Katalog Leszek Poniatowski, 2015-03-10 Kobylin Matematyka, Konspekty Pole powierzchni i objętość kuli - rozwiązywanie zadań praktycznych.KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI DLA KLASY II ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ Opracował: mgr inż. Leszek Poniatowski Temat: Pole powierzchni i objętość kuli - rozwiązywanie zadań praktycznych Cele lekcji: - utrwalenie umiejętności obliczania pola powierzchni i objętości kuli - rozwijanie wyobraźni przestrzennej - umożliwienie stosowania wiedzy matematycznej do rozwiązywania problemów życia codziennego - ćwiczenie koncentracji, dokładności i systematyczności Cele operacyjne: Uczeń: - czyta ze zrozumieniem treść zadania oraz przetwarza i interpretuje dane liczbowe z tekstu - oblicza pole powierzchni i objętość kuli - zamienia jednostki objętości na jednostki pojemności, zamienia jednostki pola i jednostki długości - potrafi zastosować wiadomości matematyczne w życiu codziennym Metody pracy: pogadanka, pokaz, ćwiczenia praktyczne Formy pracy: praca uczniów przy tablicy pod kierunkiem nauczyciela, praca indywidualna z kartą pracy. Środki dydaktyczne: - modele kuli - kartki z zadaniami - przyrząd do obrotów, Przebieg lekcji: 1. Sprawdzenie obecności i pracy domowej. 2. Powtórzenie wiadomości o kuli i zapisanie podstawowych informacji do zeszytu. 3. Wprowadzenie do tematu lekcji. Uczniowie podają przykłady przedmiotów o kształcie kuli, które spotykają w otaczającej ich rzeczywistości. Uświadomienie uczniom potrzeby umiejętności obliczania pola powierzchni i objętości kuli. 4. Lekcja właściwa: - praca z całą klasą: Uczniowie analizują i rozwiązują zadanie podane przez nauczyciela. Obliczenia zapisywane są na tablicy. - praca indywidualna: uczniowie rozwiązują zadania z kart pracy. Trzy osoby z grupy, które jako pierwsze rozwiążą zadanie, zostaną ocenione. 5. Ocena i podsumowanie pracy: 6. Zadanie pracy domowej. KARTA PRACY UCZNIA Pole powierzchni i objętość kuli - rozwiązywanie zadań praktycznych Zadanie 1 Średnica piłki wynosi 40 cm. Ile cm2 skóry zużyje się na uszycie tej piłki? Ile cm3 powietrza znajduje się w piłce? Zadanie 2 Złotą kulę o objętości 288π cm3 przetopiono na kulki o średnicy 4 cm. Ile kulek otrzymano? Zadanie 3 Dwie kule miedziane, jedna o promieniu r1 = 3 cm, druga o promieniu r2 = 6cm, przetopiono w jedną kulę. Oblicz długość promienia powstałej kuli. Zadanie 4 Na biwaku uczniowie z III klasy gimnazjum gotują zupę w naczyniu mającym kształt półsfery o obwodzie koła wielkiego 24π cm. Czy zupy wystarczy dla 7 osób, jeśli każdy uczeń otrzyma 0,5 l jedzenia? KARTA PRACY UCZNIA Pole powierzchni i objętość kuli - rozwiązywanie zadań praktycznych Zadanie 1 Średnica piłki wynosi 40 cm. Ile cm2 skóry zużyje się na uszycie tej piłki? Ile cm3 powietrza znajduje się w piłce? Zadanie 2 Złotą kulę o objętości 288π cm3 przetopiono na kulki o średnicy 4 cm. Ile kulek otrzymano? Zadanie 3 Dwie kule miedziane, jedna o promieniu r1 = 3 cm, druga o promieniu r2 = 6cm, przetopiono w jedną kulę. Oblicz długość promienia powstałej kuli. Zadanie 4 Na biwaku uczniowie z III klasy gimnazjum gotują zupę w naczyniu mającym kształt półsfery o obwodzie koła wielkiego 24π cm. Czy zupy wystarczy dla 7 osób, jeśli każdy uczeń otrzyma 0,5 l jedzenia? Wyświetleń: 677
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |