![]() |
![]() |
Katalog Dorota Stępień, 2015-02-10 Sulejówek Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego D.StępieńPlan rozwoju zawodowego Nauczyciel mianowany – awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Dorota Stępień data rozpoczęcia stażu – 2012r. Przewidywana data ukończenia stażu – 2015r. Podstawę prawną niniejszego planu rozwoju zawodowego stanowi Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) § 8 ust. 2 pkt 1 w/w Rozporządzenia Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Formy realizacji • wdrażanie uczniów do samooceny (ankiety, karty ewaluacyjne ułatwiające uczniom samoocenę z zachowania oraz zdobywanych umiejętności) • wzbogacanie własnego warsztatu i metod pracy poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego takich jak kursy, szkolenia, warsztaty, także z zakresu WDN • doskonalenie własnej wiedzy poprzez studiowanie fachowej literatury i czasopism • przygotowanie uczniów do pozaszkolnych konkursów przedmiotowych • współorganizowanie oraz organizowanie szkolnych konkursów • udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej zadań np. dotyczących ewaluacji wewnętrznej pracy szkoły • udział w tworzeniu dokumentacji szkolnej • współuczestnictwo w organizowanych corocznie Dniach Otwartych Szkoły Sposoby dokumentowania efektów • zaświadczenia • dokumentacja własna • zapisy w szkolnych dziennikach • dyplomy uczniów § 8 ust. 2 pkt 2 w/w Rozporządzenia Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Formy realizacji • komputerowe opracowywanie potrzebnych w procesie edukacyjnym materiałów • wyposażenie pracowni historycznej w teksty źródłowe do nauczania historii • wyposażenie pracowni historycznej w zestaw foliogramów do wybranych epok historycznych • wykorzystywanie komputera w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej • wykorzystywanie Internetu w codziennym warsztacie pracy jako źródła cennych informacji • wykorzystanie środków przekazu w procesie komunikacji • prowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera i sieci Internet • śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego • wdrażanie uczniów do bezpiecznego i świadomego posługiwania się komputerem (np. prawo autorskie przy wyszukiwaniu informacji na potrzeby referatów) • korzystanie ze stron MEN Sposoby dokumentowania efektów • zaświadczenia • dokumentacja własna • zapisy w szkolnych dziennikach • dyplomy uczniów § 8 ust. 2 pkt 3 w/w Rozporządzenia Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami Formy realizacji • przeprowadzenie zajęć edukacyjnych w obecności nauczyciela kontraktowego lub stażysty • pełnienie funkcji opiekuna nauczycieli stażystów lub opiekuna praktyk pedagogicznych (w razie potrzeby) • opublikowanie „Planu rozwoju zawodowego" oraz autorskich scenariuszy lekcji informatyki w sieci Internet • udostępnienie innym nauczycielom autorskich scenariuszy lekcji, testów, sprawdzianów lub innych pomocy dydaktycznych w szkolnej bibliotece • pomoc nauczycielom rozpoczynającym pracę i awans zawodowy • współpraca z nauczycielami uczącymi innych przedmiotów w zakresie organizacji imprez, uroczystości szkolnych, konkursów Sposoby dokumentowania efektów • zaświadczenia Dyrektora szkoły • wydruk stron internetowych • dokumentacja własna • zapisy w szkolnych dziennikach • potwierdzenie nauczyciela bibliotekarza § 8 ust. 2 pkt 4a w/w Rozporządzenia Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Formy realizacji • Opracowanie programu autorskiego z zakresu Koła Informatycznego. Sposoby dokumentowania efektów • program • plan • sprawozdanie § 8 ust. 2 pkt 4c w/w Rozporządzenia Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Formy realizacji • pedagogizacja rodziców • prowadzenie zajęć z uczniem zdolnym oraz mającym trudności w nauce • organizacja konkursów szkolnych, przygotowanie uczniów do udziału w konkursach na wyższych szczeblach • organizowanie spotkań z ludźmi tworzącymi lokalny samorząd, działającymi w ramach organizacji pozarządowych • organizowanie akcji charytatywnych • protokoły zebrań z rodzicami potwierdzenia sprawowanie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego § 8 ust. 2 pkt 4e w/w Rozporządzenia Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Formy realizacji • utrzymywanie stałych kontaktów z Poradnią Pedagogiczno – Psychologiczną • nawiązanie współpracy z organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta • stała współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym • organizowanie/współorganizowanie imprez integracyjnych Sposoby dokumentowania efektów • potwierdzenia Dyrektora szkoły • potwierdzenia odpowiednich instytucji § 8 ust. 2 pkt 5 w/w Rozporządzenia Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Formy realizacji • Tworzenie sytuacji wychowawczych podnoszących poczucie odpowiedzialności za siebie i innych. Pomoc koleżeńska dla uczniów słabszych. • Opracowanie rozkładu materiału dla ucznia ze specyficznymi wymaganiami edukacyjnymi • opis i analiza postępowania ucznia z trudnościami wychowawczymi- badanie wpływu sytuacji rodzinnej na zachowanie ucznia Sposoby dokumentowania efektów • Własna dokumentacja • Notatki, opis przypadku Wyświetleń: 287
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |