Katalog Barbara Bartoszek, 2015-03-10 Białośliwie Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli Imię i Nazwisko: Barbara Bartoszek Nauczany przedmiot: język angielski Staż pracy: 10 lat Okres stażu: 01.09.2012 – 31.05.2015 Wykształcenie: wyższe magisterskie [b]Główne cele stażu – rozwoju nauczyciela: • Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej • Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły • Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. § 8 ust. 2 pkt 1 – uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA Forma realizacji/sposób dokumentowania/termin: 1.POZNANIE PROCEDURY AWANSU ZAWODOWEGO Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego/ Wniosek o rozpoczęcie stażu, projekt planu rozwoju zawodowego/ IX 2012 r. Zapoznanie z materiałami publikowanymi na stronach internetowych MEN/ wydruki z Internetu, notatki/ Okres stażu Udział w kursach, szkoleniach dotyczących doskonalenia zawodowego/ Zaświadczenia, materiały metodyczne, notatka o udziale w kursie/ Okres stażu Samodzielne pogłębianie wiedzy na temat awansu zawodowego/ Wykaz stron awansu zawodowego/ Okres stażu 2.UCZESTNICTWO W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ JEJ PODSTAWOWYCH FUNKCJI Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych, WDN, posiedzeniach zespołów przedmiotowych/ Raporty, notatki/ Okres stażu 3.DOSKONALENIE WARSZTATU PRACY. UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH DOSKONALENIA ZAWODOWEGO Samodoskonalenie poprzez studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki w tym materiałów udostępnionych w Internecie/ Bibliografia, notatki, pliki tekstowe pobrane ze stron internetowych/ Okres stażu Udział w szkoleniach doskonalących warsztat pracy nauczyciela/ Zaświadczenia o ukończeniu szkoleń/ Okres stażu Udział w konferencjach metodyczno-przedmiotowych/ Zaświadczenia/ Okres stażu Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji/ Ukończenie Studium Podyplomowego- Pomoc Pedagogiczno- Psychologiczna/ Zaświadczenie o ukończenie studium/ 2012-2013 Wspomaganie ucznia mającego trudności w nauce/ Nieodpłatne prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce/ Harmonogram zajęć, dzienniki zajęć/ Okres stażu Organizacja konkursów/ Opracowanie regulaminów i scenariuszy konkursów przedmiotowych. Przeprowadzenia konkursów/ Regulaminy, scenariusze, wyniki konkursów. Testy/ Zgodnie z potrzebami, w okresie stażu Współpraca z rodzicami/ Spotkania z rodzicami. Zaangażowanie rodziców w życie klasy/ Notatki z zebrań rodziców, lista obecności/ Okres stażu Organizowanie zajęć podczas dni wolnych od zajęć lekcyjnych/ Organizowanie dodatkowych zajęć podczas ferii szkolnych/ Potwierdzenie Dyrektora szkoły/ Okres stażu Realizacja zadań wychowawczych/ Organizowanie imprez klasowych i szkolnych/ Karta wycieczki/ Okres stażu § 8 ust.2 pkt 2 – Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA Forma realizacji/sposób dokumentowania/termin: 1.WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII KOMPUTEROWEJ I INFORMACYJNEJ W PRACY WŁASNEJ Sporządzanie dokumentacji, dyplomów, testów, scenariuszy zajęć/ Dokumentacja szkolna, teczka wychowawcy, testy, scenariusze zajęć/ Okres stażu Wykorzystanie komputera w przygotowaniu pomocy dydaktycznych, dekoracji, gazetek okolicznościowych/ Zdjęcia, wykaz pomocy dydaktycznych/ Okres stażu Korzystanie ze stron internetowych: Ministerstwa Edukacji Narodowej, Centrum Doskonalenia Nauczycieli, portali dla nauczycieli/ Adresy stron internetowych/ Okres stażu Publikacja w Internecie własnych opracowań/ Adres stron internetowych; zaświadczenie o publikacji/ Okres stażu Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego w pracy pedagogicznej/ Wydruk zestawień średnich ocen semestralnych i rocznych/ Okres stażu 2.PROWADZENIE ZAJĘĆ W PRACOWNI KOMPUTEROWEJ Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych dla dzieci podczas zajęć/ Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych dla dzieci podczas zajęć/ Okres stażu 3.KOMPUTEROWE OPRACOWANIE DOKUMENTACJI ZWIĄZANEJ Z AWANSEM ZAWODOWYM Przedstawienie wymaganej dokumentacji/ Załączona dokumentacja w okresie stażu/ Okres stażu § 8 ust.2 pkt 3 – Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć. ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA Forma realizacji/sposób dokumentowania/termin: 1.DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ Z INNYMI NAUCZYCIELAMI Publikacja projektu planu rozwoju zawodowego na portalu dla nauczycieli/ Publikacja planu rozwoju zawodowego/ V 2015 Opracowanie i udostępnienie nauczycielom scenariuszy zajęć, testów, pomocy dydaktycznych/ Scenariusze zajęć, testy, wykaz literatury pedagogicznej / Okres stażu Udostępnienie w bibliotece anglisty własnych zbiorów podręczników, oraz książek metodycznych dla innych nauczycieli/ Wykaz podręczników/ Okres stażu 2.PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA ZAINTERESOWANYCH NAUCZYCIELI Opracowanie scenariuszy lekcji. Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć/ Scenariusz zajęć/ Okres stażu § 8 ust.2 pkt 4 - Realizacja co najmniej trzech wybranych zadań. pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich, ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA Forma realizacji/sposób dokumentowania/termin: 1.OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU PRACY Z UCZNIEM Opracowanie i wdrożenie programu, ewaluacja/ Dokumentacja programu. Potwierdzenie Dyrektora o realizacji programu./ rok szkolny: 2013/2014; 2014/2015 pkt 4c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA Forma realizacji/sposób dokumentowania/termin: 1.PROWADZENIE ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH Nieodpłatne prowadzenie rozwijających zainteresowania uczniów/ Harmonogram zajęć, przykładowe scenariusze zajęć/ Okres stażu Nieodpłatne prowadzenie zajęć dla uczniów zdolnych w czasie ferii szkolnych/ Harmonogram zajęć, przykładowe scenariusze zajęć/ rok szkolny 2012/2013 2.PROMOCJA SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM Współorganizowanie szkolnych i pozaszkolnych występów dzieci/ Zdjęcia, informacje w lokalnej gazecie/ Okres stażu 3.ORGANIZOWANIE WYSTAW TEMATYCZNYCH Przygotowanie wystaw/ Zdjęcia/ Okres stażu 4.DIAGNOZOWANIE POTRZEB UCZNIÓW Ankietowanie/ Wyniki i wnioski z ankiety/ Okres stażu 5.UTWORZENIE BIBLIOTEKI ANGLISTY W SALI JĘZYKOWEJ Wyposażenie biblioteki w podręczniki szkolne, książki pedagogiczne, płyty DVD związane z nauką języka angielskiego/ Wykaz książek oraz pomocy dydaktycznych/ Okres stażu pkt 4e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA Forma realizacji/sposób dokumentowania/termin: 1.WSPÓŁPRACA Z DOMEM DZIECKA Pomoc przy odrabianiu lekcji. Organizowanie spotkań/ Potwierdzenie dyrektora placówki/ Okres stażu 2.WSPÓŁPRACA Z PEDAGOGIEM SZKOLNYM I PORADNIĄ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ Organizowanie spotkań z pedagogiem szkolnym. Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów uczniów./ Potwierdzenie pedagoga szkolnego/ Okres stażu 3.WSPÓŁPRACA Z PIELĘGNIARKĄ SZKOLNĄ Organizowanie pogadanek. Konsultacje wychowawcy z pielęgniarką/ Potwierdzenie Dyrektora szkoły/ Okres stażu § 8 ust.2 pkt 5- Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA Forma realizacji/sposób dokumentowania/termin: 1.OPIS I ANALIZA DWÓCH PRZYPADKÓW ROZPOZNANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH. Uważna obserwacja uczniów. Poznanie środowiska domowego wychowanków. Ustalenie metod pracy z dziećmi i oddziaływań wychowawczych. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Podsumowanie i wnioski./ Opis i analiza dwóch przypadków/ Okres stażu. Plan może ulec modyfikacji i aktualizacji w zależności od potrzeb nauczyciela i szkoły. Szamocin,1IX2012r. ……………………………. podpis nauczyciela Zatwierdzam do realizacji dn. …………………… Podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 247
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |