Katalog MAGDALENA KOSIDŁO, 2015-01-20 NIEDRZWICA DUŻA Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Magdalena Kosidło nauczyciel mianowany Gimnazjum nr 1 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Niedrzwicy Dużej Data rozpoczęcia stażu: 1 IX 2012 r. Data zakończenia stażu: 31 V 2015 r. Na podstawie powinności i wymagań nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego wynikających z Rozporządzenia MENiS z 01.12.2004 r.(Dz.U. z 2004 r. nr 26, poz. 2593) oraz ze zmianami zgodnymi z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14.11.2007 r. (Dz. U z 2007 r. nr 214, poz. 1580). Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu. Zagadnienia organizacyjne Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn. 01.12.2004r., broszury „Awans zawodowy nauczycieli”, strony internetowe, „Głos Nauczycielski”). VIII/IX 2012 Wniosek o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. IX 2012 Plan rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie materiałów i dokumentów. Okres stażu Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały. Przygotowanie projektu sprawozdania. Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. VI 2015 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Rozp. §8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Doskonalenie kompetencji zawodowych. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, służących własnemu rozwojowi. Okres stażu Zaświadczenia, dyplomy. Wzbogacanie warsztatu pracy Gromadzenie pomocy dydaktycznych(mapy, foliogramy, zdjęcia, plansze, filmy, nowości wydawnicze). Okres stażu Potwierdzenie dyrektora. Współpraca z biblioteką szkolną i Gminną Biblioteką Publiczną Pomoc uczniom w docieraniu do literatury fachowej wykorzystywanej w przygotowaniach do konkursów historycznych oraz z Wos-u. Okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły i kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej. Doskonalenie umiejętności wychowawczych Kontakt z rodzicami uczniów. Na bieżąco Notatki nauczyciela, wpisy w dzienniki Przygotowywanie uczniów do konkursów i olimpiad Praca indywidualna z uczniami wykazującymi zainteresowanie problematyką historyczną i wosowską. Okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły Zestawienie wyników konkursów Przygotowywanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego. Na bieżąco Potwierdzenia dyrektora szkoły. Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Stosowanie odpowiednich metod pracy, prowadzenie zajęć wyrównawczych. Na bieżąco Zaświadczenie dyrektora, dziennik zajęć pozalekcyjnych. Współudział w organizowaniu imprez szkolnych i uroczystości środowiskowych, -Organizowanie akademii, apeli z okazji rocznic historycznych, -Współdziałanie w przygotowaniu imprez środowiskowych, -Działalność w Towarzystwie przyjaciół Ziemi Niedrzwickiej nad rozwojem patriotyzmu lokalnego i krzewieniem historii regionalnej. Okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły, zaświadczenia organizacji pozarządowych, Praca w komisjach szkolnych Praca w Komisji Statutowej. Okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły. Samodzielna lektura pedagogiczna i metodyczna. Studiowanie literatury fachowej, artykułów, opracowań. Okres stażu Bibliografia Rozp. §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Publikacja własnego Planu Rozwoju Zawodowego Publikacja w Internecie. Okres stażu Adres strony internetowej. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji Wyszukiwanie stron internetowych poświęconych historii oraz zagadnieniem z Wos-u, wykorzystywanych na zajęciach edukacyjnych. Na bieżąco Zebrane materiały, adresy stron internetowych. Wykorzystywanie multimediów w przedmiocie -Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, -projekcje filmów o tematyce historycznej. Na bieżąco Potwierdzenie dyrektora szkoły. Wykorzystywanie mass mediów do informowania o osiągnięciach uczniów Prezentacja osiągnięć uczniowskich. Na bieżąco Strona internetowa szkoły. Wykorzystywanie Internetu do krzewienia wiedzy z historii regionalnej Prowadzenie konkursu z historii regionalnej „Rozpoznaj zapomniane miejsca”. W okresie stażu Strona internetowa szkoły. Przygotowywanie prezentacji multimedialnych Wykorzystywanie prezentacji multimedialnych na zajęciach z historii i Wos-u. Na bieżąco Potwierdzenie dyrektora szkoły. Rozp. §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Uczestnictwo w pracach zespołu humanistycznego -Realizacja planu pracy zespołu. -Pogadanka dla członków zespołu humanistycznego n/t „Aktywizujące metody nauczania historii i Wos-u”. Na bieżąco I 2013 Zaświadczenia przewodniczącego zespołu humanistycznego, protokoły posiedzeń zespołu humanistycznego. Współpraca z nauczycielami wszystkich przedmiotów Współpraca przy organizowaniu uroczystości szkolnych. Wg potrzeb Potwierdzenie dyrektora. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami -Organizacja spotkań, uroczystości szkolnych -przekazywanie informacji z kursów, szkoleń, -udostępnianie opracowanych testów, sprawdzianów, scenariuszy, konspektów, planów, -prezentowanie warsztatu pracy w czasie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, --wymiana doświadczeń i spostrzeżeń związanych z pracą historyka w szkole. W okresie stażu Scenariusz imprez, apeli, zajęć, wyciągi z protokołów, potwierdzenie dyrektora. Opracowanie i gromadzenie w bibliotece szkolnej scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych dostępnych dla wychowawców i zainteresowanych nauczycieli. Okres stażu Wykaz materiałów. Rozp. §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Opracowanie i wdrożenie programu pracy z historii i Wos-u z uczniem o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim Opracowanie programu, wdrożenie, ewaluacja. 2012/14 Opracowany i wdrożony program. Opracowanie programu Koła Historycznego Opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu na zajęcia Koła Historycznego. W okresie stażu Opracowany i wdrożony program. Opracowanie wspólnie z uczniami i realizacja projektów edukacyjnych z historii regionalnej Opracowanie projektu, jego realizacja i ewaluacja. 2012/2013 2013/2014 Kontrakt z uczniami, karta oceny projektu, sprawozdanie z realizacji projektu. Rozp. §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących działań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Pedagogizacja rodziców Pogadanka n/t „Rodzice a prawa i obowiązki szkolne” IX 2012 Wpis w dzienniku lekcyjnym. Organizacja konkursów szkolnych z historii i wos Konkurs pieśni patriotycznej i legionowej. XI 2012 Potwierdzenie dyrektora. Konkurs wiedzy o patronie szkoły „Wokół Piłsudskiego”. III 2013 Potwierdzenie dyrektora. Konkurs historyczno – geograficzny z wiedzy o gminie i regionie. III/V 2013 Potwierdzenie dyrektora. Szkolny konkurs wiedzy obywatelskiej. II 2013 Potwierdzenie dyrektora. Przygotowanie uczniów do występów z okazji rożnych uroczystości obchodzonych w szkole -Imprezy, -akademie okolicznościowe, -rocznice historyczne. W okresie stażu Potwierdzenie dyrektora. Organizowanie imprez oraz wycieczek szkolnych -Zwiedzanie zabytków i miejsc pamięci narodowej, -organizowanie wyjść do kina, -organizowanie uroczystości klasowych. W okresie stażu Karta wycieczek, zapisy w dzienniku lekcyjnym. Edukacja regionalna -Realizacja projektów edukacyjnych z historii regionalnej, -opieka nad cmentarzem wojennym z I wojny światowej w Niedrzwicy Dużej. W okresie stażu Wpisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych, wpisy w dzienniku lekcyjnym. Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom z problemami -Diagnozowanie środowiska uczniów, -opiniowanie o przyznanie pomocy dla uczniów potrzebujących, -rozmowy z rodzicami, -współpraca z pedagogiem szkolnym. Wg potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły, wpisy w dzienniku lekcyjnym Współpraca ze strukturami samorządowymi -Rada Gminy -Ośrodek Pomocy Społecznej -Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bełżycach -Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Niedrzwickiej. W okresie stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły, zaświadczenia organizacji pozarządowych. Rozp. §8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Promowanie szkoły w środowisku lokalnym Prezentacja osiągnięć uczniów. W okresie stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły Współpraca z pedagogiem szkolnym Konsultacje z pedagogiem. Na bieżąco Potwierdzenie pedagoga szkolnego. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny osobistej Organizowanie pogadanek n/t zdrowego stylu życia. W okresie stażu Wpisy w dzienniku lekcyjnym. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacja jej podstawowych funkcji Opieka nad Samorządem Uczniowskim. W okresie stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły. Współpraca z UNICEF Realizacja projektu koordynowanego przez UNICEF. W okresie stażu Zaświadczenie uczestnictwa w projekcie Współpraca z Centrum Edukacji Obywatelskiej Realizacja projektów edukacyjnych prowadzonych przez CEO. W okresie stażu Zaświadczenia uczestnictwa w projektach. Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa i profilaktyki -Udział w pracach zespołu wychowawczego, -realizowanie planu wychowawczego szkoły. Na bieżąco Potwierdzenie dyrektora szkoły Współpraca z lokalnymi służbami(policją) Prelekcje z przedstawicielem policji. W okresie stażu Wpisy w dzienniku lekcyjnym. Rozp. §8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych -identyfikacja problemu, -ustalenie metod pracy i propozycji rozwiązania problemu -wdrażanie oddziaływań -wnioski W okresie stażu Opis i analiza dwóch przypadków Zatwierdzam do realizacji: ..................... Opracowała: Magdalena Kosidło .............................. Wyświetleń: 425
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |