Katalog

Katarzyna Wyszowska, 2015-01-20
Szczawno zdrój

Ogólne, Plany rozwoju zawodowego

Katarzyna Wyszowska - Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.

- n +



PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Imię i nazwisko – Katarzyna Wyszowska
Nazwa szkoły – Publiczna Szkoła Podstawowa nr 15 im. Jana Kochanowskiego w Wałbrzychu
Nauczane przedmioty – nauczyciel-wychowawca świetlicy
Czas trwania stażu – 01.09.2014r. – 31.05.2017r. (2 lata i 9 miesięcy)
Posiadane wykształcenie: wyższe (Pedagogika opiekuńczo wychowawcza z plastyką, pedagogika resocjalizacyjna , studia podyplomowe: Informatyka dla nauczycieli,)

Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.


ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU

§ 7 ust. 1 pkt 1

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.


ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
1. Poznanie procedury awansu zawodowego
Zapoznanie z rozporządzeniem MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
IX.2014
Rozporządzenie MENiS
z dnia 1. XII. 2004r.
w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela, wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego
2. Ustalenie zasad współpracy
z opiekunem stażu
Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie „kontraktu” określającego warunki współpracy, napisanie harmonogramu lekcji doradczych.
IX.2014
Pisemne przejrzyste zasady współpracy nauczyciela
z opiekunem stażu
3. Poznanie zasad funkcjonowania
i zadań szkoły
Analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Programu profilaktyczny Szkoły, Programu Wychowawczego Szkoły.
IX-X.2014
Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów
4. Uczestniczenie
w pracach różnych organów szkoły.
Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
Zapoznanie z wynikami pracy zespołu nauczycieli podczas spotkań Rad Pedagogicznych
Realizacja zadań opiekuńczo wychowawczych wynikających z funkcji wychowawcy świetlicy – wdrażanie Szkolnego Programy Wychowawczego
Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych
Opieka nad uczniami podczas imprez szkolnych
Cały okres stażu zgodnie z harmonogramem szkoły


Zaświadczenie dyrektora
Zaświadczenie dyrektora

Zaświadczenie dyrektora
Zaświadczenie dyrektora

Zaświadczenie dyrektora
5. Współpraca z rodzicami
Tworzenie wspólnie z rodzicami wspólnego i jednolitego frontu wychowawczego
pedagogizacja rodziców – spotkania indywidualne wynikające z potrzeb i zainteresowań rodziców. Przeprowadzenie ankiety dotyczącej dzieci ich zainteresowań i problemów.
rozwiązywanie problemów wychowawczych – rozmowy z uczniem, rozmowy z rodzicami, praca z pedagogiem szkolnym
Przedstawienie rodzicom specyfiki pracy w świetlicy szkolnej – zapoznaniem z regulaminem świetlicy
pozyskiwanie od rodziców pomocy finansowej i materialnej w celu doposażenia świetlicy
Cały okres stażu
podania o przyjęcie dziecka do świetlicy

ankieta
notatki w dzienniku


potwierdzenia, podpisy rodziców
6. Przygotowanie projektu sprawozdania
Autorefleksja, analiza planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
VI.2014
Sporządzenie sprawozdania

§ 7 ust. 1 pkt 2

Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego


ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
i prowadzenie zajęć
w jego obecności.
Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja.
Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez nauczycieli

Cały okres stażu
Karty obserwacji, konspekty
2. Rozwijanie
i doskonalenie umiejętności interpersonalnych
Udział w różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego, warsztatach, podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje podnoszących wiedzę i umiejętności , zbieranie dokumentacji

Wg oferty szkoleniowej

Zaświadczenie
3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności
w procesie aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym
i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.
Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego - Szkoleniowych Radach Pedagogicznych
konferencje szkoleniowe oraz warsztaty metodyczne według oferty szkoleniowej np.:
- Nadpobudliwość psychoruchowa. Fakty i mity
- Porozumienie bez przemocy w szkole.
-Rozmowa z „trudnym dzieckiem” - trening umiejętności interpersonalnych
- Utrzymanie ładu i dyscypliny w klasie
- Technologie są dla dzieci
Wspomaganie rozwoju ucznia w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Web Quest – metoda projektu w oparciu o internet.

Cały okres stażu
Zaświadczenia
4. Budowanie własnej bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp.

Samodzielne pogłębianie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę i umiejętności zawodowych
Studiowanie czasopism i literatury psychologicznej i pedagogicznej
Tworzenie własnego warsztatu pracy – gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych , dekoracja sali.
Prowadzenie dokumentacji – wpisy w dzienniku zajęć, plany pracy roczne świetlicy, plany pracy kółek zainteresowań, ankiety, sprawozdania z realizacji stażu, scenariusze lekcji.
Cały okres stażu
Prowadzenie dziennika lektur, potwierdzenie opiekuna stażu
dziennik
plany pracy
ankiety


§ 7 ust. 1 pkt 3


Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2
i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.


ZADANIA
FORMY REALIZACJI

TERMIN REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej
i postępowania
w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły
Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych.
a. Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
b. Karta Nauczyciela.
c. Rozporządzenie MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
d. Ustawa o systemie oświaty.
e. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego ( Internet).
1. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.
Cały okres stażu
Zaświadczenie opiekuna stażu
2. Zapoznanie
się z Prawami Ucznia
i Konwencją Praw Dziecka
Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej.
Cały okres stażu
Zaświadczenie opiekuna stażu


§ 7 ust. 2 pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania
ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust. 1
a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków.

ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego:
Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.
VIII / IX 2014


VIII / IX 2014
V/VI 2017

Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego
2. Współpraca
z opiekunem stażu.
Rozmowa i zawarcie kontraktu z opiekunem stażu.
Omówienia zasad współpracy - harmonogram
Ustalenie terminów spotkań (opracowanie planu rozwoju zawodowego, analiza dokumentacji szkolnej, omówienie form doskonalenia zawodowego,spotkania instruktażowo - konsultacyjne,trudności, analiza wykonywanych działań)
konsultacje, rozmowy.
Udział w zajęciach otwartych prowadzonych przez opiekuna stażu
Hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu.
IX 2014
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Kontrakt
Harmonogram współpracy własne notatki, wnioski z obserwacji zajęć,konspekty, arkusze obserwacji lekcji, wpisy
w dzienniku.
Potwierdzenie opiekuna stażu
3.Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie świadectw z przebytych szkoleń warsztatów, kursów, zaświadczeń opiekuna stażu i innych nauczycieli z obserwacji zajęć, scenariuszy zajęć własnych, planów pracy,sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego, sprawozdań z uczestnictwa i organizacji imprez szkolnych, zdjęć, prac uczniowskich itp.
Cały okres stażu
Dokumentacja procedury awansu zawodowego
4. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją. Realizacja założonych przedsięwzięć i wniosków do dalszej pracy.
Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.
VI 2017
Sprawozdanie ze stażu
wniosek wraz z dokumentacją formalna
5. Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej
i własnej bazy materiałów dydaktycznych.
Zakup pomocy dydaktycznych – literatura metodyczna
Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej (plakaty, szablony, obróbki zdjęć, prezentacje multimedialne itp.)
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem elektronicznych źródeł wiedzy – płyty DVD, multimedialne płyty edukacyjne, muzyczne.
Przygotowanie materiałów plastycznych i technicznych wykorzystywanych do zajęć i dekoracji
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Materiały, pomoce dydaktyczne.
Fotografie i plakaty.
Prace wykonane przez uczniów.
6. Przygotowanie planu pracy kółka plastycznego
Przygotowanie rocznego planu pracy wg zainteresowań i wieku dzieci
Przygotowanie scenariuszy lekcji – konspekty lekcji
Prowadzenie dokumentacji – dziennik zajęć
IX 2014
Potwierdzenie dyrektora
6. Dokumentowanie własnego działania.
Przygotowanie scenariuszy lekcji, testów.
Stworzenie planu pracy świetlicy
Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami nauczyciela -dzienniki, plany pracy, karty zgłoszeniowe do świetlicy, scenariusze lekcji, ankiety, sprawozdania.
Publikowanie własnych prac:
a. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www.
b. Publikacja scenariuszy lekcji
Cały okres stażu
IX 2014, 2015, 2016
Cały okres stażu
Scenariusze lekcji, testy.
Tematyka w dzienniku lekcyjnym.
Dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych
7. Ewaluacja metod pracy.

Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy.
Systematyczna refleksja nad własna pracą pedagogiczną, kryteria sukcesów i standardy.
Wyciągnięcie wniosków, eliminacja błędów, poprawa jakości pracy

Cały okres stażu

Korekty w programach nauczania
Wnioski własne

§ 7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
1. Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych
i sytuacji rodzinnej uczniów.
Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
Kontakty z rodzicami – indywidualne rozmowy z rodzicami
Konsultacje z innymi nauczycielami na temat poszczególnych uczniów i klasy jako grupy.
Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i konfliktów uczniów.
Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, indywidualne rozmowy z uczniem.
Integrowanie grupy, rozwiązywanie zaistniałych konfliktów, zapobieganie agresji przez stosowanie metod relaksacyjnych oraz aktywizujących.
Cały okres stażu

Adnotacje w dzienniku lekcyjnym
Zaświadczenia wystawione przez innych nauczycieli szkoły
Adnotacje w dzienniku lekcyjnym
wykaz literatury dotyczących konfliktów i sposobów ich rozwiązywania
2. Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów
i problematyki środowiska lokalnego w swojej prac
Kółko plastyczne – zajęcia pozalekcyjne
Przygotowywanie uczniów i prowadzenie konkursów plastycznych szkolnych i pozaszkolnych.
współorganizowanie wycieczek szkolnych.
Przygotowanie uroczystości szkolnych wg kalendarza szkolnego – Pasowanie na świetliczanina, Andrzejki, Mikołajki, Karnawał itp.
Pomoc uczniom podczas zajęć świetlicowych – pomoc w odrabianiu zadań domowych, rozwijanie zainteresowań i umiejętności uczniów.
Współpraca z biblioteką szkolną – głośne czytanie, biblioterapia.
Cały okres stażu


Dziennik zajęć pozalekcyjnych
Zaświadczenie opiekuna stażu (protokół konkursu)
Potwierdzenia udziału
3. Motywowanie i wspieranie uczniów w rozwoju.
Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych uczniów poprzez organizację pomocy koleżeńskiej
Motywowanie poprzez wsparcie, ciekawe zajęcia, zaspokojenie potrzeb bezpieczeństwa
włączenie w różne formy pracy -praca z komputerem, zabawy tematyczne
stosowanie pochwał nagród.
Udział w uroczystościach szkolnych i lokalnych wg kalendarza szkolnego.
Rozwijanie u uczniów umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.
Cały okres stażu
Zapisy w dzienniku lekcyjnym, sprawozdania z realizacji planu pracy opiekuńczo- wychowawzcej.
4. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym – pogadanki, prelekcje, spotkanie z ciekawym człowiekiem, rozmowy indywidualne z uczniem.
Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki.

Cały okres stażu

Zapisy tematów w dzienniku.


§ 7 ust. 2 pkt 3

Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej
Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi programów komputerowych
Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów nauczania, testów, prac klasowych , karty pracy, rebusy, ankiety itd.
Tworzenie prezentacji multimedialnych na potrzeby szkoły
Tworzenie kartek multimedialnych
Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy)
Przygotowywanie wystroju świetlicy.
Korzystanie internetu – wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej
Prowadzenie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej z przedstawicielami wydawnictw oraz nauczycielami.
Korzystanie ze stron MENiS,www.literka.pl,  awans-zawodowy.org, portaloswiatowy.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl,   i innych
Cały okres stażu


Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego. Wykaz adresów portali edukacyjnych.
Potwierdzenie dyrektora szkoły.
Potwierdzenie opiekuna stażu

2. Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej
i informacyjnej
w pracy nauczyciela.
Wykorzystywanie portali edukacyjnych w samokształceniu i doskonaleniu.
Konsultacje z nauczycielami informatyki.
Zapoznanie z programem FRONTER- korzystanie z poczty zapoznanie z działalnością i funkcjonowaniem portalu.
zapoznanie z programem e-dziennik – korzystanie z poczty, doskonalenie umiejętności obsługi podstawowych funkcji programu – wpisywanie tematów, zastępstw.
Cały okres stażu

Spis adresów portali

Zaświadczenie nauczyciela informatyki

3. Publikacje
w Internecie
Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy lekcji.
X.2014
Adres strony www


§ 7 ust.2 pkt 4

Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sparawach nieletnich, w rozwiązywania problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.


ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
1. Realizowanie zadań wychowawczych
w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom.
Objęcie szczególną troską uczniów słabych.
Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów).
Przeciwdziałanie konfliktom w grupie.
Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia.
Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.
Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą – pogadanki, prelekcje, prezentacje multimedialne itp
Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych.
Na bieżąco
Wg potrzeb

Wg potrzeb
Wg potrzeb


Cały okres stażu

Potwierdzenie opiekuna stażu


Zaświadczenie dyrektora szkoły

Zapisy tematów
w dzienniku

Zaświadczenie dyrektora szkoły
2. Rozpoznawanie
i rozwiązywanie problemów edukacyjnych
i wychowawczych uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze
Identyfikacja problemu – zarówno trudności dydaktycznych jak i wychowawczego - objawy
Rozwój i znaczenie – dynamika zjawiska (obserwacja, wywiad, dokumentacja,informacja od osób trzecich)
Prognoza
Propozycje rozwiązań – zadania naprawcze,terapeutyczne, korekcyjne, profilaktyczne)
Efekty oddziaływań – zamierzone i niezamierzone skutki oddziaływań
współpraca z pedagogiem szkolnym w razie potrzeby rozwiązywanie konfliktów.
Egzekwowanie konsekwencji wszystkich zachowań negatywnych
pomoc uczniom sprawiającym problemy wychowawcze
podejmowanie działań profilaktycznych, promowanie w szkole tego wszystkiego co służy zapobieganiom trudnościom wychowawczym i zachowaniom nagannym
zapoznanie z prawami i obowiązkami uczniów, przedstawienie zachowań pożądanych a zachowań które nie mogą być aprobowane i tolerowane.
Uświadomienie sankcji za naruszenie określonych norm
Przypominanie regulaminu szkolnego
eliminowanie przyczyn negatywnego zachowania – praca z pedagogiem szkolnym.
Cały okres stażu
Opis i analiza przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych
i wychowawczych, pisma do rodziców potwierdzone przez dyrektora szkoły.
3. Pedagogizacja rodziców
Zebrania i indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych
informowanie rodziców o zagrożeniach, na które narażona jest dzisiejsza młodzież
Cyklicznie cały okres stażu
Zapisy w dzienniku


§ 7 ust.2 pkt 5

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
DOWODY REALIZACJI
1. Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły.
Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MEN, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów.
Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu.
Na bieżąco


IX.2014
Potwierdzenie opiekuna stażu

Wniosek o rozpoczęcie stażu
2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego
i posługiwanie
się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej
lub postępowania
w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela.
Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych.
Praca w komisjach powoływanych w szkole.
Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych.
Pozyskiwanie sponsorów, organizowanie aukcji, kwest, kiermaszy, przygotowanie okolicznościowych kartek i upominków).
Analiza opinii z poradni psychologiczno- pedagogicznej
podejmowanie działań na rzecz zapobiegania przestępstwom – prelekcje pogadanki.


Cały okres stażu
wg potrzeb


Zaświadczenie dyrektora szkoły
Zaświadczenie dyrektora szkoły
Zaświadczenie dyrektora szkoły
Zaświadczenie dyrektora szkoły


Zatwierdzam do realizacji:


........................
data i podpis dyrektora
......................
podpis nauczyciela
Wyświetleń: 673


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.