AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Grzywna - Wołoszyn, 2015-02-10
Sosnowiec

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

"W gościach" - scenariusz zintegrowanych zajęć edukacji wczesnoszkolnej klasa III.

- n +

SCENARIUSZ ZINTEGROWANYCH ZAJĘĆ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Klasa III

Temat: W gościach

Edukacje: środowiskowa, polonistyczna, matematyczna.

Cel ogólny: wdrażanie do kulturalnego zachowania się
Cele operacyjne- Uczeń:
 układa rozsypankę literową,
 słucha nagrania wiersza,
 umie udzielić odpowiedzi na pytania nauczyciela dzięki uważnemu słuchaniu,
 wie jak należy zachować się w gościach,
 zna obowiązki gospodarza,
 stosuje różne formy przymiotnika,
 układa talerz i sztućce,
 zna kierunki w przestrzeni,
 wie co znaczy kulturalne zachowanie,
 stosuje zasady savoir-vivre.
Metody pracy: rozmowa, praktyczne działanie, pogadanka, praca z tekstem literackim, „burza mózgów”.

Formy: indywidualna jednolita, grupowa, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: rozsypanka, talerz, sztućce – rzeczywiste, płyta CD, ilustracja kwoki, podręcznik, karta pracy,Słownik Wyrazów Obcych.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Wprowadzenie do tematu lekcji:
 układanie rozsypani literowej, której rozwiązaniem jest hasło w gościach.
2. Swobodne wypowiedzi uczniów o swoich doświadczeniach związanych z zachowaniem się w gościach oraz z przyjmowaniem gości w domu:
 co to znaczy być w gościach?
 jakie są obowiązki gospodarza?
 jak należy zachować się podczas wizyty?
 na jakie uroczystości zaprasza się gości?
3. Słuchanie nagrania wiersza Jana Brzechwy „Kwoka”(P.s.62), wspólne omówienie tekstu :
 co to jest dobre wychowanie?- burza mózgów,
 kogo zaprosiła Kwoka do siebie?
 jaka była Kwoka w stosunku do gości ?
 jakie uczucia towarzyszyły gościom?
 czego powinna nauczyć się Kwoka zapraszając gości?
4. Ułożenie talerza i sztućców – praca w grupach.
 wyjaśnienie do czego służą,
 co znajduje się np. po prawej stronie talerza,
5. Trudne sytuacje w czasie pobytu w gościach- test (K.29 ćw.3)
6. Podsumowanie: zwrócenie uwagę dzieci na zasady właściwego zachowania w gościach:
 jak długo powinno się przebywać w gościach?
 o której godzinie przychodzimy w gości?
 jak się ubieramy gdy idziemy w gości?
7. Wyjaśnienie terminu „savoir vivre”:
 -szukanie informacji w Słowniku Wyrazów Obcych,
 odczytanie definicji,
 wyjaśnienie znaczenia słowa savoir- vivre przez nauczyciela.
Savoir- vivre czyli ogłada, dobre maniery, znajomość obowiązujących zwyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności, obowiązujących w danej grupie. Wyraz pochodzi z języka francuskiego i jest złożeniem dwóch czasowników: savoir- wiedzieć i vivre- żyć, co oznacza „sztuka życia”.
Czego dotyczą zasady savoir- vivre? -swobodne wypowiedzi uczniów:
 nakrywanie, podawanie do stołu i jedzenia,
 wyglądu, prezentacji(np. postawy, higieny), właściwego ubioru,
 form towarzyskich(np. w miejscu pracy, w rodzinie, na przyjęciu),
 -komunikacji (także telefonicznej, internetowej),
 zachowania się w poszczególnych sytuacjach,
 zasady przyjmowania gości.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 457


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.