Katalog Marzena Wójcik, 2015-03-10 Sulęczyno Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji jęz. angielskiego w klasie IV.Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy IV Imię i nazwisko nauczyciela: Marzena Wójcik Przedmiot: język angielski Klasa: VI Data: 4.03.2014 Temat lekcji: Telling the time - odczytywanie godzin z zegara. Czas trwania lekcji: 45 minut I. Cele ogólne: • wprowadzenie pytania o godzinę, • wprowadzenie zwrotów używanych przy podawaniu godziny, • przypomnienie liczebników w zakresie 100, • doskonalenie czytania w zakresie podanego słownictwa, • rozwijanie komunikacji językowej, • doskonalenie słuchania ze zrozumieniem II. Cele szczegółowe: Po zajęciach uczeń: Sfera poznawcze: • wymieni pytania o godzinę, • wymieni poznane zwroty, które są stosowane, przy podawaniu godziny, Sfera kształcąca: • powtórzy nazwy zegarów i ich części, • posłucha, i powtórzy godziny, • powtórzy użyteczne przy podawaniu godzin zwroty, • zakreśli usłyszaną godzinę, • dorysuje wskazówki na tarczach zegarów, • zapyta kolegę o godzinę , • odpowie na pytanie, • odczyta godziny, • uzupełni zdania, • napisze zdania po angielsku III. Metoda pracy Warm-up, rozmowa dydaktyczna, wykonanie ćwiczeń, wypowiedź ustna – dialog. IV. Formy pracy: • zbiorowa, • indywidualna, • praca w parach V. Środki dydaktyczne: • podręcznik: Starland 1, • zeszyt ćwiczeń do podręcznika • płyta CD nauczyciela, • dodatkowe zadania dla uczniów pracujących szybciej, • karteczki z podaną godziną, • zegar VI. Przebieg zajęć: 1. Powitanie. 2. Czynności organizacyjno – porządkowe. 3. Powtórzenie zagadnień o czasowniku „can” – warm-up. 4. Uczniowie odczytują po polsku godziny na zegarach w pierwszym rzędzie i powtarzają te godziny po polsku. Następnie słuchają nagrania i powtarzają te godziny po angielsku. Uczniowie odczytują po polsku godziny w drugim rzędzie zegarów. Po przeczytaniu wszystkich godzin w tym rzędzie dwoma sposobami po polsku, uczniowie słuchają nagrania i powtarzają te godziny po angielsku. Nauczyciel pyta, jakie słowo odpowiada polskiemu „ po” i naprowadza uczniów na słowo „past” oraz „za” i naprowadza na słowo „to”. 5. Uczniowie odczytują dwoma sposobami po polsku godziny w trzecim rzędzie zegarów., zwracając uwagę na wyraz „half”. 6. Nauczyciel pokazuje zegar. Wyjaśnia podawanie godziny w momencie, gdy wskazówka wędruje do pełnej godziny, wyjaśnia uczniom słowo „quarter”, „o’clock” 7. Po tym podsumowaniu uczniowie słuchają wszystkich przykładów i powtarzają je bez dodatkowych objaśnień. 8. Ćwiczenie usprawniające słuchanie ze zrozumieniem. Uczniowie spośród dziesięciu godzin w podręczniku mają zakreślić te, które słyszą w nagraniu. W tym ćwiczeniu godziny podane są metoda tradycyjną. Kolejne ćwiczenie usprawniające słuchanie ze zrozumieniem. Uczniowie słuchają sześciu krótkich dialogów, . Godzinę usłyszana w każdym z dialogów trzeba przedstawić graficznie., dorysowując wskazówki na tarczach zegarów. 9. Ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych. Uczniowie pracują w parach. Nauczyciel przygotowuje tyle pasków papieru, z podaną cyfrową godziną na każdym, ilu jest uczniów w grupie. Każdy z uczniów losuje jeden pasek. Następnie jeden z uczniów z pary pyta „What’s the time, please? Drugi uczeń odpowiada na zadane pytanie i odwrotnie. Następnie uczniowie zapisują swoje dialogi w zeszycie. 10. Uczniowie zdolni otrzymują dodatkowe zadania do wykonania. Na tarczach zegarowych muszą narysować wskazówki we właściwym położeniu. Uzupełnić zdania i napisać po angielsku wymagane zwroty. 11. Ocena pracy uczniów na zajęciach. Pochwała uczniów. 12. Forma ewaluacji lekcji: obserwacja- poddane jej będą umiejętności i postawy uczniów w trakcie zajęć, 13. Podsumowanie zajęć: 14. Zadanie pracy domowej. 15. Pożegnanie. Wyświetleń: 401
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |