Katalog

Marzena Wójcik, 2015-03-10
Sulęczyno

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć z jęz. angielskiego w klasie IV.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


Nauczyciel: Marzena Wójcik
Klasa: IV
Data: 30.10.2014r.
Czas trwania: 45 min.

Temat: Halloween – zwyczaje krajów anglojęzycznych

Cele:
- zapoznanie uczniów z tradycyjnym świętem Halloween oraz sposobami jego obchodzenia,
- poznanie i utrwalenie słownictwa związanego z Halloween,
- nauka krótkiej rymowanki :”Pumpkin, pumpkin!”
- utrwalenie znajomości liczebników 1-20 oraz przypomnienie zasady tworzenia liczby mnogiej rzeczowników,
- utrwalanie nawyku utrzymywania porządku w miejscu pracy,

Pomoce, materiały: plakat ”Halloween at Dracula’s” wyd.”Pearson Education”, gra” Halloween cards” z podr ”Eko and Friends”, obrazki – maski do kolorowania i wycięcia z podr.”Join In”, ilustracja przedstawiająca ‘’jack-o’lantern’’- lampę wykonaną z dyni, arkusze kolorowego brystolu, kłębki kolorowej wełny, taśma klejąca, nożyczki, kredki.

Formy pracy: indywidualna, grupowa, w parach.

Część wstępna:
powitanie i rozgrzewka – gra BINGO (przypomnienie liczebników 1-20)

Część zasadnicza:
Dzieci próbują odpowiedzieć na pytanie: Co to jest Halloween? Prowadząc rozmowę z dziećmi nauczyciel przekazuje podstawowe informacje na temat tego święta – termin, zwyczaje związane z tą datą oraz bardzo skrótowo: źródła tej tradycji. Prezentacja rymowanki „Pumpkin, pumpkin” :

“Pumpkin,pumpkin
Round and fat.
Turn into a lantern
Just like that!’’

/ostatniemu wersowi towarzyszy wskazanie przez nauczyciela ilustracji z “jack-o’lantern’’/ Dzieci powtarzają rymowankę kilka razy .

Wprowadzenie słownictwa związanego z Halloween /witch, bat, spider, skeleton, frog, ghost, pumpkin,. Dzieci patrzą na ilustrację - zał. I /postacie na obrazku są podpisane / słuchają słownictwa nagranego na taśmie. Powtarzają poznane wyrazy. Nauczyciel proponuje aby dopisały na ilustracji słowa: cat, vampire.

Nauczyciel prezentuje plakat „Halloween at Draculas” i zadaje pytanie :What can you see in the picture? Dzieci odpowiadają: I can see a bat/bats. - i.t.p.

How many bats can you see? – i.t.p. /nauczyciel zwraca uwagę na poprawną wymowę rzeczowników w liczbie mnogiej/

Who’s missing? Ćwiczenia wymowy w zgadywaniu czego brakuje na obrazku,

Utrwalenie poznanego słownictwa. W parach dzieci otrzymują komplet kart z ilustracjami związanymi z poznanym słownictwem /zał.III/ – każda karta ma parę z napisanym na niej słówkiem. Jedno dziecko w parze trzyma karty z obrazkami, drugie ze słowami. Na zmianę wykładają karty i nazywają ilustrację bądź odczytują odpowiadające jej słowo. W drugiej rundzie dzieci, które miały obrazki biorą karty ze słowami, a ich koledzy biorą karty z obrazkami, dodatkowe ćwiczenie ‘memory game’ –dzieci szukają i utrwalają wymowę znalezionego obrazka bądź wyrazu.

W grupach dzieci wykonują elementy strojów na wieczór strachów- dziewczynki wykonują czapki czarownic, a chłopcy maski wampirów. / przykładowa maska zał. II / Dzieci współpracują wymieniając się przyborami. Nauczyciel pomaga i udziela porad jak najlepiej wykonać zadanie. Jako pracę domową poleca dokończenie prac w domu i dołączenie do nich gumek.

Posprzątanie miejsca pracy i pożegnanie.
Wyświetleń: 161


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.