Katalog Sylwia Zientarska, 2015-02-05 Czeladx Wychowanie fizyczne, Konspekty Terapia ruchowa - ćwiczenia wzmacniające mm. posturalne.Konspekt lekcji-terapia ruchowa Temat : Ćwiczenia wzmacniające mm. posturalne 1. Cele w zakresie: • Umiejętności: uczeń potrafi na miarę swoich możliwość wykonać ćwiczenie samodzielnie • Motoryki: wzmacnianie mm. grzbietu • Wiadomości: Uczeń wie jak wygląda prawidłowa postawa ciała, poznawanie i przestrzeganie zasad, przepisów poszczególnych gier i zabaw • Akcent wychowawczy: współpraca w grupie, zachęcanie do aktywności ruchowej w czasie wolnym 2. Klasa: III Edukacyjno terapeutyczna 3. Ilość uczniów: 4 4. Czas trwania: 60 min 5. Przybory i przyrządy: woreczki, maty do ćwiczeń, szarfy 6. Osoba prowadząca: S. Zientarska 7. Data: 03.01.2014 Tok lekcji Zadania szczegółowe Dozowanie Uwagi organizacyjno- metodyczne Część wstępna 1.Zorganizowanie grupy 2.Motywacja 3. Rozgrzewka 1.Zbiórka 2. Powitanie sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć 1.Podanie tematu oraz motywacja do aktywnego udziału w lekcji 1.Zabawa ożywiająca „nie strać szarfy”(szarfa założona na RR z tyłu na krzyż) poruszanie się najpierw na palcach, następnie na piętach i w podporze tyłem. Na sygnał siad skrzyżny RR w skrzydełka. Kto ostatni traci szarfę. 2. Chowamy skarb’’- poruszanie się j.w. na sygnał wkładamy szarfę pod stopy, RR splecione z tyłu. Za każdym razem Zakładamy szarfę ponownie na RR w pajączka. 1 min 1 min 5 min 5min Ustawienie w szeregu Część główna Ćwiczenia oddechowe Zestaw ćwiczeń wzmacniających mm. posturalne 1. ,,Zaczarowany berek’’- jedno dziecko berkiem, kogo klepnie siada w siadzie skrzyżnym RR w skrzydełka. Dla zwycięzców ,,Rakieta’’:10 razy tupiemy, 10 uderzamy o uda RR i wyskok w górę z okrzykiem Hurrrrra! 2-,,Jaskółka’’- leżenie przodem, RR splecione na pośladkach, klatka piersiowa uniesiona lekko w górę, głowa skierowana w dół, stopy obciągnięte. 3-,,Samolot’’- leżenie przodem, RR wyprostowane w bok, klatka piersiowa lekko uniesiona w górę, głowa skierowana w dół, stopy obciągnięte. 4-,,Ptaszek’’- leżenie przodem, RR w skrzydełka, NN ugięte w stawach kolanowych stopy złączone, klatka piersiowa uniesiona lekko w górę, głowa skierowana w dół. 5 -,,Pompki’’- klęk podparty, plecy proste kolana złączone, dłonie blisko skierowane do siebie ,ugięcia RR w stawach łokciowych z dotknięciem nosa do podłogi pomiędzy dłońmi 5min 10x 10x 10x 10x Ustawienie w szeregu Ustawienie w kole Część końcowa Kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy ciała Czynności organizacyjno-porządkowe Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym Zabawa uspokajająca: 1. Wysyłamy list’’- przekazywanie woreczka z rąk do rąk za plecami, jeden następnie drugi i trzeci. 2.”Wysyłamy telegram’’- pozycja jak wyżej, a przekazywanie woreczka stopami nie dotykając podłogi. 1Zbiórka 2. Ocena grupy, najlepiej ćwiczący uczniowie otrzymują „plusa” 1. Motywacja uczniów do podejmowania aktywności ruchowej 5min 5 min 1 min 1 min Ustawienie w kole Ustawienie w szeregu Ustawienie w szeregu Wyświetleń: 416
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |