedle potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły / pedagoga szkolnego. 3. Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły Opieka nad samorządem uczniowskim, spółdzielnią uczniowską , współpraca z biblioteką szkolną, pedagogiem szkolnym. Czas trwania stażu Potwierdzenia od opiekuna samorządu szkolnego, bibliotekarki, pedagoga szkolnego. 4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Kierowanie do poradni bądź uzupełnianie dokumentacji uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami w nauce i podejrzeniem o dysleksję; wdrażanie zaleceń Poradni do pracy z uczniem; korzystanie z porad pracowników Poradni w sprawach dotyczących uczniów. Czas trwania stażu Dokumentacja Poradni i szkolna. § 8.ust.2.pkt 4f. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Publikacja i popularyzacja materiałów związanych z wykonywana pracą Publikacje w gazetkach, na stronach internetowych cały okres stażu, publikacje, 2. Praca w Powiatowych Ośrodkach Wspierania Uczniów Zdolnych wykorzystanie metody PBL 2010/2012 zaświadczenie 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Opis i analiza postępowania z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze Studium przypadku. Czas trwania stażu Opis przypadku. 2. Opis i analiza postępowania z uczniem edukacyjnie słabszym Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych lub kół wyrównawczych z matematyki, biologii Czas trwania stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły. § 9. ust.3. Inna dokumentacja świadcząca o osiągnięciach zawodowych. Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. . Inne osiągnięcia zawodowe. cały okres stażu, zgodnie z rozporządzeniami, zaświadczenia, potwierdzenia… Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i podczas jego realizacji może ulec modyfikacji. ......................................... Dyrektor Wyświetleń: 556
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |