![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog MAGDALENA KOSIDŁO, 2015-01-20 NIEDRZWICA DUŻA Pedagogika, Plany pracy Plan pracy wychowawczej.ROZKŁAD GODZIN WYCHOWAWCZYCH W KLASIE I A NA ROK SZKOLNY 2009/2010 Wychowawca Magdalena Kosidło Temat Forma realizacji Oczekiwane efekty wychowawcze Termin realizacji Wybór samorządu klasowego wybory do samorządu klasowego, przydział funkcji i obowiązków, przedstawienie propozycji zagadnień do omówienia na lekcjach wychowawczych -Uczeń potrafi umotywować zgłoszoną kandydaturę kolegi do samorządu klasowego, IX Ja i moja klasa gry i zabawy integrujące społeczność klasową -uczeń potrafi nawiązywać kontakty i przekazywać informacje o sobie, swoich emocjach, -dostrzega związek między atmosferą panującą w klasie a zachowaniem swoim i innych uczniów, -potrafi współdziałać w grupie, IX Kodeks ucznia, statut szkoły - moje prawa i obowiązki. zapoznanie z dokumentacją szkolną -uczeń zna Statut Szkoły, program wychowawczy, punktowy system oceniania z zachowania, zna swoje prawa i obowiązki, IX Zacznijmy od siebie – ekologia dla każdego udział w akcji „Sprzątanie świata” - rozumie potrzebę troski o środowisko naturalne, wie, jak należy dbać o bliższe i dalsze otoczenie.IX Trzymaj formę program profilaktyczny realizowany przez pedagoga szkolnego -propagowanie zasad zdrowego stylu życia, -uczeń rozumie potrzebę dbałości o własne zdrowie,X W jaki sposób uczyć się racjonalnie i skutecznie? zajęcia warsztatowe -uczeń zna różne sposoby efektywnego uczenia się; -potrafi korzystnie zaplanować dzień, -rozumie znaczenie koncentracji w procesie uczenia się, X Nasi nauczyciele i my dyskusja -uczeń zna rolę dziejową Komisji Edukacji Narodowej; -potrafi wymienić cechy ulubionego belfra; - ma świadomość dobrych i złych stron pracy pedagogicznej, X Powiedz nie agresji -scenki dramowe, -rozmowa nauczająca, -dostrzega przyczyny ludzkiej agresji, -rozumie potrzebę pozytywnego nastawienia do siebie i swojego życia, -umie wymienić formy zapobiegania zachowaniom agresywnym X „A pamięć o nich trwać będzie wiecznie…” -rozmowa -odwiedzanie grobów bliskich -uczeń potrafi wymienić polskich bohaterów poległych za ojczyznę; -potrafi dokonać refleksji nad istotą ludzkiego cierpienia, X Rozpoznawanie i nazywanie uczuć, ćwiczenie empatii warsztaty z psychologiem -wykazuje wrażliwość na potrzeby innych ludzi, - interpretuje sytuacje życiowe z różnych punktów widzenia, - próbuje wczuwać się w stany emocjonalne i sytuacje innych ludzi XI „AIDS nie wybiera – ty możesz” program profilaktyczny (konkurs na plakat) -uczeń zna sposoby zarażenia wirusem HIV, -potrafi wymienić metody obrony przed zarażeniem,XI Savoir – vivre, czyli elegancja na co dzień scenki rodzajowe -uczeń potrafi poprawnie i kulturalnie zachowywać się w różnych sytuacjach, -zna zasady dobrego wychowania, XI Uczeń – obywatel. Czym są dla niego symbole narodowe? pogadanka -uczeń rozumie znaczenie symboli narodowych; -wie jak zadbać o miejsca pamięci narodowej, -wyjaśnia znaczenie obchodów rocznic ważnych wydarzeń państwowych, XI Mikołajki klasowe gry i zabawy integracyjne -uczeń potrafi zaplanować zabawę i aktywnie współdziałać w grupie, XII Moje hobby prezentacja zbiorów kolekcjonerskich -uczeń jest świadomy swoich zainteresowań, - rozumie potrzebę rozwijania zainteresowań w celu osiągnięcia sukcesu w przyszłości. XII Pielęgnujemy tradycje rodzinne - uroczysta wigilia. wigilia klasowa -uczeń rozwija umiejętność współżycia w rodzinie, -zna tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe, XII .Jestem wrażliwy i tolerancyjny - kształtowanie postaw szacunku i godności dla osób starszych i niepełnosprawnych. pogadanka -wykazuje wrażliwość na potrzeby innych ludzi, -umie określić pojęcie niepełnosprawności , -umie scharakteryzować własną postawę wobec niepełnosprawności, -potrafi zaplanować pomoc osobom niepełnosprawnym we własnym środowisku, I Różnorodność technik pokonywania stresu pogadanka, rozwiązywanie testu - rozumie, czym jest stres, - jest świadomy, że stres może być siłą pozytywną (czynnik mobilizujący) lub negatywną, - zna różne sposoby zapobiegania nadmiernemu stresowi i radzenia sobie z jego skutkami, I Młodzieńcze ideały, problemy, niepokoje… -praca indywidualna (zabawa psychologiczna „Moja teczka”), -dyskusja, -zna sposoby radzenia sobie z młodzieńczymi problemami, - uczeń potrafi zaktywizować się w dążeniu do osiągnięcia przyjętych przez siebie ideałów, I Semestralna samoocena -rozmowa, - analiza ocen przedmiotowych i semestralnych -uczeń potrafi dokonać samooceny i samokrytyki, - dostrzega przyczyny trudności w nauce, - chce przyjąć pomoc i dzielić się swoimi umiejętnościami z innymi, I „Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie?” – dorastanie do miłości -rozmowa nauczająca -rozróżnia poszczególne rodzaje miłości, -potrafi określić i wyrazić własne rozumienie miłości, -posiada świadomość odpowiedzialności w kontaktach z płcią przeciwną, II Czy kompleksy utrudniają życie? psychozabawy -uczeń rozumie potrzebę poznawania siebie w celu rozwoju własnych umiejętności i pozytywnych uczuć, II Jak mówić nie- trudna sztuka odmawiania -scenki rodzajowe ćwiczące umiejętność odmawiania, -praca w grupach, -wie czym jest zachowanie asertywne, -zna techniki odmawiania i umie je adekwatnie zastosować, III Święto Kobiet gry i zabawy integracyjne -uczeń potrafi zorganizować się w celu przygotowania imprezy klasowej oraz zgodnie się bawić, III Tolerancja sztuką życia w społeczeństwie warsztaty z pedagogiem szkolnym -uczeń potrafi wyrazić szacunek wobec postaw i poglądów innych ludzi, -jest tolerancyjny wobec odmienności innych, III Obrzędy wielkanocne praca z tekstem źródłowym XVIII - wieczne „Pamiętniki” Jędrzeja Kitowicza -uczeń potrafi opisać obrzędy i zwyczaje wielkanocne charakterystyczne w społeczeństwie staropolskim, -potrafi je porównać ze zwyczajami współczesnymi,IV Zanim zrobisz pierwszy krok - konsekwencje przyjmowania używek warsztaty - zna przyczyny i skutki nałogów, - rozumie znaczenie poczucia własnej wartości, -potrafi odmówić spożycia alkoholu czy zapalenia papierosa, -dostrzega związki między stylem życia, a czyhającymi zagrożeniami, -preferuje zdrowy styl życia, IV Dyskusja nad filmem i książką dyskusja -dostrzega wartości książek dla potrzeb samorozwoju intelektualnego, V Kampania antynikotynowa program profilaktyczny -uczeń zna negatywne konsekwencje palenia papierosów, -potrafi odmówić zapalenia papierosa i zachęca do tego kolegów V Racjonalne odżywianie się prezentacja i degustacja zdrowych potraw -rozumie potrzebę troski o swoje zdrowie. -preferuje zdrowy styl życia, V W plenerze, czyli o kulturze odpoczynku i rekreacji pogadanka - rozumie konieczność odpoczynku, -zna sposoby właściwego i urozmaiconego odpoczynku, -zna zasady prawidłowego zachowywania się na szlakach turystycznych, VI Oceniamy miniony rok szkolny – co było dobre, a co złe, co zmienić na lepsze? pogadanka -uczeń umie zastosować samoocenę i samokrytykę swojego postępowania, -potrafi wyciągnąć wnioski na przyszłość, VI Zgłoś błąd Wyświetleń: 400
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |