Katalog

Marzena Wójcik, 2015-03-10
Sulęczyno

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji jęz. angielskiego w klasie IV.

- n +

Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy IV

Imię i nazwisko nauczyciela: Marzena Wójcik
Przedmiot: język angielski
Klasa: VI
Data: 4.03.2014
Temat lekcji: Telling the time - odczytywanie godzin z zegara.
Czas trwania lekcji: 45 minut


I. Cele ogólne:
• wprowadzenie pytania o godzinę,
• wprowadzenie zwrotów używanych przy podawaniu godziny,
• przypomnienie liczebników w zakresie 100,
• doskonalenie czytania w zakresie podanego słownictwa,
• rozwijanie komunikacji językowej,
• doskonalenie słuchania ze zrozumieniem

II. Cele szczegółowe:
Po zajęciach uczeń:
Sfera poznawcze:
• wymieni pytania o godzinę,
• wymieni poznane zwroty, które są stosowane, przy podawaniu godziny,
Sfera kształcąca:
• powtórzy nazwy zegarów i ich części,
• posłucha, i powtórzy godziny,
• powtórzy użyteczne przy podawaniu godzin zwroty,
• zakreśli usłyszaną godzinę,
• dorysuje wskazówki na tarczach zegarów,
• zapyta kolegę o godzinę ,
• odpowie na pytanie,
• odczyta godziny,
• uzupełni zdania,
• napisze zdania po angielsku
III. Metoda pracy
Warm-up, rozmowa dydaktyczna, wykonanie ćwiczeń, wypowiedź ustna – dialog.
IV. Formy pracy:
• zbiorowa,
• indywidualna,
• praca w parach

V. Środki dydaktyczne:
• podręcznik: Starland 1,
• zeszyt ćwiczeń do podręcznika
• płyta CD nauczyciela,
• dodatkowe zadania dla uczniów pracujących szybciej,
• karteczki z podaną godziną,
• zegar

VI. Przebieg zajęć:

1. Powitanie.
2. Czynności organizacyjno – porządkowe.
3. Powtórzenie zagadnień o czasowniku „can” – warm-up.
4. Uczniowie odczytują po polsku godziny na zegarach w pierwszym rzędzie i powtarzają te godziny po polsku. Następnie słuchają nagrania i powtarzają te godziny po angielsku. Uczniowie odczytują po polsku godziny w drugim rzędzie zegarów. Po przeczytaniu wszystkich godzin w tym rzędzie dwoma sposobami po polsku, uczniowie słuchają nagrania i powtarzają te godziny po angielsku. Nauczyciel pyta, jakie słowo odpowiada polskiemu „ po” i naprowadza uczniów na słowo „past” oraz „za” i naprowadza na słowo „to”.
5. Uczniowie odczytują dwoma sposobami po polsku godziny w trzecim rzędzie zegarów., zwracając uwagę na wyraz „half”.
6. Nauczyciel pokazuje zegar. Wyjaśnia podawanie godziny w momencie, gdy wskazówka wędruje do pełnej godziny, wyjaśnia uczniom słowo „quarter”, „o’clock”
7. Po tym podsumowaniu uczniowie słuchają wszystkich przykładów i powtarzają je bez dodatkowych objaśnień.
8. Ćwiczenie usprawniające słuchanie ze zrozumieniem. Uczniowie spośród dziesięciu godzin w podręczniku mają zakreślić te, które słyszą w nagraniu. W tym ćwiczeniu godziny podane są metoda tradycyjną. Kolejne ćwiczenie usprawniające słuchanie ze zrozumieniem. Uczniowie słuchają sześciu krótkich dialogów, . Godzinę usłyszana w każdym z dialogów trzeba przedstawić graficznie., dorysowując wskazówki na tarczach zegarów.
9. Ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych. Uczniowie pracują w parach. Nauczyciel przygotowuje tyle pasków papieru, z podaną cyfrową godziną na każdym, ilu jest uczniów w grupie. Każdy z uczniów losuje jeden pasek. Następnie jeden z uczniów z pary pyta „What’s the time, please? Drugi uczeń odpowiada na zadane pytanie i odwrotnie. Następnie uczniowie zapisują swoje dialogi w zeszycie.
10. Uczniowie zdolni otrzymują dodatkowe zadania do wykonania. Na tarczach zegarowych muszą narysować wskazówki we właściwym położeniu. Uzupełnić zdania i napisać po angielsku wymagane zwroty.
11. Ocena pracy uczniów na zajęciach. Pochwała uczniów.
12. Forma ewaluacji lekcji: obserwacja- poddane jej będą umiejętności i postawy uczniów w trakcie zajęć,
13. Podsumowanie zajęć:
14. Zadanie pracy domowej.
15. Pożegnanie.
Wyświetleń: 401


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.