Katalog Joanna Konopko, 2015-03-10 Augustów Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego mgr Joanna Konopko nauczyciel języka angielskiego Data rozpoczęcia stażu: 3.09.2012r. Data zakończenia stażu: 31.05.2015r. ZADANIA § 8 UST. 2 PKT. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły I. Poznanie procedur awansu zawodowego. 1.Analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego. 2. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 4. Udział w szkoleniach na temat planowania awansu zawodowego. 5. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju na koniec pierwszego i drugiego roku stażu. 6. Opracowanie końcowego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. II. Doskonalenie pracy zawodowej 1. Udział w szkoleniach, warsztatach, kursach i konferencjach. 2. Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych. 3. Ukończenie studiów podyplomowych z terapii pedagogicznej. III. Doskonalenie własnego warsztatu pracy 1. Studiowanie literatury przedmiotu, nowości wydawniczych. 2. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych. 3. Wykonywanie pomocy dydaktycznych. IV. Popularyzacja wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu. 1. Organizacja konkursu czytelniczo-plastycznego „Let’s read”. 2. Przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych z języka angielskiego. 3. Realizowanie projektów edukacyjnych. V. Zaangażowanie w działania na rzecz szkoły, wpływające na podniesienie jakości pracy szkoły 1. Wykonywanie gazetek okolicznościowych. 2. Dbałość o wygląd i estetykę klasy. 3. Udział w organizowaniu imprez szkolnych. 4. Tworzenie, przeprowadzenie i analiza sprawdzianów diagnostycznych. 5. Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego. 6. Ewaluacja dokumentów szkolnych. VI. Pełnienie dodatkowych funkcji i zadań w szkole. 1. Realizowanie zadań wychowawcy klasy. 2. Pełnienie funkcji lidera zespołu do spraw wychowawczych i profilaktycznych. 3. Praca w zespole ds. analizy wyników egzaminu gimnazjalnego. 4. Udział w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych organizowanych przez OKE; pełnienie wyznaczonych funkcji. § 8 UST.2 PKT. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej I. Wykorzystanie komputera w codziennej pracy zawodowej. 1. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, testów, kartkówek i kart pracy. 2. Prowadzenie dokumentacji szkolnej. 3. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. 4. Wdrażanie uczniów do pracy on-line. II. Administrowanie stroną internetową szkoły. 1. Aktualizowanie informacji na stronie internetowej. III. Zdobywanie nowych umiejętności w posługiwaniu się technologią komputerową i informacyjną. 1. Udział w szkoleniach. § 8 UST. 2 PKT. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć I. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. 1. Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli. 2. Opracowanie planu pracy wychowawcy gimnazjum i udostępnienie go innym wychowawcom. 3. Opracowanie scenariuszy zajęć i pomocy dydaktycznych. 4.Publikowanie materiałów na stronach internetowych. 5. Przeprowadzenia rady szkoleniowej dla nauczycieli. § 8 UST.2 PKT.4 A Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich I. Opracowanie i wdrożenie programu pracy. 1. Opracowanie i wdrożenie programu dodatkowych zajęć z języka angielskiego z elementami wiedzy o krajach anglojęzycznych. 2. Opracowanie i wdrożenie programu dodatkowych zajęć z języka angielskiego dla uczniów szkoły podstawowej „Nauka przez zabawę”. II. Praca z uczniem posiadającym zalecenia lub orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej. 1. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb ucznia. 2. Tworzenie Kart Indywidualnych Potrzeb Ucznia (KIPU). 3. Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET). § 8 UST.2 PKT.4 C Poszerzenia zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych I. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów i wdrażanie własnych pomysłów. 1. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek i wyjazdów szkolnych. 2. Udział w ogólnopolskich i lokalnych akcjach. 3. Organizowanie i współorganizowanie konkursów. 4. Organizowanie zajęć dodatkowych z języka angielskiego. 5. Prowadzenie zajęć w ferie zimowe. § 8 UST.2 PKT.4 E Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami I. Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz edukacji i pomocy społecznej. 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. 2. Współpraca z pedagogiem szkolnym. 3. Współpraca z GOPS. 4. Praca w zespole interdyscyplinarnym. 5. Współorganizowanie akcji charytatywnych. § 8 UST.2 PKT.4 F Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej I. Uzyskanie znaczących osiągnięć zawodowych. 1. Dokumentowanie innych osiągnięć zawodowych. § 8 UST.2 PKT.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony I. Analiza przypadków wychowawczych. 1. Zebranie informacji o uczniach. 2. Identyfikacja problemu. 3. Opisanie zjawiska. 4. Propozycja rozwiązania problemu. 5. Rezultaty, refleksje i wnioski. Plan ma charakter otwarty i może podlegać modyfikacji w trakcie jego realizacji. CELE STAŻU: 1. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. 2. Poszerzenie zakresu wiedzy. 3. Doskonalenie warsztatu, metod i form pracy w celu uzyskiwania przez uczniów dobrych wyników nauczania, zaspokajania ich potrzeb i zainteresowań. 4. Podniesienie poziomu pracy szkoły. 5. Doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczo – wychowawczej. Wyświetleń: 233
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |