Katalog

Joanna Konopko, 2015-03-10
Augustów

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

mgr Joanna Konopko
nauczyciel języka angielskiego

Data rozpoczęcia stażu: 3.09.2012r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2015r.

ZADANIA
§ 8 UST. 2 PKT. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
I. Poznanie procedur awansu zawodowego.

1.Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego.
2. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
4. Udział w szkoleniach na temat planowania awansu zawodowego.
5. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju na koniec pierwszego i drugiego roku stażu.
6. Opracowanie końcowego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

II. Doskonalenie pracy zawodowej
1. Udział w szkoleniach, warsztatach, kursach i konferencjach.
2. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych.
3. Ukończenie studiów podyplomowych z terapii pedagogicznej.

III. Doskonalenie własnego warsztatu pracy
1. Studiowanie literatury przedmiotu, nowości wydawniczych.
2. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych.
3. Wykonywanie pomocy dydaktycznych.

IV. Popularyzacja wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu. 1. Organizacja konkursu czytelniczo-plastycznego „Let’s read”.

2. Przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych z języka angielskiego.

3. Realizowanie projektów edukacyjnych.

V. Zaangażowanie w działania na rzecz szkoły, wpływające na podniesienie jakości pracy szkoły
1. Wykonywanie gazetek okolicznościowych.
2. Dbałość o wygląd i estetykę klasy.
3. Udział w organizowaniu imprez szkolnych.
4. Tworzenie, przeprowadzenie i analiza sprawdzianów diagnostycznych.
5. Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego.
6. Ewaluacja dokumentów szkolnych.

VI. Pełnienie dodatkowych funkcji i zadań w szkole.
1. Realizowanie zadań wychowawcy klasy.
2. Pełnienie funkcji lidera zespołu do spraw wychowawczych i profilaktycznych.
3. Praca w zespole ds. analizy wyników egzaminu gimnazjalnego.
4. Udział w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych organizowanych przez OKE; pełnienie wyznaczonych funkcji.


§ 8 UST.2 PKT. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
I. Wykorzystanie komputera w codziennej pracy zawodowej.
1. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, testów, kartkówek i kart pracy.
2. Prowadzenie dokumentacji szkolnej.
3. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
4. Wdrażanie uczniów do pracy on-line.

II. Administrowanie stroną internetową szkoły.
1. Aktualizowanie informacji na stronie internetowej.
III. Zdobywanie nowych umiejętności w posługiwaniu się technologią komputerową i informacyjną.
1. Udział w szkoleniach.

§ 8 UST. 2 PKT. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
I. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami.
1. Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli.
2. Opracowanie planu pracy wychowawcy gimnazjum i udostępnienie go innym wychowawcom.
3. Opracowanie scenariuszy zajęć i pomocy dydaktycznych.
4.Publikowanie materiałów na stronach internetowych.
5. Przeprowadzenia rady szkoleniowej dla nauczycieli.

§ 8 UST.2 PKT.4 A
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
I. Opracowanie i wdrożenie programu pracy.
1. Opracowanie i wdrożenie programu dodatkowych zajęć z języka angielskiego z elementami wiedzy o krajach anglojęzycznych.
2. Opracowanie i wdrożenie programu dodatkowych zajęć z języka angielskiego dla uczniów szkoły podstawowej „Nauka przez zabawę”.

II. Praca z uczniem posiadającym zalecenia lub orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
1. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb ucznia.
2. Tworzenie Kart Indywidualnych Potrzeb Ucznia (KIPU).
3. Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET).

§ 8 UST.2 PKT.4 C
Poszerzenia zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
I. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów i wdrażanie własnych pomysłów.
1. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek i wyjazdów szkolnych.
2. Udział w ogólnopolskich i lokalnych akcjach.
3. Organizowanie i współorganizowanie konkursów.
4. Organizowanie zajęć dodatkowych z języka angielskiego.
5. Prowadzenie zajęć w ferie zimowe.

§ 8 UST.2 PKT.4 E
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
I. Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz edukacji i pomocy społecznej.
1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
2. Współpraca z pedagogiem szkolnym.
3. Współpraca z GOPS.
4. Praca w zespole interdyscyplinarnym.
5. Współorganizowanie akcji charytatywnych.

§ 8 UST.2 PKT.4 F
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
I. Uzyskanie znaczących osiągnięć zawodowych.
1. Dokumentowanie innych osiągnięć zawodowych.

§ 8 UST.2 PKT.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
I. Analiza przypadków wychowawczych.
1. Zebranie informacji o uczniach.
2. Identyfikacja problemu.
3. Opisanie zjawiska.
4. Propozycja rozwiązania problemu.
5. Rezultaty, refleksje i wnioski.


Plan ma charakter otwarty i może podlegać modyfikacji w trakcie jego realizacji.



CELE STAŻU:

1. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
2. Poszerzenie zakresu wiedzy.
3. Doskonalenie warsztatu, metod i form pracy w celu uzyskiwania przez uczniów dobrych wyników nauczania, zaspokajania ich potrzeb i zainteresowań.
4. Podniesienie poziomu pracy szkoły.
5. Doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej.





Wyświetleń: 233


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.