Katalog

Anna Kozłowska, 2015-03-10
Dobrodzień

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz spotkania z pielęgniarką.

- n +

Scenariusz zajęć w klasie I
z udziałem pielęgniarki


Temat: Poznajemy pracę lekarza i pielęgniarki.

Cel główny zajęć: Zapoznanie uczniów z pracą lekarza i pielęgniarki.

Cele operacyjne:
Uczeń:
• Wie, na czym polega praca lekarza.
• Wie, na czym polega praca pielęgniarki.
• Wie, jak należy zachować się w podczas wizyty w gabinecie lekarza i pielęgniarki.
• Poznaje zabiegi, jakie są wykonywane w gabinecie pielęgniarki.
• Umie nazwać podstawowe przybory używane przez pielęgniarkę w czasie jej pracy.
• Zna nazwy środków opatrunkowych.
• Umie założyć prosty opatrunek.
• Potrafi zachowywać się kulturalnie podczas zajęć.
• Umie formułować i zadawać pytania.
• Zna numer telefonu pogotowia ratunkowego.
• Umie zawiadomić telefonicznie pogotowie ratunkowe o nagłym zdarzeniu.

Metody pracy:
Rozmowa kierowana, działalność praktyczna, ćwiczenia
Formy pracy: zbiorowa, indywidualna

Środki dydaktyczne: materiały opatrunkowe, przybory używane przez pielęgniarkę, historyjka obrazkowa, rozsypanka zdaniowa, zdania do uzupełnienia, dyplom-podziękowanie dla pani pielęgniarki za udział w zajęciach.

Przebieg zajęć:

Powitanie uczniów. Przedstawienie im tematu i celów lekcji.

1. Rozmowa nt. pracy lekarza i pielęgniarki.
2. Oglądanie historyjki obrazkowej i opowiadanie poszczególnych zdarzeń, nadawanie im tytułów.
3. Rozmowa na temat różnych specjalności lekarskich i nazywanie ich.
4. Uzupełnianie zdań związanych z pracą lekarza i pielęgniarki.
5. Powitanie pani pielęgniarki.
6. Rozmowa pielęgniarki z dziećmi na temat jej pracy, sposobu zachowania się w gabinecie lekarskim i zabiegowym.
7. Przedstawienie niektórych przyborów używanych przez pielęgniarkę podczas pracy.
8. Zadawanie pytań przez dzieci.
9. Zaprezentowanie podstawowych środków opatrunkowych, oglądanie ich przez dzieci.
10. Pokaz zakładania prostego opatrunku.
11. Ćwiczenie wykonywania tej czynności przez dzieci.
12. Ocena zachowania i pracy uczniów podczas zajęć.
13. Podziękowanie pani za przybycie do klasy i przybliżenie dzieciom zagadnień związanych z pracą pielęgniarki.
14. Wręczenie przygotowanego wcześniej „Podziękowania”.



Wyświetleń: 333


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.