Katalog

MAGDALENA KOSIDŁO, 2015-01-20
NIEDRZWICA DUŻA

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Magdalena Kosidło

nauczyciel mianowany

Gimnazjum nr 1 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Niedrzwicy Dużej


Data rozpoczęcia stażu: 1 IX 2012 r.

Data zakończenia stażu: 31 V 2015 r.

Na podstawie powinności i wymagań nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego wynikających z Rozporządzenia MENiS z 01.12.2004 r.(Dz.U. z 2004 r. nr 26, poz. 2593) oraz ze zmianami zgodnymi z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14.11.2007 r. (Dz. U z 2007 r. nr 214, poz. 1580).
Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu.

Zagadnienia organizacyjne

Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji

Poznanie procedury awansu zawodowego.

Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN
z dn. 01.12.2004r., broszury „Awans zawodowy nauczycieli”, strony internetowe, „Głos Nauczycielski”). VIII/IX 2012
Wniosek o rozpoczęcie stażu.

Opracowanie planu rozwoju zawodowego. IX 2012 Plan rozwoju zawodowego.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie materiałów
i dokumentów. Okres stażu Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały.
Przygotowanie projektu sprawozdania. Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. VI 2015 Sprawozdanie
z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Rozp. §8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji
Doskonalenie kompetencji zawodowych. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, służących własnemu rozwojowi. Okres stażu Zaświadczenia, dyplomy.
Wzbogacanie warsztatu pracy Gromadzenie pomocy dydaktycznych(mapy, foliogramy, zdjęcia, plansze, filmy, nowości wydawnicze). Okres stażu Potwierdzenie dyrektora.
Współpraca
z biblioteką szkolną
i Gminną Biblioteką Publiczną Pomoc uczniom w docieraniu do literatury fachowej wykorzystywanej w przygotowaniach do konkursów historycznych oraz z Wos-u. Okres stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły
i kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej.
Doskonalenie umiejętności wychowawczych Kontakt z rodzicami uczniów. Na bieżąco Notatki nauczyciela, wpisy w dzienniki
Przygotowywanie uczniów do konkursów
i olimpiad Praca indywidualna z uczniami wykazującymi zainteresowanie problematyką historyczną
i wosowską. Okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły
Zestawienie wyników konkursów
Przygotowywanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego. Na bieżąco Potwierdzenia dyrektora szkoły.
Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Stosowanie odpowiednich metod pracy, prowadzenie zajęć wyrównawczych. Na bieżąco Zaświadczenie dyrektora, dziennik zajęć pozalekcyjnych.
Współudział
w organizowaniu imprez szkolnych
i uroczystości środowiskowych, -Organizowanie akademii, apeli z okazji rocznic historycznych,
-Współdziałanie w przygotowaniu imprez środowiskowych,
-Działalność w Towarzystwie przyjaciół Ziemi Niedrzwickiej nad rozwojem patriotyzmu lokalnego
i krzewieniem historii regionalnej. Okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły, zaświadczenia organizacji pozarządowych,
Praca w komisjach szkolnych Praca w Komisji Statutowej. Okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły.
Samodzielna lektura pedagogiczna
i metodyczna. Studiowanie literatury fachowej, artykułów, opracowań. Okres stażu Bibliografia


Rozp. §8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji
Publikacja własnego Planu Rozwoju Zawodowego Publikacja w Internecie. Okres stażu Adres strony internetowej.
Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji Wyszukiwanie stron internetowych poświęconych historii oraz zagadnieniem z Wos-u, wykorzystywanych na zajęciach edukacyjnych. Na bieżąco Zebrane materiały, adresy stron internetowych.
Wykorzystywanie multimediów
w przedmiocie -Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych,
-projekcje filmów o tematyce historycznej. Na bieżąco Potwierdzenie dyrektora szkoły.
Wykorzystywanie mass mediów do informowania
o osiągnięciach uczniów Prezentacja osiągnięć uczniowskich. Na bieżąco Strona internetowa szkoły.
Wykorzystywanie Internetu do krzewienia wiedzy
z historii regionalnej Prowadzenie konkursu z historii regionalnej „Rozpoznaj zapomniane miejsca”. W okresie stażu Strona internetowa szkoły.
Przygotowywanie prezentacji multimedialnych Wykorzystywanie prezentacji multimedialnych na zajęciach
z historii i Wos-u. Na bieżąco Potwierdzenie dyrektora szkoły.



Rozp. §8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji
Uczestnictwo
w pracach zespołu humanistycznego -Realizacja planu pracy zespołu.

-Pogadanka dla członków zespołu humanistycznego n/t „Aktywizujące metody nauczania historii i Wos-u”. Na bieżąco
I 2013 Zaświadczenia przewodniczącego zespołu humanistycznego, protokoły posiedzeń zespołu humanistycznego.
Współpraca
z nauczycielami wszystkich przedmiotów Współpraca przy organizowaniu uroczystości szkolnych. Wg potrzeb Potwierdzenie dyrektora.
Dzielenie się swoją wiedzą
i doświadczeniami -Organizacja spotkań, uroczystości szkolnych
-przekazywanie informacji z kursów, szkoleń,
-udostępnianie opracowanych testów, sprawdzianów, scenariuszy, konspektów, planów,
-prezentowanie warsztatu pracy w czasie lekcji otwartych dla zainteresowanych nauczycieli,
--wymiana doświadczeń
i spostrzeżeń związanych z pracą historyka w szkole. W okresie stażu Scenariusz imprez, apeli, zajęć, wyciągi
z protokołów, potwierdzenie dyrektora.
Opracowanie i gromadzenie
w bibliotece szkolnej scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych dostępnych dla wychowawców
i zainteresowanych nauczycieli. Okres stażu Wykaz materiałów.


Rozp. §8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji
Opracowanie
i wdrożenie programu pracy z historii i Wos-u
z uczniem
o upośledzeniu umysłowym
w stopniu lekkim Opracowanie programu, wdrożenie, ewaluacja. 2012/14 Opracowany
i wdrożony program.
Opracowanie programu Koła Historycznego Opracowanie, wdrożenie
i ewaluacja programu na zajęcia Koła Historycznego. W okresie stażu Opracowany
i wdrożony program.
Opracowanie wspólnie z uczniami i realizacja projektów edukacyjnych
z historii regionalnej Opracowanie projektu, jego realizacja i ewaluacja. 2012/2013
2013/2014 Kontrakt z uczniami, karta oceny projektu, sprawozdanie
z realizacji projektu.


Rozp. §8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących działań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji
Pedagogizacja rodziców Pogadanka n/t „Rodzice a prawa
i obowiązki szkolne” IX 2012 Wpis w dzienniku lekcyjnym.
Organizacja konkursów szkolnych
z historii i wos Konkurs pieśni patriotycznej
i legionowej. XI 2012 Potwierdzenie dyrektora.
Konkurs wiedzy o patronie szkoły „Wokół Piłsudskiego”. III 2013 Potwierdzenie dyrektora.
Konkurs historyczno – geograficzny z wiedzy o gminie
i regionie. III/V 2013 Potwierdzenie dyrektora.
Szkolny konkurs wiedzy obywatelskiej. II 2013 Potwierdzenie dyrektora.
Przygotowanie
uczniów do występów z okazji rożnych uroczystości obchodzonych
w szkole -Imprezy,
-akademie okolicznościowe,
-rocznice historyczne. W okresie stażu Potwierdzenie dyrektora.
Organizowanie imprez oraz wycieczek szkolnych -Zwiedzanie zabytków i miejsc pamięci narodowej,
-organizowanie wyjść do kina,
-organizowanie uroczystości klasowych. W okresie stażu Karta wycieczek, zapisy
w dzienniku lekcyjnym.
Edukacja regionalna -Realizacja projektów edukacyjnych z historii regionalnej,
-opieka nad cmentarzem wojennym
z I wojny światowej
w Niedrzwicy Dużej. W okresie stażu Wpisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych, wpisy w dzienniku lekcyjnym.
Poznanie sytuacji rodzinnej
i organizowanie pomocy uczniom
z problemami -Diagnozowanie środowiska uczniów,
-opiniowanie o przyznanie pomocy dla uczniów potrzebujących,
-rozmowy z rodzicami,
-współpraca z pedagogiem szkolnym. Wg potrzeb Potwierdzenie dyrektora szkoły, wpisy w dzienniku lekcyjnym
Współpraca ze strukturami samorządowymi -Rada Gminy
-Ośrodek Pomocy Społecznej
-Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bełżycach

-Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Niedrzwickiej. W okresie stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły, zaświadczenia organizacji pozarządowych.


Rozp. §8 ust.2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Promowanie szkoły w środowisku lokalnym Prezentacja osiągnięć uczniów. W okresie stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły
Współpraca
z pedagogiem szkolnym Konsultacje z pedagogiem. Na bieżąco Potwierdzenie pedagoga szkolnego.
Współpraca
z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny osobistej Organizowanie pogadanek n/t zdrowego stylu życia. W okresie stażu Wpisy w dzienniku lekcyjnym.
Uczestnictwo
w pracach organów szkoły związanych
z realizacja jej podstawowych funkcji Opieka nad Samorządem Uczniowskim. W okresie stażu Potwierdzenie dyrektora szkoły.
Współpraca
z UNICEF Realizacja projektu koordynowanego przez UNICEF. W okresie stażu Zaświadczenie uczestnictwa w projekcie
Współpraca
z Centrum Edukacji Obywatelskiej Realizacja projektów edukacyjnych prowadzonych przez CEO. W okresie stażu Zaświadczenia uczestnictwa w projektach.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa
i profilaktyki -Udział w pracach zespołu wychowawczego,
-realizowanie planu wychowawczego szkoły.
Na bieżąco Potwierdzenie dyrektora szkoły
Współpraca
z lokalnymi służbami(policją) Prelekcje z przedstawicielem policji. W okresie stażu Wpisy w dzienniku lekcyjnym.


Rozp. §8 ust.2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji
Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych -identyfikacja problemu,
-ustalenie metod pracy i propozycji rozwiązania problemu
-wdrażanie oddziaływań
-wnioski W okresie stażu Opis i analiza dwóch przypadków


Zatwierdzam do realizacji: .....................
Opracowała: Magdalena Kosidło
..............................
Wyświetleń: 425


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.